خانهاخبار
حضور ویندوز 10 موبایل روی 5 درصد گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون

حضور ویندوز 10 موبایل روی 5 درصد گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون

در شرایطی که هنوز ویندوز 10 موبایل به طور عمومی عرضه نشده است، نسخه آزمایشی آن توانسته به 5 درصد ویندوز فون‌های عرضه‌شده در جهان راه پیدا کند.
۱۳۹۴/۷/۱۰

در گزارش این ماه AdDuplex، در تعداد دستگاه‌هایی که ویندوز ۱۰ موبایل روی آنها نصب شده افزایشی غافلگیرکننده دیده می‌شود. آن‌طور که در گزارش این شرکت آمده، ۴.۷ درصد گوشی‌های ویندوز فون عرضه‌شده تا امروز، به ویندوز ۱۰ موبایل مجهزند که آخرین نسخه روی پلتفرم ویندوز موبایل محسوب می‌شود. شاید ۴.۷ درصد رقم چشمگیری نباشد، اما دلیل توجهی که این رقم به خود جلب می‌کند افزایش ۱.۴ درصدی آن طی یک ماه گذشته است. این بدان معناست که کاربران از برنامه رایگان Windows Insider مایکروسافت استقبال خوبی به عمل آورده‌اند؛ برنامه‌ای که امکان نصب نسخه‌های آزمایشی سیستم عامل ویندوز را در اختیار کاربران می‌گذارد.

ویندوز ۱۰ موبایل روز ششم اکتبر و پس از کنفرانس مایکروسافت در شهر نیویورک عرضه می‌شود. کسانی که عضو برنامه Windows Insider هستند این آپدیت را پیش از سایر کاربران دریافت می‌کنند. سایر کاربران باید منتظر باشند تا اپراتورها آپدیت ویندوز ۱۰ موبایل را به‌شکل OTA آماده کنند و در اختیارشان قرار دهند. نخستین موج گجت‌هایی هم که به‌طور پیش‌فرض به ویندوز ۱۰ موبایل مجهزند در ماه نوامبر از راه می‌رسد.

 

image

 

افزایش رخ‌داده در سهم ویندوز ۱۰، آن هم در شرایطی که فعلا در وضعیت آزمایشی به سر می‌برد، نشان می‌دهد کاربران به استفاده از قابلیت‌های جدید این سیستم عامل در کاربری روزمره‌شان مشتاق‌اند. البته مایکروسافت پیش از عرضه نسخه نهایی چندین آپدیت دیگر نیز عرضه خواهد کرد؛ بنابراین می‌توان در آینده‌ای نزدیک انتظار قابلیت‌های جدید و بیشتری نیز داشت. جالب این است که پس از عمومی شدن ویندوز ۱۰ موبایل، برنامه Windows Insider ادامه می‌یابد و کاربران عضو این برنامه پیش از سایرین از قابلیت‌های جدید بهره می‌برند.

با این تفاسیر و آماروارقام می‌توان گفت برنامه Windows Insider حتی در زمینه موبایل به موفقیتی بزرگ برای مایکروسافت تبدیل شده است. داشتن چنین جامعه‌ای از کاربران که مشتاقانه منتظر استفاده از قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۰ موبایل‌اند چیزی است که هر شرکتی به دنبال آن است. چنین کاربرانی می‌توانند سهم بسزایی در شناسایی و رفع باگ‌ها داشته باشند و درنهایت تولید سیستم عاملی را موجب شوند که کمترین نقص و اشکال را دارد.

 

منبع: WindowsCentral

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

amir1975

۱۳۹۴/۷/۱۱
هسته قدرتمند ویندوز رو اندروید و ای او اس ندارن. واقعا حقشه پلتفرم اول باشه. بدون تعصب.