خانهاخبار
اپل در حال حذف اپلیکیشن‌های آلوده App Store

اپل در حال حذف اپلیکیشن‌های آلوده App Store

یکی از مواردی که کاربران آی‌او‌اس به آن افتخار می‌کنند مقاوم بودن سیستم عامل محبوبشان در برابر ویروس‌ها و بدافزارهاست. اما اخیرا فردی در کشور چین توانسته راهی برای قرار دادن بدافزار در سیستم عامل iOS پیدا کند. اکنون اپل این مشکل را پیدا کرده و سعی می‌کند حلش کند. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۴/۶/۳۰

روز گذشته بود که به شما از یک بدافزار در فروشگاه نرم‌افزاری اپل خبر دادیم؛ درواقع تعدادی از اپلیکیشن‌های اپ استور، که از قضا کاربران میلیونی هم دارند، با بدافزاری به نام XcodeGhost ساخته و در این فروشگاه عرضه شده‌اند. حال آن‌طور که در خبرها منتشر شده، اپل تمام اپلیکیشن‌های آلوده را از فروشگاه اپ استور حذف کرده است.

این اولین بار است که به فروشگاه اپ استور در این حجم گسترده حمله بدافزاری شده؛ درواقع بیش از ۵۰ اپلیکیشن که کاربران میلیونی در سراسر دنیا دارند به این بدافزار آلوده شده‌اند. از جمله این اپلیکیشن‌ها می‌توان به WeChat ،CamCard و بازی محبوب انگری بردز ۲ اشاره کرد. این سه اپلیکیشنی که نام بردیم به‌تنهایی میلیون‌ها کاربر دارند که ممکن است تمام آنها نسخه آلوده این اپلیکیشن‌ها را روی آیفون یا آیپد خود نصب کرده باشند.

آن‌طور که مشخص شده، خانم Christine Monaghan از اپل با خبرگزاری رویترز مکاتبه کرده و به آنها اعلام کرده که اپل در حال حذف تمام اپلیکیشن‌های آلوده از اپ استور است. همچنین همزمان این غول کوپرتینویی در حال گفتگو با توسعه‌دهندگان است تا آنها اپلیکیشن‌های خودشان را با نسخه سالم Xcode بازسازی کنند و روی اپ استور قرار دهند.

 

image

 

اپل برای کسانی که اکنون اپلیکیشن‌های آلوده را روی گوشی‌شان نصب کرده‌اند هیچ راهکاری ارائه نکرده، اما اگر شما هم از این دسته اپلیکیشن‌ها روی گوشی‌تان دارید، بهتر است به‌سرعت آنها را حذف کنید و منتظر نسخه جدیدشان بمانید.

بدافزار XcodeGhost درواقع نسخه‌ای دستکاری‌شده از نرم‌افزار Xcode است که فردی چینی ساخته و از طریق Baidu عرضه شده است. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های آلوده نیز این نسخه اکس‌کد را به‌عنوان اکس‌کد اصلی دریافت کرده‌اند، که البته درواقع به‌جای اکس‌کد اصلی نسخه‌ای دستکاری‌شده شامل ویروس دریافت کرده‌اند. نکته جالب توجه اینجاست که اپلیکیشن‌های توسعه‌داده‌شده با XcodeGhost توانستند با موفقیت تاییدیه اپل را برای انتشار در اپ استور هم کسب کنند. به نظر می‌رسد اپل نیز باید در این زمینه احتیاط بیشتری به خرج دهد تا از وقوع چنین مشکلی در آینده جلوگیری کند. نظر شما درباره این اتفاقات چیست؟

منبع: iPhoneHakcs

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

xlsx

۱۳۹۴/۸/۲۱
اینقدر از روی تعصب حرف نزنید هرچیزی قابل هک و ویروسی شدنه مهم حل شدنه یک مشکله که اپل همیشه بفکر بوده.

خشایار

۱۳۹۴/۷/۲۰
برادر ، شما چیزی از امنیت سرت میشه ؟
فکر میکنی چقدر زمان لازمه که اطلاعات میلیون ها نفر هک بشه ؟
برو >بخون< عکس های چندین نفر از افراد مشهور هک شد؟!

خشایار

۱۳۹۴/۷/۲۰
دوست من ، بهتره این معایبی که خود ios داره رو به اندروید نسبت ندی ...
اولا آی دیوایس ها که خدای طراحی تکراری هستن ، این یک
ناامنی اندرویدی ها درسته بیشتره ولی به مراتب عمق فاجعشون کمتره !
اگه واقعا فکر میکنید که کلا هنگ با اندروید تعریف شدس ، بتره برید اول با رام های خالص کار کنید بعدا کامنت بذارید ...
در ضمن ، این برتری ها به هیچ وجه دروغین نیست

hadi

۱۳۹۴/۷/۱
گفت سالى يه بار برادر اونم مال پارسال بود برادر . كه تازه سريعاً هم برطرف شد برادر. از اون بهتره كه هنگ و ناامنى داره هيچ كاريم براش نميكنه برادر. فميدى برادر؟ مطالعه كن برادر

peyman

۱۳۹۴/۷/۱
منظور هم pocket هست همs6 هم تمام محصولات سامسونگ كه سر و ته يه كرباس
همشون طراحى تكرارى، مملو از هنگ، ناامنى در حد لاليگا، اطلاعات دروغ و برترى دروغين و ... كه از حوصله دوستان خارجه