خانهاخبار
​مراسم معرفی نکسوس 5X و 6P: آنچه از کنفرانس پیش روی گوگل انتظار داریم

​مراسم معرفی نکسوس 5X و 6P: آنچه از کنفرانس پیش روی گوگل انتظار داریم

چند ساعت بیشتر تا کنفرانس پیش روی گوگل فاصله نداریم. چه اتفاقاتی در این کنفرانس قرار است بیفتد؟ براساس آنچه تا امروز از اخبار و شایعات شنیده‌ایم، فهرست برجسته‌ترین اتفاقات احتمالی این کنفرانس را با همدیگر بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۴/۷/۷

جمعه گذشته گوگل دعوت‌نامه‌های مراسم روز ۲۹ سپتامبر را برای مدعوین ارسال کرد. انتظار می‌رود شاهد کنفرانس جالبی باشیم؛ به‌خصوص جالب برای آن دسته از کاربران که انتظار جدیدترین نکسوس‌ها را می‌کشند و مشتاق‌اند ببینند دیوایس‌های جدید، با اندروید ۶.۰ که روی آنها نصب شده، قادرند چه کارهایی انجام دهند.

طبق شایعات و اخباری که طی چند وقت اخیر منتشر شده است، در این کنفرانس انتظار معرفی حداقل دو گوشی نکسوس را داریم. اما علاوه بر این دو گل سرسبد مراسم، چندین آپدیت را نیز ممکن است شاهد باشیم؛ نظیر آپدیتی برای خانواده کروم‌کست. در ادامه به بررسی برجسته‌ترین مواردی می‌پردازیم که انتظار می‌رود گوگل در کنفرانس امروز خود معرفی کند.

 

نکسوس 5X

 

image

 

بدون هیچ شک و تردیدی مشخص است که نکسوس ۵ در دل هواداران گوشی‌های اندرویدی جای دارد. اما یک ایراد بزرگ می‌توان به این گوشی وارد کرد: نکسوس ۵ دو ساله شده است و مشخصات سخت‌افزاری آن چندان جوابگوی نیازهای امروزی کاربران نیست. در چنین شرایطی اقدام مناسب چیست؟ اقدام گوگل طراحی گوشی نکسوس 5X به‌عنوان مدلی جدیدتر از نکسوس ۵ و سپردن ساخت آن به شرکت ال‌جی است.

شایعات بسیاری در مورد این گوشی شنیده‌ایم و مشخصات مختلفی از آن لو رفته است؛ مشخصاتی که نکسوس 5X را بیشتر به سمت گوشی‌های میان‌رده سوق می‌دهد که طبیعتا قیمت به‌صرفه‌تری دارند، از قبیل صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و دوربین جلو ۵ و عقب ۱۳ مگاپیکسلی که به قابلیت لرزش‌گیر مجهزند. در کنار این موارد نیز رم ۴ گیگابایتی، پورت اتصال یواس‌بی-سی، سنسور شناسایی اثر انگشت، قابلیت شارژ بی‌سیم و فناوری Quick Charge 2.0 را ممکن است ببینیم.

 

نکسوس 6P

 

image

 

نکسوس 6P گوشی‌ای است که گوگل ساخت آن را به شرکت هوآوی سپرده. این مدل قرار است به‌معنای واقعی تمام تواناهایی پرچم‌داری را به نمایش بگذارد که قادر است اندروید مارشمالو را اجرا کند.

در مورد نکسوس 6P شایعات از دستگاهی رده‌بالا خبر می‌دهند. در صدر این شایعات خبر طراحی بدنه احتمالا فلزی و استفاده از چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ شرکت کوالکام قرار دارد؛ هرچند برخی شایعات از مدل ۸۱۰ اسنپدراگون نیز سخن می‌گویند. در ادامه مشخصاتی نظیر پورت یواس‌بی-سی، سنسور شناسایی اثر انگشت، صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با کیفیت Quad HD و ظرفیت‌های داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به گوشمان خورده است. ممکن است در بخش دوربین نیز شاهد مشخصات برجسته‌ای باشیم.

با در نظر گرفتن اعدادوارقام فوق، با احتمال بالایی می‌توان گفت نکسوس 6P گران‌تر از مدل 5X خواهد بود. البته این احتمال وجود دارد که، علاوه بر آنچه گفته شد، گوگل از قابلیت‌های بیشتری هم رونمایی کند تا کاربران را، به‌جای مدل 5X، به مدل 6P علاقه‌مند سازد.

 

کروم‌کست ۲

 

image

 

معرفی دو سال پیش کروم‌کست برای عده‌ای غافلگیرکننده بود. این گجت یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌ها در رده خود شد. کروم‌کست بخش بزرگی از این موفقیت را به قیمت پایین و توانایی‌اش در استریم راحت محتوا از روی دیوایس‌های مبتنی بر اندروید و آی‌اواس روی صفحه نمایش‌های بزرگ مدیون است. حال، پس از گذشت دو سال، وقت آن رسیده است که آپدیتی ببینیم. به همین دلیل است که نام کروم‌کست ۲ را طی چند وقت اخیر زیاد شنیده‌ایم.

در شایعات آمده است که کروم‌کست جدید طراحی گردتری در قیاس با مدل پیشین دارد و برای آنکه روند بافرکردن و استریم محتوا مشکل کمتری داشته باشد به فناوری وای‌فای جدیدتری مجهز می‌شود. این احتمال وجود دارد که کروم‌کست بعدی به قابلیتی تحت عنوان «فیدهای محتوا» مجهز باشد. هرچند خبرها در این خصوص به قدری نیست که با اطمینان بتوان استناد کرد، گفته می‌شود فیدهای محتوا مطالب مختلفی از اخبار یا فید توییتر برایتان نمایش می‌دهد. گوگل ممکن است رنگ‌های جدیدی معرفی کند و کروم‌کست‌های زرد، سیاه و قرمزرنگ نیز عرضه کند.

با وجود این حرف‌وحدیث‌ها، باز هم اطلاعات بسیار کمی از کروم‌کست ۲ داریم. لورفتن جزئیات نه‌چندان زیاد از این گجت این فرصت را در اختیار گوگل قرار داده که راحت‌تر غافلگیرمان کند!

 

Chromecast Audio

 

image

 

این گجت تازه‌وارد دستگاهی است که دقیقا نمی‌دانیم چیست و گوگل چه برنامه‌هایی برایش دارد. ظاهرا گوگل به‌دنبال معرفی گجتی است شبیه کروم‌کست که این بار، به‌جای محتوای تصویری و تلویزیون، محتوای صوتی را هدف گرفته. به همین دلیل، یعنی درگیری با صدا به‌جای تصویر، Chromecast Audio به‌جای تلویزیون به اسپیکر متصل می‌شود. درنتیجه امکان استریم موسیقی و صدای دلخواه از طریق Chromecast Audio روی اسپیکرها فراهم می‌شود. کار بزرگی که کروم‌کست آدیو انجام می‌دهد سازگار کردن طیف وسیعی از اسپیکرها با گجت‌های امروزی است؛ حتی آن دسته از اسپیکرها که سال‌هاست در انباری خانه‌تان خاک می‌خورند.

البته گوگل گجت دیگری به‌شکل آداپتور بلوتوث دارد که سال‌هاست معرفی شده و کار مشابهی انجام می‌دهد. به همین دلیل این شرکت باید تفاوت‌های اساسی میان Chromecast Audio و آداپتور بلوتوث را به رخ بکشد تا کاربران را به خرید گجت جدید ترغیب کند. قیمت پایین و پشتیبانی از قابلیت شایعه‌شده مولتی‌روم شاید از این تفاوت‌ها باشند.

 

اندروید ۶.۰ مارشمالو

 

image

 

آخرین نسخه معرفی‌شده اندروید را هم در این کنفرانس خواهیم دید. همان‌طور که در بند نخست اشاره کردیم، گوگل از قابلیت‌های جدیدتر اندروید مارشمالو پرده برخواهد داشت که به‌لطف دو گوشی نکسوس 5X و 6P جان یافته‌اند؛ مواردی نظیر پشتیبانی بومی از سنسورهای شناسایی اثر انگشت. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که چندین بار صحبت از آن به میان آمده Google Now on Tap است که درباره آنچه روی صفحه است اطلاعات بیشتری به کاربر می‌دهد. و البته نباید قابلیت Doze را نیز فراموش کرد که روش ابداعی گوگل برای کاهش میزان مصرف باتری است.

امیدواریم در این کنفرانس مطلع شویم که اندروید مارشمالو چه تاریخی در اختیار شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند قرار می‌گیرد تا بر این اساس بتوان حدس زد گوشی‌های فعلی چه زمانی آپدیت می‌شوند. البته فراموش نکنید که لازم است اپراتور برخی گوشی‌های خاک امریکا نخست این آپدیت را تایید کنند و سپس گوشی آن را دریافت کند؛ یعنی ممکن است برخی گوشی‌ها تا چند ماه آینده آپدیتی به خود نبینند.

برای اطلاع لحظه‌به‌لحظه از اخبار این کنفرانس، مانند همیشه، با پوشش زنده جی‌اس‌ام همراه باشید.

 

منبع: TechnoBuffalo

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)