خانهاخبار
آیا TSMC تنها تولیدکننده تراشه A10 اپل است؟

آیا TSMC تنها تولیدکننده تراشه A10 اپل است؟

حالا که آیفون‌های 6s و 6s Plus معرفی شدند و دیگر نمی‌توان دامن زدن به شایعات آنها را ادامه داد، نوبت آیفون‌های 7 و 7s رسیده تا منبع تغذیه شایعات باشند!
۱۳۹۴/۶/۲۴

هنوز زمان زیادی از معرفی آیفون‌های جدید نگذشته که شایعاتی در مورد آیفون 7 به گوش می‌رسد؛ آیفون‌هایی که احتمالا در دو نسخه 7 و 7 پلاس معرفی می‌شوند، هرچند هنوز خیلی زود است که سراغ شایعات در مورد آیفون‌های سال آینده اپل برویم!

این‌طور گفته می‌شود که شرکت تایوانی TSMC تنها تولیدکننده نسل جدید تراشه A10 آیفون‌های اپل خواهد بود. طبق آنچه در شایعات گفته می‌شود، این تراشه 64 بیتی است و براساس فرآیند تولید 16 نانومتری FinFET تولید می‌شود، درحالی‌که WLP یا Wafer-Level packaging تراشه A9 را fan-out (InFO) توسعه داده و TSMC آن را ساخته است. (مواد اولیه ساخت تراشه یا همان سیلیکون بعد از استخراج از معادن به صورت ویفرهایی با اندازه‌های مشخص به کارخانه‌های تولید تراشه ارسال می‌شود. با توجه به اندازه این ویفرها، از هر ویفر سیلیکون ده‌ها یا حتی صدها تراشه قابل تولید است.)

 

image

 

پیش از این نیز در مورد تراشه A9 اپل چنین صحبت‌هایی به میان آمده بود و این احتمال وجود داشت که 70 درصد تراشه‌های اپل را TSMC تولید کند، اما بعدا مشخص شد سامسونگ و TSMC در تولید تراشه‌های اپل سهم برابر دارند.

چند ماه پیش خبرهایی در مورد تراشه‌های 10 نانومتری TSMC منتشر شد و این احتمال طرح شد که شرکت مذکور از این طریق می‌تواند با سرعت بیشتری سفارش‌های A10 اپل را تولید کند. اگر آزمایش روی فرایند تولید 10 نانومتری درست باشد، این احتمال وجود دارد که تراشه نسل جدید آیفون‌ها 10 نانومتری باشد.

منبع: phonearena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)