خانهاخبار
اکسپریا زد5 پریمیوم فقط فیلم و عکس را 4K پخش می‌کند

اکسپریا زد5 پریمیوم فقط فیلم و عکس را 4K پخش می‌کند

اکسپریا زد5 پریمیوم سونی اولین گوشی هوشمند است که توانسته به نمایشگر 4K دست یابد. اکنون مشخص شده این گوشی، برای صرفه‌جویی در مصرف باتری و جلوگیری از پایین آمدن عملکرد دستگاه، فقط فیلم و عکس را با این رزولوشن پخش می‌کند.
۱۳۹۴/۶/۲۵

سونی با عرضه اکسپریا زد5 پریمیوم از اولین گوشی هوشمند با نمایشگر 4K رونمایی کرد. نمایشگر 5.5 اینچی این گوشی، با داشتن تراکم بیش از 800 پیکسل در هر اینچ، می‌تواند 8 میلیون پیکسل در خود جای دهد؛ تراکمی بسیار خیره‌کننده که جهشی بزرگ در این زمینه به حساب می‌آید.
اما هنگامی که عده‎ای از کاربران حرفه‌ای در نمایشگاه ایفا 2015 با این گوشی کار کردند، متوجه شدند زد5 پریمیوم همیشه با رزولوشن 4K کار نمی‌کند و تنها در زمان پخش فیلم و عکس 4K است که این رزولوشن فعال می‌شود.

 

image

 

در آن زمان صحبت از این بود که چنین کاری منطقی به نظر می‌رسد، چون با فعال بودن همیشگی 4K فشار زیادی به GPU وارد می‌شود که موجب کندی عملکرد پردازنده و مصرف بیشتر باتری می‌شود. اکنون سونی رسما در مورد این موضوع توضیح داده است.
سونی اعلام کرده اکسپریا زد5 پریمیوم نمایشگر 4K براساس استاندارد SID دارد که پخش فیلم و عکس با این رزولوشن را ممکن می‌سازد، اما سایر محتواها با رزولوشن پایین‌تر 1080p پخش می‌شود تا عملکرد دستگاه و مصرف باتری بهینه شود.
سونی در جدول اطلاعات اکسپریا زد5 پریمیوم، مانند اکسپریا زد5 و اکسپریا زد5 کامپکت، طول عمر باتری دستگاه را معادل 2 روز درج کرده است. اکنون متوجه می‌شویم که چرا طول عمر باتری‌ زد5، با وجود نمایشگر باکیفیت‌تر، با سایر اعضای خانواده‌اش برابر است.

منبع: Phonearena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

امرتیس

۱۳۹۶/۱/۱۵
تو اصلا میدونی مگاپیکسل چیه اخه کاری به دوربین چند نداریم فیلم زد5 با ایفون7 سامسونگ اس 7 مقایسه کن متوجه می شی سونی زد5 نصف اونا قیمت داره دوربینش از اونا سره تازه زد5 دوربین در اصل25 ولی شرکت گذاشت 23 اینا دلیل نمیشه شرکت سونی کارش تولید دوربین توی دنیا بعدش سونی متونه مثل شرکت دیگه دوربینشو بذاره 12 یا 5

davood

۱۳۹۵/۱۰/۶
باطیس با وجود ظرفیت بالا اصلا به درد نمیخوره گوشی من که همیشه تو شارژه

davood

۱۳۹۵/۱۰/۶
همش دروغه 4k فیلم نمیگیره فقط پخش میکنه برید ببینید خودتون دوربین 23 مگا پیکسلی الکی نوشته فقط نرم افزاری 23 هست سخت افزاری 9 مگا پیکسل هم کمتره
به راحتی با نصب یک برنامه camera یا برنامه هایی که مشخصات گوشی را نشان میدهند خواهید فهمید از جمله برنامه
Cleanmyandroid از قسمت منو و device info ببینید چقدر با دفترچه فرق داره

محمدرضا

۱۳۹۵/۶/۸
یه فیلم 720p رو تو نرم افزار movie دیدم که یک سعت و چهل دقیقه بود فقط حدود 20% شارژ کم کرد

The last king

۱۳۹۴/۷/۱۵
هم چنین چیزی امکان نداره چون که زمانی که یک صفحه نمایشگر 4k هست که نمی شه که زمانی که فیلم پخش می کنه پیکسل ها در بیان و بشه 4k بعد از نمایش فیلم و عکس پیکسل ها از بین برن البته این یک واقعیت تحریف شدس چون ما هیچ سیستم عامل 4k یا بازی فور کی نداریم مثل این که شما تلوزیون فور کی بخری بعد فیلم فول اچ دی پخش کنی فول اچ دی نشون می ده نه فور کی اگه فیلم فور کی پخش کنی می شه فور کی بقیه ی گوشی ها هم همین جوره