خانهاخبار
گوگل دو کروم‌کست جدید معرفی کرد

گوگل دو کروم‌کست جدید معرفی کرد

امشب دو محصول دیگر از گوگل در حوزه پخش و استریم فیلم و موسیقی معرفی شد. این دو محصول نسل دوم کروم‌کست و همچنین ChromeCast Audio هستند که در این مطلب می‌توانید با آنها آشنا شوید.
۱۳۹۴/۷/۷

یک یا شاید بهتر باشد بگوییم دو محصول جدید گوگل که امشب معرفی شدند نسل دوم کروم‌کست و همچنین ChromeCast Audio بود. نسخه اول کروم‌کست یکی از پرفروش‌ترین محصولات در آمازون بود و حال نسخه دوم آن به همراه یک کروم‌کست جدید معرفی شده است.

با پرداخت ۳۰ یورو شما می‌توانید هرگونه تلویزیونی را هوشمند کنید. این محصول قادر است صدا و تصویر را از تلفن هوشمند یا تبلت شما استریم کند و همچنین دنیایی از اپلیکیشن‌ها را، مثل اسپاتیفای و Chrome Photos، اجرا کند.

 

image

 

کروم‌کست جدید با طراحی نو و رنگ‌های تازه معرفی شده و از فناوری وای‌فای ۵ گیگاهرتزی برای ارتباط با دستگاه‌های محیط خانه و اینترنت استفاده می‌کند.

متاسفانه رزولوشن این محصول همچنان روی ۱۰۸۰ پیکسل باقی مانده و از رزولوشن 4K خبری نیست که، با رشد روزافزون سرویس‌های مبتنی بر نمایش 4K، نکته‌ای منفی برای این محصول محسوب می‌شود. از طرفی نکسوس‌های جدید(5ایکس و 6پی)، که امشب معرفی شدند، از فیلم‌برداری 4K پشتیبانی می‌کنند.

مانند گذشته، کروم‌کست از سیستم‌عامل‌های اندروید (۴.۱ به بالا)، iOS (نسخه ۷.۰ به بالا)، ویندوز ۷ به بعد و سیستم‌عامل مک ۱۰.۷ به بعد برای اتصال و استفاده پشتیبانی می‌کند.

 

image

 

اما برسیم به کروم‌کست جدید که امشب با نام ChromeCast Audio معرفی شد. این محصول، همان‌طور که از نامش مشخص است، گجتی مشابه کروم‌کست معمولی اما با تمرکز بر پخش صداست. به‌وسیله کروم‌کست آدیو شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌ در فضای خانه موسیقی پخش کنید. مانند کروم‌کست معمولی، این محصول نیز از چهار سیستم عامل اندروید، iOS، ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند.

این گجت کوچک ۳۰ یورویی خروجی RCA و کابل ارتباط ۳.۵ میلی‌متری AUX دارد و بدین ترتیب می‌توانید آن را به هرگونه اسپیکر استاندارد متصل کنید. نکته جالب در کروم‌کست آدیو این است که اگر شما در محیط خانه چندین عدد از این گجت داشته باشید، می‌توانید همزمان به تمام آنها متصل شوید و موزیک خود را همه جای خانه گوش کنید. 

اپلیکیشن‌هایی مثل اسپاتیفای، گوگل پلی موزیک، Deezer و انبوهی از دیگر اپلیکشین‌ها برای پخش و استریم موزیک روی این دستگاه با آن سازگارند. همچنین می‌توانید با مرورگر کروم خود از لپ‌تاپ نیز موسیقی پخش کنید و آن را کنترل کنید.

در پایان باید بگوییم این سرویس در اتصال دستگاه‌های مختلف هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و دوستان و خانواده شما نیز می‌توانند، بدون نیاز به تنظیمات اولیه، به آن متصل شوند و موسیقی‌های موردعلاقه‌شان را پخش کنند و به اشتراک بگذارند.

 

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)