خانهاخبار
​خورشید بلک بری در حال غروب است

​خورشید بلک بری در حال غروب است

برای طرفداران دستگاه‌های بلک‌بری 10 خط پایان بسیار نزدیک است. جان چن، مدیرعامل بلک‌بری، تایید کرده که این کمپانی در حال ترکیب اندروید و بلک‌بری 10 است؛ اما شاید دیگر در بازار موبایل شاهد حضور بلک‌بری نباشیم.
۱۳۹۴/۷/۱۹

به‌نظر می‌رسد جان چن از وضعیت بازار بلک‌بری خسته شده است و شاید سال بعد در دنیای موبایل و تکنولوژی خبری از بلک‌بری نباشد. ترکیب بلک‌بری و اندروید آخرین تیر ترکش این کمپانی است. بلک‌بری امیدوار است با اضافه کردن ویژگی‌های امنیتی سطح بالای خود به اندروید بتواند کاربران بیشتری را جذب و بازار خود را حفظ کند.

 

image

 

البته چن می‌گوید گوشی ترکیبی (بلک‌بری و اندروید) امن‌ترین گوشی دنیا نیست و بلک‌فون در صدر این جدول قرار دارد. این کمپانی در صورت نتیجه نگرفتن این پروژه به احتمال زیاد از صنعت موبایل خارج می‌شود. بلک‌بری برای ادامه حیات باید سالانه 5 میلیون دستگاه گوشی به فروش برساند، در غیر این‌صورت با مشکل جدی روبرو می‌شود.

 

image

 

5 میلیون دستگاه برای پیشروان این صنعت عدد ناچیزی محسوب می‌شود، اما برای شرکتی مانند بلک‌بری این رقم سودآوری و ادامه حیات را تضمین می‌کند. بلک‌بری در یک فصل موفق شده 800 هزار دستگاه گوشی بفروشد که قیمت متوسط این دستگاه‌ها حدود 240 دلار است. اگر این کمپانی موفق شود در هر فصل همین تعداد دستگاه به فروش برساند، تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده از مرز 3 میلیون دستگاه می‌گذرد که این امر سبب می‌شود بلک‌بری تا هدف 5 میلیونی خود فقط یک قدم فاصله داشته باشد. اگر چنین امری تحقق پیدا کند و بلک‌بری بتواند در هر فصل 800 هزار دستگاه بفروشد، این کمپانی به فعالیتش ادامه می‌دهد، اما اگر چنین نتیجه‌ای حاصل نشود، احتمالا دیگر بلک‌بری را در صنعت موبایل نمی‌بینیم.


منبع: BGR

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)