خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه جی‌اس‌ام: آیپد پرو

بررسی اولیه جی‌اس‌ام: آیپد پرو

روز گذشته (18 شهریورماه 1394) مدیرعامل اپل، تیم کوک، روی صحنه آمد و از بزرگ‌ترین تبلت تولیدی این کمپانی پرده برداشت؛ تبلتی که به گفته خود اپل بزرگ‌ترین آیپد از زمان ساخت اولین آیپد است. با بررسی اولیه جی‌اس‌ام همراه باشید تا با بزرگ‌ترین آیپد اپل آشنا شوید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۶/۱۹

تیم کوک با لبخند همیشگی‌اش روی صحنه آمد، اما این‌بار گوشی یا تبلت کوچکی در دستش نبود. او با تبلتی بزرگ در دست و لبخندی به لب مراسم را شروع کرد: «خانم‌ها و آقایان! این شما و این هم بزرگ‌ترین آیپدی که تاکنون دیده‌اید!»

 

image

«خانم‌ها و آقایان! این شما و این هم بزرگ‌ترین آیپدی که تاکنون دیده‌اید!»

 

اپل وارد جنگ جدیدی شده و، این‌طور که به‌نظر می‌رسد، در یک سال گذشته تمام نیروی خود را صرف ساختن محصولی کرده است تا بار دیگر لرزه در دل مایکروسافت بیندازد. اکنون سعی می‌کنیم اندکی بیشتر به این محصول توجه کنیم و در مورد ویژگی‌هایش بیشتر صحبت کنیم. با بررسی اولیه جی‌اس‌ام همراه باشید.

 

طراحی 

image

4 بلندگو بین صفحه نمایش و فریم آیپد پرو قرار گرفته است؛ باید صبر کرد و بلندگوی آیپد پرو را با بلندگوی تبلت پردیتور ایسر مقایسه کرد

 

اپل در طراحی آیپد پرو خلاقیت زیادی به خرج نداده؛ یعنی طراحی‌اش شبیه سایر آیپدهاست، با این تفاوت که سعی شده حاشیه‌های صفحه نمایش تا حد زیادی نازک باشد. این کمپانی می‌توانست اندازه حاشیه‌های آیپد پرو را کمتر هم بکند، اما به‌جای این کار ترجیح داده از فضایی که این حاشیه‌ها ایجاد می‌کنند برای گنجاندن 4 بلندگو استفاده کند. برای پی بردن به اندازه آیپد پرو کافی است دو آیپد مینی را در کنار هم قرار دهید.

 

image

تقریبا 70 درصد پنل جلو آیپد پرو را صفحه نمایشش پوشانده است

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش 12.9 اینچی آیپد پرو این محصول را تقریبا هم‌اندازه مک‌بوک پرو 13 اینچی می‌کند. استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز در ساخت صفحه نمایش سبب شده آیپد پرو صفحه نمایش بسیار باکیفیت و درعین حال کم‌مصرف داشته باشد.

 

image

آیپد پرو در ماه نوامبر عرضه می‌شود

 

این صفحه نمایش حدود 5 میلیون پیکسل در خود جای داده است و باید انتظار کیفیت بالایی از این محصول داشته باشیم. البته آیپد پرو اولین محصول اپل است که به صفحه نمایشی مجهز است که نرخ رفرش آن متغیر است. متغیر بودن نرخ رفرش سبب می‌شود انرژی کمتری صرف صفحه نمایش شود و باتری عمر بیشتری داشته باشد. صفحه نمایش آیپد پرو از قلم استایلوسی تحت عنوان اپل پنسل پشتیبانی می‌کند که برای رسم شکل، نوشتن و بسیاری کارهای دیگر می‌توان از آن استفاده کرد.

 

image

اپل پنسل و کیبورد هوشمند از جمله لوازم مهم آیپد پرو هستند

 

اپل پنسل

همان‌طور که گفتیم، آیپد پرو از استایلوس پشتیبانی می‌کند. برخلاف سایر استایلوس‌های ثالثی که برای آیپدهای قبلی تولید می‌شدند و اغلب کیفیت خوبی نداشتند، به نظر می‌رسد پنسل اپل بسیار خوب باشد.

 

image

 پنسل در داخل خود سنسورهایی دارد که موقعیت، فشار و شیب را می‌سنجند. آیا پنسل می‌تواند استایلوس نوت 5 را شکست دهد؟

 

پنسل به فشار حساس است و رفتاری شبیه‌ استایلوس نوت 5 دارد. پنسل در داخل خود سنسورهایی دارد که موقعیت، فشار و شیب را می‌سنجند. با استفاده از این پنسل می‌توان اشکال مختلفی کشید و حتی برایشان سایه زد، ولی پنسل نیاز به شارژ دارد و این موضوع شاید نقطه ضعف این محصول باشد. درمجموع باید تا عرضه آیپد پرو صبر کرد و بعد در مورد قدرت و نقاط ضعف پنسل صحبت کرد. باید دید آیا پنسل می‌تواند استایلوس نوت 5 را شکست دهد یا خیر.

 

image

پنسل شارژی است و برای استفاده باید آن را شارژ کرد؛ این مسئله شاید نقطه ضعف آن شود و اپل را با مشکل مواجه کند

 

صفحه کلید فیزیکی

طبیعی است که وقتی از تبلت 12.9 اینچی صحبت به میان می آید، پای صفحه کلیدی فیزیکی نیز به بحث باز شود. این صفحه کلید، که از طریق اتصال‌دهنده هوشمند به آیپد پرو متصل می‌شود، به این محصول ظاهری مانند سرفیس می‌دهد؛ یعنی این محصول بیش‌ازپیش شبیه مایکروسافت سرفیس پرو می‌شود.

 

image

اپل برای ساخت صفحه کلید مک‌بوک از تکنولوژی پروانه‌ای استفاده کرده و صفحه کلید آیپد پرو هم از همین تکنولوژی بهره برده است

 

صفحه کلید آیپد پرو از همان تکنولوژی صفحه کلیدهای مک‌بوک استفاده کرده و بسیار باریک است.

 

image

با این صفحه کلید، آیپد پرو بیش‌ازپیش شبیه مایکروسافت سرفیس پرو شده است

 

سخت‌افزار

اپل در مراسم شب گذشته تراشه جدیدش را معرفی کرد. A9X نام تراشه جدید این کمپانی است که در آیفون‌های جدید و آیپد پرو به کار رفته. نسل سوم تراشه 64 بیتی اپل با معماری پردازنده‌های سیستم‌های دسکتاپ ساخته شده است که به نظر می‌رسد به‌خوبی از پس پردازش‌های سنگین برآید؛ درست شبیه کامپیوتر و شاید حتی فراتر از آن.

 

image

تراشه A9X و رم 4 گیگابایتی آیپد پرو را به هیولا تبدیل می‌کند

 

اپل مدعی شده آیپد پرو 90 درصد سریع‌تر از تمام کامپیوترهای شخصی است که در یک سال گذشته به فروش رسیده‌اند. رکوردشکنی‌های آیپد پرو به همین‌جا ختم نمی‌شود و باید گفت این محصول رکورد دیگری را نیز جابه‌جا کرده: آیپد پرو اولین محصول اپل است که 4 گیگابایت رم در داخل خود جای داده و با این تفاسیر می‌بینیم ادعای اپل در مورد سرعت آیپد چندان هم نامربوط نیست.

 

image

 

دوربین

وقتی از تبلت 12.9 اینچی صحبت می‌شود، یعنی با محصولی حرفه‌ای روبروییم که کاربران خاص دارد. کمتر کسی هنگام خرید آیپد پرو به دوربینش فکر می‌کند، اما همچنان بودن دوربین بهتر از نبودنش است. بهتر است فکر سلفی گرفتن با تبلت 12.9 اینچی را، که 700 گرم وزن دارد، از سرمان بیرون کنیم! آیپد پرو به دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز شده و دوربینی 1.2 مگاپیکسلی نیز در آن برای گفتگوی ویدئویی تعبیه شده است.

 

image

دوربین تبلت 12.9 اینچی به چشم نمی‌‌آید، چون این تبلت برای مقاصد حرفه‌ای به‌کار می‌رود

 

نظر اولیه

روی کاغذ آیپد پرو بسیار عالی است. اولین، اولین و اولین؛ کلمه‌ای که شب گذشته آن را زیاد شنیدیم. این اولین بودن به همان اندازه که خوب است ممکن است بد هم باشد. کارایی واقعی پنسل و شباهتش به ادعاهای اپل هم هنوز در هاله‌ای از ابهام است. در حال حاضر نمی‌توان در مورد این محصول نظر قطعی داد و بهتر است اعلام نظر قطعی را به زمانی موکول کنیم که با آیپد پرو روبرو شویم و کارکردش را بسنجیم.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (36 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۳/۲۱
به حرف شما باشه دیگه تکنولوژی نباس پیشرفت کنه چون کپی محسوب میشه

محمد

۱۳۹۵/۳/۲۱
قابل توجه برادرمون سعید..........
اون موقع که پاتفرم اندروید اومده بود استیو داشت با همون سیستم دوره قجری کار میکرد تا اینکه از اندروید کپی کرد......
اپل نرم افزارش رو مدیون اندرویده

محمد

۱۳۹۵/۳/۲۱
به نظر من تو بخش اسمارت فون ها سامسونگ حرف اول رو میزنه........
ولی تو بخش تبلت ها اپل حرف اول رو میزنه به همین دلیل خریدش حتی اگه منجر به پول قرض گرفتن هم شه ارزش داره

روح الله

۱۳۹۴/۹/۱۶
من کاری به سرفیس پرو مرو و آیپد ندارم فقط میددنم اون ازهتی که آیفون و اپل داره هیچ کمپانیه دیگه نداره دلیلشم خداییش نمیدونم همه ی آدمای معروف آیفون دارن مسی نیمار رونالدو بازیگرا کلا هر خرپول و آدم معروفی آیفون داره رامبد جوان

DJCATS3000

۱۳۹۴/۸/۲۵
سلام همه ميتوانند در عصر ديجيتال كالا يا محصول ارائه دهند و تنها كيفيت و قدرت محصول است كه براي استفاده شما بايد مهم باشد و مارك زياد نبايد مهم باشد الان من خودم آي پد دارم هم وان و هم ٢ و راك شما ميدونستيد كه شركت راك فقط سيستم صوتي توليد نميكند و لوازم كامپيوتري هم دارد و بعد اينكه با داشتن اين سيستم ها من براي كارهاي اصلي تلفن از يك گوشي چيني استفاده ميكنم كه اندرويد آن ٣است پس نبايد مارك مهم باشد كيفت و قدرت از لحاظ كارايي مهم تَر است