خانهاخبار
از جی‌اس‌ام بپرسید! موضوع هفته گذشته: لوازم جانبی موسیقی

از جی‌اس‌ام بپرسید! موضوع هفته گذشته: لوازم جانبی موسیقی

اگر از مخاطبان صفحه فیس‌بوک ما باشید، حتما می‌دانید که هر چهارشنبه کارشناسان ما به سوال‌های شما در خصوص اجزا و محصولات مرتبط گوشی پاسخ می‌دهند. هفته پیش نوبت لوازم جانبی موسیقی بود. در ادامه مجموعه‌ای از مهم‌ترین سوال‌های طرح‌شده در خصوص این محصولات به همراه پاسخ‌های کارشناسان ما را می‌بینید.
۱۳۹۴/۶/۲۹

«از جی‌اس‌ام بپرسید» نام سرویس جدید ما در شبکه‌های اجتماعی است. هر هفته یک برند یا سیستم عامل یا محصول از طریق صفحه رسمی جی‌اس‌ام در فیس‌بوک معرفی می‌شود و شما می‌توانید سوالات خود را درباره محصولات و خدمات آن برند یا سیستم عامل طرح کنید. هفته گذشته کارشناسان جی‌اس‌ام به پرسش‌هایی پاسخ دادند که درباره لوازم جانبی موسیقی طرح شده بود. در ادامه آنچه از جی‌اس‌ام پرسیده شده و نیز پاسخ‌های ما جمع‌بندی شده است.

 

image

 

 

پرسش: برای انتخاب هدفون بلوتوث بهتر است به چه پارامترهایی دقت کنیم؟

پاسخ جی‌اس‌ام: میزان نگهداری شارژ در این هدفون‌ها اهمیت بالایی دارد. سعی کنید هدفونی انتخاب کنید که در عین راحتی در استفاده، از باتری خوبی برخوردار باشد و کیفیت پخش خوبی داشته باشد.

 

پرسش: برای داشتن بهترین کیفیت پخش صدا بهتر است هدفون بی‌سیم داشته باشیم یا با سیم؟

پاسخ جی‌اس‌ام: مسلما هدفون‌هایی که با کابل به گوشی وصل می‌شوند از کیفیت بالاتری در پخش صدا برخوردارند و از محدوده فرکانسی بالاتری نیز پشتیبانی می‌کنند.

 

image

 

 

پرسش: آیا استفاده از هندزفری بلوتوث برای سلامتی مضر است؟

پاسخ جی‌اس‌ام: در این مورد نظریه‌هایی وجود دارد، اما هنوز هیچ‌کدام به‌صورت علمی تایید نشده است.

 

پرسش: برای خرید هدفون بهتر است in-ear انتخاب کنیم یا on-ear؟

پاسخ جی‌اس‌ام: استفاده طولانی‌مدت در روز از هدفون in-ear ممکن است برای پرده گوش مضر باشد، چراکه در این هدفون میزان خیلی کمی از صدا از پشت و اطراف خارج می‌شود و حجم زیادی از امواج صوتی به سمت گوش روانه می‌شود.

 

پرسش: قابلیت noise-cancelling در هدفون به چه معناست و چه عملکردی دارد؟

پاسخ جی‌اس‌ام: به‌کمک این قابلیت هنگامی که با هدفونتان موسیقی گوش کنید صدای محیط اطراف را به‌هیچ‌وجه نخواهید شنید. این هدفون‌ها با کمک میکروفون صدای اطراف را می‌گیرند و با حذف این صدا مانع رسیدن آن به گوش شما می‌شوند.

 

پرسش: می‌توانید اسپیکرهای اکسترنال قدرتمندی معرفی کنید که با باتری کار می‌کنند؟

پاسخ جی‌اس‌ام: معمولا اسپیکرهای اکسترنال قدرتمند با باتری کار نمی‌کنند و شارژی‌اند. اگر قدرت را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از محصولات برندهایی مثل سوپرتوث انتخاب کنید. قیمت این اسپیکرها معمولا تا سقف 700 هزار تومان است.

image

 

 

پرسش: آیا میکروفون روی هدست برای ضبط صدا مناسب است؟

پاسخ جی‌اس‌ام: در صورتی که بخواهید با آن کار حرفه‌ای انجام دهید، مناسب نیست، اما برای استفاده‌هایی مانند مکالمه صوتی عملکرد قابل قبولی دارد.

 

پرسش: اگر بخواهید هدفونی با قیمت به‌صرفه معرفی کنید، پیشنهاد شما چیست؟

پاسخ جی‌اس‌ام: می‌توانیم چند مدل به شما پیشنهاد کنیم:

Sony MDR-ZX310 حدود 120 هزار تومان

Sennheiser HD 201 Over Ear حدود 130 هزار تومان

Energy Sistem Energy DJ 310 حدود 60 هزار تومان

 

پرسش: اگر به‌جای هدفون بیتس، که با بعضی گوشی‌های اچ‌تی‌سی عرضه می‌شود، بخواهید جایگزین مناسب پیشنهاد دهید، کدام مدل است؟

پاسخ جی‌اس‌ام: Razer Hammerhead واقعا گزینه خوبی برای جایگزین کردن با هدفون بیتس است.

 

image

 

پرسش: یک هدفون خوب با قیمت حدود 300 هزار تومان معرفی کنید که برای ضبط صدا نیز مناسب باشد.

هدفون ریزر Inear Adaro

فرکانس پاسخگویی 20-20000 و حساسیت 96

قیمتش هم حدود 290 هزار تومان است که بهترین انتخاب است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

امیر

۱۳۹۴/۶/۲۹
میشه چند مدل هندزفیری با کیفیت زیر 120 تومن معرفی کنید!؟

سوروس

۱۳۹۴/۶/۲۹
من حدود یه سال و نیمه ک ریزر همرهد hammerhead رو دارم...170 خریدم..ی کلام میتونم بگم عالیه.تو محدوده ی 600-700 ب جرات میگم رقیب نداره..همه جا منو سربلند کرده..جلوی in-earهای خیلی گرونتر کم نیورده..ارزش خریدش واقعا بالاست...وقتی تو گوش میذاری حتی با صدای نسبتا کم هم هیچ صدایی از بیرون نمیشنوی....کیفیت ساختش هم همینقد بگم ک هندزفری رو گوشیم ک نسبتا هم جنس خوبی داشت بعد از 3 ماه استفاده خراب شد زیر دست من چون خیلی بد رفتار میکنم،تو جیب مچاله میکنم و هی کشیده میشه و اینا.. ولی این این همه وقت آخ هم نگفته...ب هرکسی ک میخواد حتی تا 500 هزار تومن هم هزینه کنه پیشنهاد میدم بخره و بقیه چولشو بذاره جیبش...الان 190 هست.مدل pro هم داره ک 250 تومنه.خلاصه ی کلام محشره..