خانهاخبار
گوگل پلی به سوی آینده می‌رود: امکان افزایش حجم فایل‌های APK فراهم شد

گوگل پلی به سوی آینده می‌رود: امکان افزایش حجم فایل‌های APK فراهم شد

گوگل محدودیت حجم اپلیکیشن‌ها را در پلی استور کاهش داده است؛ خبری خوشایند برای بسیاری از توسعه‌دهندگان اندروید و البته نشان‌دهنده تغییرات جدی این اکوسیستم در آینده.
۱۳۹۴/۷/۹

شرکت‌های مختلفی به تولید تبلت‌ها و موبایل‌ها مشغول‌اند و هرکدام مدل‌های متنوعی از این دستگاه‌ها در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. با گسترش استفاده از این وسایل و پیشرفت‌های چشمگیر سخت‌افزاری اکنون بازار نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های موبایلی آماده است تا محدودیت‌های گذشته را پشت سر بگذارد.

در ادامه همین روند گوگل به‌تازگی اعلام کرده که توسعه‌دهندگان اندروید می‌توانند اپلیکیشن‌ها را با حجم بیشتری در فروشگاه نرم‌افزاری این شرکت عرضه کنند. این خبر در وبلاگ مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید اعلام شده و گوگل به تاثیرات مثبت این تحول خوش‌بین است.

در گذشته دولوپرها با محدودیت 50 مگابایتی برای ارائه اپلیکیشن‌هایشان مواجه بودند؛ حجمی که البته به بسته‌ها و فایل‌های افزایشی و وابسته به برنامه‌ها ارتباطی نداشت. اکنون این حجم دو برابر شده و به 100 مگابایت رسیده است؛ هرچند گوگل همچنان توسعه‌دهندگانش را به ارائه برنامه‌هایی با حجم کمتر دعوت می‌کند.

 

image

 

 

دلایل این شرکت برای محدود کردن دولوپرهای اندروید را ما ایرانیان به‌خوبی می‌توانیم درک کنیم. طبق متن این بیانیه، گوگل به‌خوبی متوجه شده که در بسیاری کشورها ممکن است اینترنت سرعت کمی داشته و با کندی و قطعی‌ مواجه باشد. از سوی دیگر اپراتورهای اینترنتی ممکن است حجم محدودی برای دسترسی کاربران تعیین کرده باشند؛ بنابراین عجیب نیست که اغلب این افراد در مواجهه با اپلیکیشن‌های حجیم از دانلودشان منصرف می‌شوند.

برنامه‌های حجیم‌تر همچنین باعث مصرف بیشتر رم و منابع سخت‌افزاری دستگاه می‌شوند و ممکن است تجربه کاربری ناخوشایندی برای افراد رقم بزنند. طولانی شدن روند نصب برنامه‌ها هم ممکن است به‌کلی کاربران را دلزده کند و باعث شود قید اپلیکیشن‌های سنگین را بزنند؛ مسائلی که با توجه به فعال بودن دستگاه‌های قدیمی نزد کاربران چندان هم بیراه نیست.

در کل می‌توان اقدام اخیر گوگل را تا حد زیادی یک واکنش نسبت به آینده دانست که سخت‌افزارها قدرتمندتر می‌شوند و اپلیکیشن‌های موفق به حجم‌ بیشتری نیاز پیدا می‌کنند. حالا دیگر عملکردها و انتخاب‌های آتی برنامه‌نویسان مشخص می‌کند این تصمیم درست و موفق بوده یا نادرست و شکست‌خورده.

منبع: techaeris

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)