خانهاخبار
اپلیکیشن Adblock Plus سرانجام برای کاربران iOS عرضه شد

اپلیکیشن Adblock Plus سرانجام برای کاربران iOS عرضه شد

محبوب‌ترین ابزار مسدودکننده تبلیغات به نام Adblock Plus برای سیستم‌عامل iOS عرضه شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است؛ اتفاقی که چندان به سود آگهی‌دهندگان و اسپمرهای تبلیغاتی تمام نمی‌شود!
۱۳۹۴/۷/۱۱

با کمی گشت‌وگذار در محیط وب به‌سادگی متوجه انبوهی از تبلیغات مختلف می‌شوید که هر کدام به‌نوعی سعی می‌کند توجه مخاطبان را جلب‌ کند. علاوه بر مخدوش کردن ظاهر وب‌سایت‌ها، آگهی‌ها گاهی زننده می‌شوند و البته منابع سیستمی را هم تا حد زیادی به خود مشغول می‌کنند؛ بنابراین عجیب نیست که یکی از اصلی‌ترین رویکردهای دنیای موبایل ساماندهی به وضعیت تبلیغات اینترنتی باشد؛ تجارتی که این روزها ابعادی بزرگ‌تر از همیشه پیدا کرده و تاثیر بسیاری بر تداوم حضور بنگاه‌های مختلف در بازار می‌گذارد.

یکی از قدیمی‌ترین و مطرح‌ترین ابزارهای مقابله با تبلیغات آزاردهنده Adblock Plus نام دارد که گاهی با دیگر محصول مشابه یعنی Adblock‌ نیز اشتباه گرفته می‌شود. افزونه Adblock Plus بیش از 50 میلیون کاربر فعال دارد و در پلتفرم‌های مختلف موبایلی و دسکتاپی قابل دسترسی است. بیراه نیست اگر این برنامه را محبوب‌ترین ابزار برای بلاک کردن تبلیغات ناخواسته در محیط اینترنت بدانیم.

اکنون سازندگان این افزونه اپلیکیشن مخصوصی هم برای iOS در اپ استور قرار داده‌اند که البته نباید آن را با مرورگر اینترنتی Adblock Plus اشتباه بگیرید. فناوری‌های به‌کاررفته در هر دو برنامه یکسان است، اما این اپلیکیشن جدید به‌عنوان بخشی از مرورگر موبایلی سافاری کار می‌کند. این امکان با توجه به تغییرات اخیر iOS 9 در کنترل محتوا فراهم شده است.

 

image

 

بعد از دانلود باید به بخش تنظیمات دستگاهتان بروید و در قسمت مربوط به سافاری Content Blockers را انتخاب و برنامه Adblock Plus‌ را فعال کنید. در محصولات اپل مرورگر سافاری به‌طور پیش‌فرض اولین انتخاب شماست؛ بنابراین با گشودن هر لینک این مرورگر و افزونه جدید شما آن را بررسی و آگهی‌های ناخواسته و مزاحم  را حذف می‌کنند.

البته فهرست سفیدی از برخی تبلیغ‌دهندگان یا تبلیغ‌های بدون مشکل هم در این برنامه تعبیه شده تا از فیلترهای Adblock Plus عبور کنند؛ تصمیمی که منفعت مالی سازندگان این اپلیکیشن و البته برخی سازمان‌های بزرگ را تامین می‌کند و دیده شدن آگهی‌هایشان را تضمین می‌کند. با این حال همچنان Adblock Plus یکی از بهترین ابزارها برای جلوگیری از نمایش آگهی‌های مزاحم در محیط اینترنت است که حالا با ورود به اکوسیستم اپل کاربران بیشتری هم جذب می‌کند.

لینک دانلود Adblcok Plus در اپ استور

منبع: VB

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

azadyashar

۱۳۹۴/۸/۲۲
با سلام خدمت همه دوستان
قبلا از سیستم آندروید استفتده میکردم خیلی از گوشی های توپ اچ تی سی رو داشتم که محشر بوده و هستن همچنین چند تا از مدلهای سامسونگ رو هم داشتم که خوب بودن چند ماهیه که آیفون شش گرفتم و دارم باهاش کار میکنم که در مقایسه با آندروید بسیار مزخرفه این حرف رو از روی تعصب نمیگم بلکه از روی تجربه کاری چندین ساله ام با آندروید میگم.
بنده حتی تجربه کار آندروید روی گوشی اچ دی 2 رو که ویندوز بود هم داشتم .در نتیجه سیستم آندروید از همه نظر بهتر از آی او اس هستش .آیفون فقط وسیله ای برای پز دادن بچه پولدار ها هستش. البته خودم هم دارم ندار نیستم که این حرف رو بگم .

hossein

۱۳۹۴/۷/۱۱
گاهی خبر عرضه شدن یه چیزایی رو برای محصولات اپل میشنوم که از خودم میپرسم اپلی ها تا الان چجوری بدون این سر میکردن!!

amir1975

۱۳۹۴/۷/۱۱
سورس این برنامه JavaScript هست و ذات اندروید Java است. به همین علت اندروید اولین پلتفرم موبایل بود که بعد از فایر فاکس این برنامه روی اون عرضه شد. بنظر من واقعا حیفه چنین برنامه های مفیدی در اختیار کاربران پلتفرم ای او اس قرار داده بشه. باید اونها رو بحال خودشون گذاشت تا در جهل "امن بودن" سیستم عامل عقب مانده iOS برای خودشون زندگی کنند و سالانه به اپل برای "آنچه رایگان است" پول پرداخت کنند تا این کمپانی نیز به حیات خویش ادامه دهد!