خانهاخبار
پنج فرمان iOS 9 برای صاحبان آیفون 4اس

پنج فرمان iOS 9 برای صاحبان آیفون 4اس

اپل با ارائه iOS 9 برای آیفون 4اس بخش بزرگی از طرفدارانش را خشنود کرد؛ اما لازم است صاحبان این دستگاه قبل از به‌روزرسانی چند مورد اساسی را حتما بررسی کنند. در ادامه به 5 نکته مهم درباره آپدیت آیفون 4اس به جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS اشاره می‌کنیم.
۱۳۹۴/۷/۱

چند ماه پیش اپل اعلام کرد آیفون 4اس نیز جدیدترین نسخه iOS را دریافت می‌کند. در گذشته این شرکت فقط تا سه نسل از تلفن‌های قبلی خود پشتیبانی می‌کرد، ولی تصمیم متفاوت کوپرتینویی‌ها سبب شد آیفون 4اس در این زمینه رکورددار شود و از پرچم‌دارهای قبلی هم بیشتر پشتیبانی گردد. هرچند ممکن است تمام ویژگی‌های iOS 9 برای این موبایل فعال نشده باشد، باز هم مالکان این دستگاه می‌توانند شاهد ادامه حمایت اپل و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی باشند.

اگر هنوز دستگاه خود را آپدیت نکرده‌اید، پنج مورد زیر می‌تواند به شما دید بهتری بدهد و کمکتان کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

 

شماره یک: تحقیق کنید و تجربه سایرین را بخوانید

 

image

 

نخستین قدم در این راه باید مطالعه تجربه‌های دیگران درباره این به‌روزرسانی باشد. هیچ‌کس بهتر از مالکان آیفون 4اس نمی‌تواند درباره عملکرد این دستگاه پس از به‌روزرسانی به دیگران توضیح دهد. برای عده‌ای از این افراد نسخه نهم iOS عملکرد دستگاهشان را بهتر کرده و گروهی دیگر از باگ‌ها و تاخیرهای متعدد آن شکایت کرده‌اند. شاید شما پس از خواندن تجربه‌های سایر افراد و اخباری درباره iOS جدید، بهتر بتوانید عملکرد خوب یا بد آن را در موبایلتان حدس بزنید.

 

شماره دو: نگران نباشید! هنوز امکان بازگشت به iOS 8 وجود دارد

 

image

 

شاید از آن دسته افرادی باشید که با عجله آیفون 4اس خود را آپدیت کرده‌اند. جای نگرانی نیست! اپل معمولا تا مدتی پس از معرفی نسخه جدید سیستم عاملش به کاربران اجازه می‌دهد پس از آپدیت کردن هم به نسخه قبلی بازگردند؛ یعنی اگر از iOS 9‌ راضی نبوده‌اید، امکان بازگشت به iOS 8.4.1 همچنان برایتان وجود دارد. راهنماهای متعددی در این باره وجود دارد و قبل از اینکه اپل دروازه‌های بازگشت را ببندد، باید تصمیم خود را بگیرید.

 

شماره سه: آماده برای حرکت!

 

image

 

فرض کنیم که تصمیم شما برای آپدیت به iOS جدید قطعی باشد. در این صورت فقط چند قدم دیگر باید بردارید تا بتوانید ساده و بی‌دردسر این کار را به سرانجام برسانید. مواردی مانند بک‌آپ گرفتن از اطلاعات مهم روی موبایل، ذخیره کردن و نوشتن اطلاعات مهم مربوط به دستگاه و لاگین در سایت‌های مختلف، متصل کردن دستگاه به شارژر و اتصال به اینترنت پایدار و پرسرعت از جمله مهم‌ترین اقدامات این بخش‌اند؛ نکته‌های کوچکی که رعایت نکردن هر کدام از آنها ممکن است دردسرهای بزرگی به همراه بیاورد.

 

شماره چهار: صبر کنید، شاید اتفاق بدی در راه باشد

 

image

 

وقتی به‌روزرسانی مهمی اعلام می‌شود، دعوت کاربران به صبر کردن کمی عجیب است، ولی اگر شما دانش‌آموز یا کارمندید و برای انجام دادن کارهایتان به موبایلتان نیاز دارید، شاید بهتر است واقعا کمی دست نگه دارید. کسی نمی‌داند چه باگ‌های مهم و بزرگی ممکن است هنوز باقی مانده باشد و آیا اپلیکیشن‌های شما با نسخه جدید iOS می‌توانند کار کنند یا خیر. حتی ممکن است موبایلتان را جیلبریک کرده باشید و خب چه کسی می‌تواند تضمین کند که جیلبریک پایدار برای نسخه‌ جدید خیلی زود عرضه می‌شود؟!

 

شماره پنج: قانع نباشید، iOS 9.1 برای شماست!

 

image

 

امکان دسترسی به نسخه بتای iOS 9.1 برای شما وجود دارد. گفته می‌شود اپل ایموجی‌های بسیار جالبی برای این نسخه تدارک دیده و برخی شورت‌کات‌ها و ویجت‌های متفاوت هم آزمایش کرده است. البته، با توجه به روند گذشته این شرکت، باید انتظار نسخه آزمایشی دیگری از iOS 9.1‌ داشته باشیم. ممکن است اجرای جدیدترین نسخه iOS در دستگاه قدیمی شما هیجان‌انگیز باشد، ولی باید بسیار مراقب باشید. نسخه‌های آزمایشی معمولا از باگ‌ها و مشکلات پیش‌بینی‌نشده انباشته‌اند که راه‌حل مطمئنی هم برایشان زود پیدا نمی‌شود. احتمالا باید تا دو ماه دیگر برای معرفی رسمی iOS 9.1 صبر کنیم. اگر به انتظار کشیدن علاقه‌ ندارید و اهل امتحان کردن چیزهای جدیدید، نسخه بتای این سیستم عامل برای شماست!

منبع: Gottabemobile

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

naser

۱۳۹۴/۷/۶
آی او اس 2 . 1 . 7 روآیفون 4 اسم نصبه به نظرتون 9 رو بزنم؟

as

۱۳۹۴/۷/۲
من رو 4s خودم ریختم خوبه