خانهاخبار
آیپد پرو از کاهش فروش تبلت‌های کوچکتر اپل جلوگیری نمی‌کند

آیپد پرو از کاهش فروش تبلت‌های کوچکتر اپل جلوگیری نمی‌کند

اگرچه اپل با معرفی آیپد پرو توانست بسیاری از کاربران را هیجان‌زده کند، آیا واقعا این آیپد 12.9 اینچی محصول مناسبی برای عموم کاربران است؟ آیا آیپد پرو می‌تواند به جبران کاهش فروش تبلت‌های این شرکت کمک کند؟
۱۳۹۴/۶/۳۰

اگر از دارندگان آیپد‌های اپل هستید، احتمالا به آپید جدید نیازی نخواهید داشت. اپل هم این را می‌داند! آیپدی که سه سال پیش خریده‌اید هنوز هم برای دیدن فیلم و مرور صفحات اینترنتی ایده‌آل است و خوب کار می‌کند. آیپد‌های اپل از 5 سال پیش که وارد بازار شدند تاکنون بیشتر برای دیدن فیلم، مرور اینترنت و گشتن در شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک استفاده می‌شوند؛ چیزی که، برخلاف آیفون‌های این شرکت، کاربر را هر ساله به خرید دستگاه جدید مجاب نمی‌کند. به همین دلیل است که می‌بینیم میزان فروش آیپدهای این شرکت (و در کل فروش تبلت‌ها) همواره رو به کاهش است.
حالا اپل سعی کرده با معرفی آیپد جدیدی به نام آیپد پرو، که قدرتمندتر از آیپد‌های قبلی است و کارهای بیشتری می‌شود با آن انجام داد، جان تازه‌ای به این سری از محصولات خود ببخشد. اما به نظر نمی‌رسد این محصول جدید بتواند نقش موثری در جلوگیری از کاهش فروش آیپدها داشته باشد. درواقع این آیپد 13 اینچی بیشتر به درد حرفه‌ای‌ها می‌خورد تا کاربران معمولی و متوسط. آیپد پرو برای دیدن فیلم و بازی کردن ساخته نشده، اما وسیله خوبی برای ویرایش عکس و کار روی فایل متنی است؛ به‌خصوص با قرار گرفتن در کنار اسمارت کیبورد و اپل پنسل که آن را بیشتر به کامپیوتر شخصی نزدیک می‌کند تا تبلت. 

 

image


در مراسم رونمایی از آیپد پرو دیدیم که اپل در اقدامی غیرمنتظره از کارکنان مایکروسافت و ادوبی خواست برای نشان دادن عملکرد خوب آفیس و فوتوشاپ در این تبلت به روی سن بیایند. از این دو برنامه بیشتر در کامپیوتر شخصی استفاده می‎شود و نه تبلت، اما هر دو شرکت نشان دادند آیپد پرو چقدر می‌تواند در کار با این برنامه‌ها بازدهی بالایی داشته باشد.
اپل با آیپد پرو خود بیشتر به دنبال طراحان، مهندسان، پزشکان و در یک کلمه کاربران تجاری می‌گردد؛ همان گروهی که مایکروسافت با سرفیس سال‌هاست که در پی تصاحب آن است. به همین دلیل است که آیپد پرو یک محصول ویژه، اما نه برای کاربران عادی، تعریف می‌شود.
کاربران عادی، که سهمی بزرگ از خریداران تشکیل می‌دهند، نیازی ندارند که هر سال، برخلاف آیفون، آیپد جدید تهیه کنند. حتی در خانواده هم این‌طور نیست که هر یک از اعضا تبلت جداگانه‌ای برای خودش داشته باشد و معمولا یک یا نهایتا دو تبلت کار همه را راه می‌اندازد. از طرفی انواع و اقسام تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار را می‌‌شود با قیمت کمتری خرید. همه این نکات بر کاهش میزان فروش آیپد تاثیرگذار است.
اما آنچه اپل به‌عنوان اولین چالش در آیپد پرو با آن روبروست ایجاد اکوسیستم خوب برای اپلیکیشن‌های این دستگاه 12.9 اینچی است. در حال حاضر آیپد گزینه دوم توسعه‌دهندگان برای ساخت اپلیکیشن است، به همین دلیل هنوز بسیاری از اپ‌های پرطرفدار را می‌توان پیدا کرد که از نسخه مناسب آیپد برخوردار نیستند.

منبع: techinsider

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

mohsen

۱۳۹۴/۷/۱
برو بابا تو هم با اين مقالت

سامی

۱۳۹۴/۶/۳۱
پس برو مقاله "جهان در دوراهی استثمار و تکنولوژی" رو بخون تا اپلو درک کنی.

hab

۱۳۹۴/۶/۳۰
از مقاله های شما بیشتر یک نگاه نژادپرستانه دیده میشه تا یک نگاه علمی و کارشناسی!

Amin

۱۳۹۴/۶/۳۰
سلام به همه
اولا خدمت برخي از دوستان عرض كنم كه بله شما با پيكانم ميتوني سفر بري تو شهر بتابي يه عمرم باش بروني همه چيشم عاليه راه ميره كم خرجه دوسشم داري ميدوني چرا؟!چون تو bmw x6 نشستي اگه بشيني دلت نميخواد ديگه پياده شي جفتشونم ماشينن خيليم خوبن
دوما من اصلا بچه مايه نيستم يه ادم معمولي با يه حقوق معموليم هيچ ادعاييم ندارم اما عزراييل خبر نميكنه تا كي پولاتونو جمع ميكنين واسه كي جمع ميكنن بابا زندگي كنين لذت ببرين از زندگي
سوما اگه انصاف داشته باشين و سواد كار كردن با ايفونو آيپد و... داشته باشين و باش كار كرده باشين ميفهمين كه ايفون و باقي محصولات اپل يه گوشي يا يه تبلت نيستن "لپ تاپت هست ايكس باكست هست دوربين عكس برداري حرفه ايت هستن و..... داغ نميكنن هنگ نميكنن عصابتو خورد نميكنن روونن و تازه قشنگ تا ٤ سال كاملا ساپورتت ميكنن از هر لحاظ اپ ديتاي مرتب دنياي برنامه و ....
چهارما من تو زندگيم غير ايفون و و ساير محصولات اپل چيزي دسم نگرفتم نه كه بخوام كلاس بزارم و ادعا كنم براتون نه و نميگيرم حالا باقي برندا برن فيلم برداري ٢٠٠٠k بزنن سي پي يو ٩٠٠٠ هسته بزنن ايپد يه گرمي بزنن ايپد همه كار كن بزنن نميدونم اصلا يه گوشي يا يه ايپد بزنن كه شفاف باشه و.... ما ها كه اپلو تونستيم درك كنيم هرگز غير از محصولات اپل نخواهييييييم خريد پس لطفا ديگه بحث نكنين