خانهاخبار
این استایلوس نیست: معرفی Apple Pencil، جنجالی‌ترین محصول جدید اپل

این استایلوس نیست: معرفی Apple Pencil، جنجالی‌ترین محصول جدید اپل

آیپد پرو، در کنار تمام مشخصات فنی قدرتمندش، از قلم حساس و زیبایی به نام Apple Pencil‌ نیز بهره می‌برد؛ دستگاهی که مکمل مهمی برای کاربری هر چه بهتر آیپد جدید است و اپلی‌ها به موفقیت آن در بازار امید ویژه‌ای دارند.
۱۳۹۴/۶/۲۲

معرفی محصولات تازه اپل چندان غافلگیرکننده نبود. از مدتی پیش تقریبا اکثر شایعات مربوط به دستگاه‌های جدید به رسانه‌ها درز پیدا کرده بود، اما با وجود این همچنان کوپرتینویی‌ها موفق شدند مخاطبان خود را به فکر وادارند. معرفی آیپد پرو و وسایل جانبی‌اش دنیا را شگفت‌زده نکرد؛ البته شاید اپل اصلا چنین قصدی هم نداشت.

اما آنها موفق شدند عده بیشتری از خریداران احتمالی و صاحبان فعلی آیپد را برای خرید مدل جدیدتر به فکر بیندازند. تصمیم برای خرید تبلت تازه‌تر شاید دقیقا تنها هدف اپلی‌ها بوده باشد؛ ایده‌ای که به نظر می‌رسد قلم مخصوص آیپد پرو به نام Apple Pencil ممکن است نقش مهمی در عملی شدن آن داشته باشد، حتی اگر به همین دلیل سامسونگ هم به آنها طعنه بزند.

 

چه چیز ویژه‌ای در قلم اپل وجود دارد؟

image

 

برای استفاده همزمان از استایلوس و انگشتان دست در آیپد پرو سطح زیرین نمایشگر این دستگاه نیازمند مهندسی مجدد بود. رسیدن به چنین دقتی اصلا آسان نیست. بسیاری از قلم‌های دیجیتال مشکل را با تعیین محوطه‌ای در اطراف خود و صرفا فعال بودن در آن ناحیه برطرف می‌کنند. بدین ترتیب از لمس‌های اشتباه یا ناخواسته در سایر بخش‌های نمایشگر جلوگیری می‌شود.

ولی قلم اپل از حسگرهای بسیار قدرتمندی بهره می‌برد که در راس آن جاسازی شده‌اند. این حسگرها موقعیت، شیب و میزان فشار واردشده به قلم را هنگام تماس با سطح نمایشگر آیپد پرو به‌خوبی متوجه می‌شوند. این دستگاه تاخیر بسیار کمی دارد و می‌توان گفت هنگام نوشتن یا نقاشی کشیدن بی‌درنگ واکنش نشان می‌دهد.

 

هماهنگی و یکپارچگی میان Apple Pencil‌ و آیپد پرو

image

 

آیپد پرو به‌راحتی متوجه می‌شود که شما در حال استفاده از انگشتان خودتانید یا استایلوس مخصوصش را به کار گرفته‌اید و البته برای هر کدام از این شرایط هم واکنش متفاوت نشان می‌دهد. درواقع وقتی قلم شما با سطح نمایشگر تماس پیدا می‌کند، در هر ثانیه 240 بار با سیستم‌ مخصوص آیپد پرو اسکن می‌شود. این میزان دو برابر میزانی است که دستگاه هنگام لمس شدن با انگشتانتان واکنش نشان می‌دهد.

قلم هوشمند اپل ارتباط بسیار هماهنگ و خوبی با نمایشگر آیپد پرو دارد. کافی است آن را در دست بگیرید و شکلی را نقاشی کنید. سپس می‌توانید به‌راحتی سایه‌های اشکال را بکشید و حتی بخش‌هایی را کم‌رنگ‌تر یا پررنگ‌تر از سایر قسمت‌ها رنگ‌آمیزی کنید. همان‌طور که گفتیم، استایلوس مخصوص آیپد پرو به‌راحتی میزان شیب و فشار دریافتی را محاسبه می‌کند و بر همان اساس واکنش نشان می‌دهد.

 

چگونه شارژ می‌شود؟

image

 

در انتهای بخش دیگر قلم شارژر این دستگاه درون نگهدارنده‌ای مغناطیسی قرار گرفته است. این کابل Lightning به شما اجازه می‌دهد قلم اپلی‌تان را به آیپد وصل کنید و به‌سادگی شارژش کنید. برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، زمان زیادی هم لازم نیست منتظر بمانید. فقط 15 ثانیه اتصال کافی است تا Apple Pencil برای 30 دقیقه استفاده انرژی کسب کند. زمانی هم که کارتان تمام شد، می‌توانید مجددا به‌سادگی قلم را به آیپد متصل کنید و پس از شارژ کامل، 12 ساعت دیگر هم آن را به کار بگیرید.

اپل اعلام کرده که از ماه نوامبر و با قیمت 99 دلار می‌توانید این قلم را برای آیپدتان خریداری و از آن استفاده کنید. هنوز مشخص نیست چقدر از Apple Pencil استقبال می‌شود، اما اپل سرانجام تسلیم نیازهای بازار شد و استایلوسی را ضمیمه آیپدش کرد که استیو جابز از آن متنفر بود!

منبع: ipadinsight

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

رضا

۱۳۹۴/۶/۲۹
آها اونوقت سامسونگ كه كمپلت گوشى رو از رو آيقون زد جريمه هم شد بايد به خودش اقتخار كنه آره؟؟
يكم مطالعه كن

ehsan

۱۳۹۴/۶/۲۵
جابز اگه زنده بود.. حتما هنوز هم این اتفاق مسخره نمی افتاد.. اگه جابز بود الان دیگه کسی آیفون دستش نبود..یه دیوایس متفاوت تر وجود داشت .. که همه بیفتن دنبالش از روش بسازن.. نمیدونم چرا قبل آیفون این همه کمپانی شعور این رو نداشتن که یه دیوایس تنها با یک دکمه بسازن؟!

UNKNOWN

۱۳۹۴/۶/۲۴
به تقلید باشه که اولین قلم روی صفحه خازنی حرارتی رو اچ تی سی تو سال 2011 روی تبلت آورد و بعد اون سرفیس این کار رو کرد .. سامسونگ هم از جفتشون فقط تقلید کرد .... حداقل خواستی بگی تقلید کرده از چند تا کمپانی معتبر اسم ببر نه سامی که کلا سوژه خندست

حميد

۱۳۹۴/۶/۲۳
استيو جابز داشتن قلم رو براي گوشي وتبلت ها خنده دار توصيف كرده بود وگفته بود اپل گوشيي كه در كف دست جاي نگيرد توليد نمي كنيم اما بعد از شكست از رقباي خود وبه تقليد از سامسونگ گوشي بزرگ ساخت وحالا هم قلم رو براي تبلت هاش از سامسونگ تقليد كرده ....اپلي ها سرتونو بندازين پايين

mani

۱۳۹۴/۶/۲۳
اگر این جنجال به پا کرده پس حتما قلم سری نوت سامسونگ و قلم سورفیس پرو هیچ هستن دیگه بعدش یک برنامه ی فابریک اپل نام ببرین که نیاز به قلم داشته باشه