خانهاخبار
نیش و کنایه سامسونگ به اپل، این بار به بهانه معرفی Apple Pencil

نیش و کنایه سامسونگ به اپل، این بار به بهانه معرفی Apple Pencil

اپل در کنفرانس ۱۸ شهریورماه از محصولات مختلفی پرده برداشت، حتی محصولی که استیو جابز زمانی آن را بلااستفاده خطاب کرده بود. این جریان مسئله‌ای نیست که شرکت رقیبی همچون سامسونگ به‌سادگی از آن بگذرد.
۱۳۹۴/۶/۲۰

اپل عادت دارد آیفون‌های جدید را شهریور هر سال و آیپدها را معمولا پایان ماه مهر طی کنفرانسی مستقل معرفی کند. کنفرانس ۱۸ شهریور امسال را از این نظر می‌توان سنت‌شکنی دانست؛ کنفرانسی که در آن علاوه بر آیفون‌های جدید، از رنگ‌های جدید اپل واچ، نسل جدید اپل تی‌وی و تبلت جدید آیپد پرو با صفحه نمایش بزرگ ۱۲.۹ نیز پرده‌برداری شد. از نکات جالب آیپد پرو قلم استایلوسی است که اپل به‌عنوان وسیله جانبی معرفی کرد. استیو جابز هنگام معرفی آیفون گفته بود که کسی به استایلوس نیاز ندارد، و حالا پس از ۶ سال اپل نخستین قلم هوشمند خود را با نام Apple Pencil معرفی کرد؛ البته نه برای کار کردن با آیفون، بلکه برای طراحی و نوشتن روی صفحه نمایش بزرگ آیپد پرو.

 

image

 

همگی قبول داریم که قلم‌های استایلوس اتفاق جدیدی در دنیای فناوری نیستند و سال‌هاست که شرکت‌های مختلف به همراه برخی محصولاتشان چنین نوعی از قلم نیز عرضه می‌کنند. شاید بیشتر ما به‌سادگی از کنار این موضوع بگذریم، اما سامسونگ شرکتی نیست که چنین فرصتی را از دست بدهد. این شرکت طی سال‌های اخیر میلیون‌ها دستگاه فبلت گلکسی نوت در سرتاسر جهان به فروش رسانده است. این شرکت حتی تبلتی با صفحه نمایش ۱۲.۲ اینچ دارد که هم‌رده با آیپد پرو قرار می‌گیرد. آنچه سامسونگ سال‌هاست با محصولات فوق همراه می‌کند قلم هوشمند این شرکت تحت عنوان S Pen است. در قیاس با سامسونگ، اپل چند سالی دیرتر به دنیای استایلوس‌ها پای گذاشته و از یک دیدگاه فرصتی بی‌نظیر برای سنگ‌اندازی سامسونگ ایجاد کرده است!

دقایقی پس از آن که اپل در کنفرانس ۱۸ شهریور از قلم Apple Pencil رونمایی کرد، توییتی در اکانت توییتر سامسونگ ارسال شد که هدف آن یادآوری موضوع فوق بود. در انتهای این توییت هشتگ SoundsFamiliar دیده می‌شود که یعنی «آشنا به نظر می‌رسد».

 

image

 

البته بین S Pen و Apple Pencil تفاوت‌های بسیار وجود دارد. برای مثال، S Pen جزئی از بدنه دستگاه‌هاست، درحالی‌که قلم اپل مجزا و با قیمت ۹۹ دلار به فروش می‌رسد. اما به‌هرحال هر دو این قلم‌ها یک هدف واحد دارند: ایجاد راحتی و سرعت بیشتر در انجام دادن کارها و کمک به افراد در بروز خلاقیت‌هایشان. و این همان جایی که سامسونگ را به‌عنوان رقیب وارد کار می‌کند.

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

پارسا

۱۳۹۴/۷/۲
اینجا سه نکته خیلی خیلی مهم وجود داره
1-اولین پتنت برای قلم مال 1915(بله اینقدر این ایده قدیمیه!)
2-استایلوس حداقل یه جا تو خود دستگاه داشت برای شارژ شدن و گم نشدن که pencil همین روهم نداره و اوضاع رو بدتر می کنه (چون نق استیو جابز این بود که استایلوس گم می شه)
3-حساسیت نسبت به فشار رو الان در نوت 3 و 4 و5 ما می بینیم مدت ها قبل از اینکه اپل خوابشو ببینه(البته انتظاری از شما نمی ره چون نخونده اومدی کامنت گذاشتی ولی بازم.)
اینجوری نظر نذار. دیگران رو گمراه می کنی.

پارسا

۱۳۹۴/۷/۲
دوست عزیز
مشکل سامسونگ انحصاری بودن نیست. موضوع اینه که وقتی سامسونگ معرفی کرد اپل مسخرشون کرد.سامسونگ داره تسویه حساب میکنه چون کلی سر این موضوعات منتقدا تو سرش زدن (اکثریت اولین نوت رو به یک نون تست تشبیه کردن) و فقط تلاش های سامسونگ طی این سه سال بود که باعث شد نظر اکثریت برگرده.و الان اپل داره حرف هایی رو که سه سال پیش باهاش سامسونگ رو کوبید رو می ذاره کنار و از این بازار که سامسونگ ایجاد کرده سود کلان می بره.
لطفا قبول کنید سوزش داره
باتشکر

yh

۱۳۹۴/۶/۲۲
جلوتر از جفت اینا اولین بار htc تو تبلت استثناییش سال 2011 قلم طراحی به شکل امروز رو به کار برد...اگر به یاد ندارید و یا حداقل اصلا ندیدید یه تحقیق کوچولو بد نیست و حتی یکی از سایتها که تو بررسی تخصصی ویدویی معروفه ازیان تبلت استثنایی یه بررسی تخصصی داره پیشنهاد میکنم وال ببینید بعد اگر خلاف واقع بود منفی بدین

محمد جیران

۱۳۹۴/۶/۲۱
دوست عزیز کارخونه اپل که ارث بابات نیس.مطمئنا سهامدارش هم نیستی.خود شرکت اپل همه اینا رو مسخره می کرد الان داره خجالت می کشه اما به لطف داشتن 4 تا طرفدار متعصب ایشیپ فروش می ره.چشماتو باز کن تعصبو کنار بزار .الان عصر اطلاعاته دیگه تعصب روی یه برند خاص اوج حماقته.بجا اینکه دنبال توجیه و دلیل روی برند خاصی باشی نگاه کن ببین الان تو چه سالی هستی و اپل فناوری چند سال پیشو بهت میده ؟!
قلم شارژی که با سیم به دستگاه متصله ! اینو کجای دلم بزارم ؟!
پلاستیک مسخره کرد خودش پلاستیک زد
فبلتو مسخره کرد خودش زد
ساعتو مسخره کرد اپل واچ زد
قدم شما ر و ضربان قلبو مسخره کرد استفاده کرد
تبلت 12 اینچی با قلمو مسخره کرد.....
بعد میاد بخاطر یه پننت مسخره شکایت میکنه که چی ؟ که چهار نفر مث شما که یا اطلاعات فناوریش پایینه یا اینکه متعصبه گولشو بخوری فکر کنی خاصی! تازه اسم پلاس و نوت رو هم دزدید فردا منتظر گالکسی اپل باش

حمیدرضا

۱۳۹۴/۶/۲۱
سلام اولا سامی نه سامسونگ دوما اول سامسونگ اومد فبلت تولید کرد بعدش اپل مسخرش کرد حالا خود شرکت اپل هم فبلت داره میده بیرون سومن هیچ جای سامسونگ با کپی بالا نیومده چهارمن قلن اس پن گوش پاکن نیست یه قلمیه که تو و امسال تو تاحالا باهاش کار نکردن و الکی نظر میدن پنجمن کسی برای قلم سامسونگ ارزش قال نشده شیشمن سامسونگ همیشه یه شرکت بزرگ بوده و هست هفتمن اون هواوی که فقط پول مارک رو میگیره اصلا هواوی وقتی که سامسونگ یه شرکت بزرگ بود هیچ چیز نبود و سری اول هواوی فقط هنگ میکرد و فقط داغ میکرد و بدرد نمیخورد .تازشم الکی نیا اینجا ضر اضافه بزن که همه مسخرت کنن .