خانهاخبار
آیفون جدید ارزش خرید دارد؟

آیفون جدید ارزش خرید دارد؟

آیفون طرفداران بسیار زیادی دارد. با معرفی آیفون‌های جدید و شروع پیش‌فروش این محصولات کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی این سوال را می‌پرسند: آیا آیفون جدید ارزش خرید دارد؟
۱۳۹۴/۶/۲۳

یک خبر بد برای کاربران آیفون6: متاسفیم، ولی آیفونی که در جیب خود گذاشته‌اید رسما تاریخ گذشته به حساب می‌آید! آیفون‌های 6s و 6s پلاس از نظر ظاهر تغییر چندانی نکرده‌اند و تقریبا همان شکل‌وشمایل 6ها را حفظ کرده‌اند، اما از لحاظ سخت‌افزاری با دستگاه‌هایی جدید روبروییم. بدنه آلومینیومی سری 7000، تاچ‌ سه‌بعدی، دوربین 12 مگاپیکسلی و پردازنده A9 از جمله ویژگی‌هایی است که فقط در آیفون‌های جدید یافت می‌شود. از طرفی باز هم اپل مدل پایه را آیفون 16 گیگابایتی قرار داده و باتری آیفون‌ 6s کوچک‌تر از آیفون 6 است.
با این تفاسیر این سوال پیش می‌آید:


آیا آیفون جدید را بخریم؟


تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را بیابید.

بله! آخرین آیفونی است که وجود دارد (و البته بهترین!)

«آنچه عیان است چه حاجت به بیان است!» علی‌رغم اینکه این جمله می‌گوید نباید در مورد آنچه بر همه روشن است صحبت کرد، باید بگوییم آیفون 6s جدیدترین آیفون است و اگر قصد دارید آیفون بخرید، 6s بهترین گزینه است، چون با معرفی این محصول، آیفون 6 دیگر قدیمی محسوب می‌شود.
آیفون 6s سریع‌تر و مقاوم‌تر است. همچنین دوربین بهتری هم دارد. این ویژگی‌ها سبب می‌شود کاربران بسیاری به خرید آیفون جدید رغبت نشان دهند و حتی بسیاری از صاحبان آیفون 6 را وسوسه می‌کند تا گوشی‌شان را بفروشند و آیفون 6s بخرند.

 

image

 

نه! آیفون 6s تکراری است و به‌روزرسانی خوبی نیست

آیفون 6s درواقع نسخه اصلاح‌شده آیفون 6 است؛ البته این نکته در مورد تمام نسخه‌های «s» آیفون صدق می‌کند. آیفون 6s به نقاط قوت آیفون 6 دست نزده و فقط سعی کرده است نقاط ضعف این محصول را پوشش دهد. به‌عنوان مثال، طراحی آیفون جدید هیچ تغییری نکرده‌ و مشابه آیفون 6 است.
آیفون 6s همچنان نمایشگر 4.7 اینچی و 6s پلاس نمایشگر 5.5 اینچی دارد. بدنه هر دو محصول از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده است تا وزن بیشتری را تحمل کنند. این سری آلومینیوم همان فلزی است که در ساخت اپل واچ به کار رفته. البته شیشه‌های بهتری هم (سخت‌تر و مقاوم‌تر در برابر خش) در ساخت این محصولات به کار رفته است.
با این بهبود‌های بدنه، وزن و ضخامت محصولات جدید نسبت به نسخه قبلی افزایش یافته است. آیفون 6s حدود 12 گرم سنگین‌تر از آیفون 6 است و ضخامتش 0.2 میلی‌متر بیشتر شده. این مقایسه برای آیفون 6s پلاس 20 گرم افزایش وزن و 0.2 میلی‌متر افزایش ضخامت را نشان می‌دهد.
اگر از آن دست افرادی هستید که آیفون را برای نمایش می‌خرند، باید به شما بگوییم نیازی به هزینه کردن نیست! چون کمتر کسی متوجه تفاوت‌های ظاهری آیفون 6s و آیفون 6 می‌شود.

image

 

بله! تاچ سه‌بعدی واقعا کاربردی است

اگر سابقه استفاده از فورس تاچ را داشته باشید (این تکنولوژی در مک‌بوک و اپل‌واچ به کار رفته بود)، حتما به این نتیجه رسیده‌اید که فورس تاچ به هیچ‌وجه حیله‌‌ای تبلیغاتی برای فروش بیشتر نیست و واقعا کار می‌کند. اپل این ویژگی را در آیفون‌های جدید به کار برده و نامش را به تاچ سه‌بعدی تغییر داده است. این ویژگی چه کمکی می‌کند؟ اگر داخل اپلیکیشنی هستید و می‌خواهید به ایمیل‌ها و عکس‌ها نگاهی بیندازید، فورس تاچ به شما اجازه می‌دهد بدون خارج شدن از اپلیکیشن این کار را انجام دهید. البته فعلا این قابلیتی است که اپل در مراسمش نشان داد و مطمئنا توسعه‌دهندگان در حال بررسی این ویژگی‌اند تا آن را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند. با این تفاسیر به احتمال زیاد در ماه‌های آینده اخبار بیشتری درباره تاچ سه‌بعدی می‌شنویم.

 

image

 

نه! حافظه داخلی‌اش همچنان 16 گیگابایت است

همان‌طور که انتظار می‌رفت، مدل پایه آیفون‌های 6s و 6s پلاس همچنان 16 گیگابایتی است، درست مثل آیفون‌های قبلی. درست است که اپل هزینه استفاده از آی‌کلاد را کاهش داده است، نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای باشد که این شرکت به ساخت مدل 16 گیگابایتی اصرار بورزد. از این حیث اپل از رقبای خود عقب مانده است؛ رقبایی مانند ال‌جی جی4 و سامسونگ گلکسی اس6 که هردو مدل پایه 32 گیگابایتی دارند.
وقتی آیفون‌های جدید ویدئوی 4K ضبط می‌کنند، مدل 16 گیگابایتی زیاد دوام نمی‌آورد، به‌خصوص اگر در دست عاشقان سفر و نارسیست‌ها قرار بگیرد!

 

image

 

بله! اپل سرانجام از دوربین 8 مگاپیکسلی دل کند

مسلما مهم‌ترین تغییر آیفون‌های جدید تغییر سنسور دوربین آنهاست. دوربین اصلی این محصولات به‌جای سنسور 8 مگاپیکسلی به سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده، اما آپارچر f/2.2 موجود در آیفون 6 همچنان حفظ شده‌ است.
اپل همچنان به پیروزی در مسابقه «مگاپیکسل دوربین چه کسی قوی‌تر است؟» علاقه‌ای نشان نمی‌دهد! مخصوصا حالا که اکسپریا Z5 با دوربین 23 مگاپیکسلی‌اش وارد بازی شده است. سنسور دوربین جدید پردازنده سیگنال جدیدی دارد که سبب می‌شود رنگ‌ها واقعی‌تر باشند و جزئیات عکس‌ها بیش‌تر از قبل شود. اگر دوربین قبلی 8 مگاپیکسلی بود و عکس‌های خوبی تحویل می‌داد، باید انتظار داشته باشیم سنسور جدید عکس‌های بسیار باکیفیتی ارائه دهد و بسیاری از دوربین‌های دارای مگاپیکسل بیشتر را پشت سر بگذارد.

 

image

 

بله! این گوشی خیلی سریع است

پردازنده A8 آیفون 6 مشکل خاصی نداشت و عملکرد فوق‌العاده‌ای نشان داد. اما هرچه بیشتر، بهتر! اپل ادعا می‌کند پردازنده A9، که در آیفون‌های جدید به کار برده، 70 درصد سریع‌تر است. اما از چه؟ از اولین آیفون؟ اپل مشخص نکرده A9 دقیقا از چه چیزی سریع‌تر است، اما اگر A8 به‌خوبی از پس مشکلات برمی‌آمد، A9 نیز می‌تواند چنین کاری انجام دهد.

 

image

 

بله! فیلم‌برداری 4K می‌کند

اگرچه تلویزیون جدید اپل نمی‌تواند فیلم 4K نمایش دهد، آیفون 6s می‌تواند با رزولوشن 3840×2160 فیلم‌برداری کند. شاید این ناهماهنگی بد جلوه کند، اما امکان فیلم‌برداری 4K در آیفون‌های جدید بسیار جذاب است و در نوع خود کم‌نظیر.

 

image

 

نه! آیفون‌های جدید باتری کوچک‌تر دارند

در میان شور و هیجانی که اپل در شب معرفی آیفون‌های جدید به پا کرده بود یک نکته جاماند: باتری‌ آیفون‌های جدید کوچک‌تر ‌شده است. آیفون 6 باتری 1810 میلی‌آمپری دارد و آیفون 6s باتری 1715 میلی‌آمپری. اما اپل ادعا می‌کند کم شدن باتری و اضافه شدن تاچ سه‌بعدی و فیلم‌برداری 4K بر طول عمر باتری تاثیری نمی‌گذارد و باتری 6s به اندازه باتری 6 دوام می‌آورد. به نظر می‌رسد اپل قمار بزرگی روی سیستم عامل خود کرده است و مدیریت باتری در آی‌اواس 9 سبب می‌شود این باتری‌ها دوام یکسانی داشته باشند.

 

image

 

بله! تاچ آی‌دی بسیار بهتر شده است

افزوده شدن سنسور اثر انگشت به آیفون 5s یکی از بهترین نوآوری‌های اپل در سال‌های اخیر بود. تاچ آی‌دی امنیت بیشتر را برای کاربران به ارمغان آورد و راه را برای سیستم پرداخت موبایلی اپل پی باز کرد.
اکنون آیفون‌های جدید به نسخه جدید این تکنولوژی مجهز شده‌اند که انگشت شست را هم تشخیص می‌دهد و سرعتی بالغ بر دوبرابر تاچ آی‌دی قبلی دارد.

 

image

 

 
نظر نهایی جی‌اس‌ام: طرفدار اپل نیستید؟ تا آمدن نسخه جدید صبر کنید

با توجه به اینکه‌ آیفون‌های جدید در چند ماه آینده وارد ایران می‌شوند و قیمت آنها سرسام‌آور خواهد بود، پیشنهاد می‌کنیم از خریدشان خودداری کنید، البته اگر طرفدار اپل نیستید! در حال حاضر هنوز این گوشی‌ها در دسترس نیستند تا بتوانیم معایب آنها را دریابیم و بهتر است اگر قصد خرید دارید، حداقل تا زمان انتشار بررسی تخصصی جی‌اس‌ام صبر کنید تا از مزایا و معایب آیفون‌های جدید کاملا مطلع شوید.

منبع: Stuff

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (41 نظر)

یلدا

۱۳۹۴/۱۲/۹
سلام
دوستان ببخشید الان من اس 6 بخرم چند سال بدون خرج و خراب شدگی کار میکند؟لطفا کمک کنید

امیر

۱۳۹۴/۶/۲۸
ب نظر من این گوشی از هر لحاظ عالیه.درسته رزولیشن صفحش ب اندازه اس 6 و نوت 4 و 5 نیست.اما بازم عالیه.من اصلا سامسونگو ب اپل ترجیه نمیدم.اما تنها مشکلی ک این گوشی داره باتریشه.این حرف باورم شده ک اپل روی هر قطعه از ایفون 6 اس کار میکنه.جز باتری.ایفون 4 اس 1420 میلی  امپره.یعنی واقعا نمیتوستن تو این چند سال باتری گوشیشونو افزایش بدن؟ من با ایفون 6 ب طور طولانی کار نکردم ک بدونم ظرفیت باتریش چطوره و چقد دووم میاره.اما ایفون 6 اس مطمئنا کمتر از اون دووم میاره.با اضافه شدن فورس تاچ و بهتر شدن سی پی یو و جی پی یو و روشن تر شدن صفحه و بالا رفتن دوربین ، مصرف باتری 100 درصد بیشتر شده.حالا باید منتظر موند ک این گوشی بیاد و چند نفر نقد بذارن تا متوجه شیم.اما اگ باتریش بیشتر میبود بی نقص ترین گوشی بود.....

ایمان

۱۳۹۴/۶/۲۸
کیفیت ساخت=19 ---------طراحی=19-------------دوربین=18.5--------------باطری= 11 با تک ماده.

اشکان

۱۳۹۴/۶/۲۷
داداش اصلا کاری نداریم کدام گوشی خوبه کدام بد .
ولی فکر کنم شما اطلاعاتت غلطه
این داستانارو از کجادر اوردی !!!!
والا تا جایی که ما یادمون هست
رقیب آیفون 4اس سامسونگ اس2 بود که اندروید هم بود
دوربین 8 هم داشت که خیلی از کارشناسا باهم مقایسه تصویری شو دادان .
داداش اون موقع که اپل 5اس رو داد
سامسونگ اس 3 واس4 و سری نوت رو داده بود
سونی هم زد و زد1
اون سالی که میگه اپل 5اس بهترین شناخته شد یادمه
اچ تی سی وان 7 بهترین شناخته شدو...
دوست عزیز اینکه اپل جز بهترین هاست شکی نیست
ولی دلیل نمیشه تاریخ رو وارونه جلوه بدی و هرجور دوست داری بیان کنی

Reza

۱۳۹۴/۶/۲۷
پس تو چرا از سامسونگ داری میگی؟ مگه این مقاله در خصوص سامسونگ صحبت کرده؟ نتیجه این که از سامسونگ نمیشه چشم پوشی کرد. حتی اگه طرفدار اپل باشی دلت همیشه با سامسونگه