خانهاخبار
مایکروسافت: بیش از 669 هزار اپلیکیشن در فروشگاه ویندوز استور وجود دارد

مایکروسافت: بیش از 669 هزار اپلیکیشن در فروشگاه ویندوز استور وجود دارد

ویندوز استور سال‌هاست در رقابت با اپ استور اپل و پلی استور اندروید عقب مانده، اما، این‌طور که پیداست، این فروشگاه به‌لطف سیاست‌های اخیر مایکروسافت کم‌کم در حال جان گرفتن‌ است.
۱۳۹۴/۷/۹

روزهایی را به یاد دارید که اپل و گوگل با دو فروشگاه اندروید مارکت (نامی که پلی استور در آن زمان داشت) و اپل استور می‌تاختند و بر سر تعداد اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاهشان با یکدیگر رقابت می‌کردند؟ این‌طور که پیداست مایکروسافت نیز قصد دارد وارد این ضیافت شود. این شرکت با رو آوردن به سیستم اپلیکیشن‌های یونیورسال، که می‌توان روی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و پی‌سی‌های مبتنی بر ویندوز نصبشان کرد، موفق شده فروشگاهی تحت عنوان ویندوز استور دست‌وپا کند که در آن بیش از ۶۶۹ هزار عنوان حضور دارد.

 

image

 

عدد فوق را شرکت مایکروسافت به‌عنوان آمار رسمی اعلام کرده است. اگر این رقم را با رقم اعلام‌شده در ژانویه ۲۰۱۴ مقایسه کنیم، متوجه افزایشی ۶۷ درصدی می‌شویم. البته، همان‌طور که اشاره کردیم، ویندوز استور از اپلیکیشن‌های پی‌سی نیز میزبانی می‌کند. از این رو تعداد اپلیکیشن‌هایی که به‌طور خاص برای گوشی‌های ویندوز فون ساخته شده‌اند کمتر از ۶۶۹ هزار مورد است، اما از آنجا که اپلیکیشن‌های این فروشگاه به‌تدریج یونیورسال می‌شوند، تعداد اپلیکیشن‌های ویندوز فون نیز در حال نزدیک شدن به تعداد کل اپلیکیشن‌های موجود در ویندوز استور است.

 

image

 

البته ناگفته پیداست که این میزان اپلیکیشن به‌مراتب کمتر از ۱.۵ میلیون عنوان موجود در اپ استور اپل و ۱.۶ میلیون عنوان پلی استور گوگل است. نباید فراموش کرد که، به‌علت سیاست‌های نه‌چندان سنجیده مایکروسافت در گذشته و اقبال کم کاربران به گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون، همچنان جای خالی بزرگانی نظیر اینستاگرام در فروشگاه ویندوز استور دیده می‌شود. اپلیکیشن اینستاگرام برای ویندوز فون دو سال است که در مرحله آزمایشی به سر می‌برد. البته امید می‌رود با تغییرات رخ‌داده در پلتفرم ویندوز این وضعیت بهبود یابد و توسعه‌دهندگان برای کار روی اپلیکشن‌های ویندوزی انگیزه بیشتری پیدا کنند.

 

image

 

برای عده‌ای از کاربران فقدان برخی اپلیکیشن‌های محبوب به‌تنهایی دلیلی کافی است که سراغ ویندوز فون نروند. توسعه‌دهندگان نیز وقتی می‌بینند در پلتفرم ویندوز موبایل کاربر زیادی وجود ندارد، نمی‌توانند خود را به صرف وقت برای ساخت اپلیکیشن‌هایی راضی کنند که قرار نیست استقبال چندانی از آنها شود. اما مایکروسافت در تلاش است این قاعده را عوض کند و برای انگیزه دادن به توسعه‌دهندگان دلایل کافی پیش روی آنها بچیند.

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

ReZaM2

۱۳۹۴/۷/۱۱
چند وقت پیش برنامه اینستاگرام اپدیت داد جی اس ام جان :)))
تقریبا 2.3 هفته پیش

علیا

۱۳۹۴/۷/۱۱
کمبود برنامه واقعی دیده نمیشه.
اما خب مثلن کسایی ه وابسته به اینستاگرام یا کلش آف کلنز هستند خب از خرید صرفه نظر میکنند. البته که این موضوع ضعف به حساب میاد.
اما برای منی که به این چیزا وابستگی ندارم اصلن مهم نیست و کیفیت و روان بودن سیستم عامل و کیفیت خود گوشی مهمه.

فرنام

۱۳۹۴/۷/۱۰
خبر قديمي!!
ضمنا، اينستاگرم برنامه اي غير رسمي داره ك عاليه

محمئ جواد

۱۳۹۴/۷/۱۰
که البته نصف بیشترشونم به لعنت خدا نمیارزن ....

ا

۱۳۹۴/۷/۱۰
برای اینستاگرام برنامه فرعی 6tag عرضه شده که از نسخه های رسمی اینستاگرامه اندروید و ای او اس هم بهتره.
کمبود اپلیکیشن توی ویندوز استور وجود داره (اگه بشه اسمشو کمبود گذاشت) ولی نه به صورت جدی برای مثال وقتی تو گوگل پلی دنبال برنامه مدیریت فایل میگردی تعداد زیادی برنامه وجود داره که همشون کارایی مشابه ای دارن ولی تو ویندوز استور اینطور نیست برنامه های کمتری وجود داره ولی برنامه ها واقعا همه کاملن و نیازهای شما رو بر آورده میکنن نیازی نیست به برنامه دیگه ای.