خانهاخبار
نخستین تصاویر از موبایل اندرویدی نوکیا منتشر شد

نخستین تصاویر از موبایل اندرویدی نوکیا منتشر شد

به نظر می‌رسد تصمیم نوکیا برای بازگشت به بازار موبایل‌ها واقعا جدی بود و مدیران این شرکت در حال آماده‌سازی نخستین اسمارت‌فون‌ اندرویدی خود نیز هستند. حضور دوباره فنلاندی‌ها در این بازار فشرده ممکن است معادلات را پیچیده‌تر و البته رقابت بین کمپانی‌های مختلف را شدیدتر کند.
۱۳۹۴/۶/۲۰

قرارداد مایکروسافت و نوکیا به فنلاندی‌ها اجازه نمی‌دهد تا سال 2016 از اسمارت‌فون اختصاصی‌شان رونمایی کنند، هرچند نوکیا توانست از حفره‌های قانونی این قرارداد استفاده کند و تبلتی اندرویدی به نام Nokia N1 در اختیار مشتریان قرار دهد؛ تصمیمی که از همان زمان نشان داد مدیران این شرکت برای پایان زمان قراردادشان با مایکروسافت چه برنامه‌ای دارند.

در چند ماه اخیر فنلاندی‌ها، جدا از فروش تبلت‌های اندرویدی، لانچری اختصاصی نیز برای این سیستم عامل طراحی کردند و مدیرعامل آنها نیز به‌صراحت گفت که نوکیا در سال 2016 به بازار موبایل برمی‌گردد. شایعات بسیاری از حضور اندروید به‌جای ویندوز فون در گوشی‌های جدید نوکیا خبر می‌دادند؛ شایعاتی که این روزها رنگی از واقعیت بر آنها نشسته است.

گفته می‌شود تلفن هوشمند Nokia C1‌ نخستین محصول کمپانی مذکور برای بازگشت به بازار است. این دستگاه اولین موبایل اندرویدی نوکیاست و احتمالا مجموعه فاکسکان تولیدش می‌کند. هرچند هنوز جزئیات چندانی از روند تولید این محصول به دست نیامده، دیگر نمی‌توان در صحت وجود چنین محصولی شک کرد، چراکه به‌تازگی عکس‌هایی از این دستگاه از منابع مختلف درز پیدا کرده و نشان می‌دهد خبرهای قبلی درباره رندرهای این گوشی اشتباه نبوده است.

 

image

 

زبان طراحی مینی‌مالیستی این محصول شباهت‌هایی به تبلت N1 دارد. از جمله مشخصات فنی C1 هم می‌توان به نمایشگر ۵ اینچی، چیپست اتم اینتل، ۲ گیگابایت رم و دوربین اصلی هشت مگاپیکسلی اشاره کرد. نوکیای جدید از نسخه ششم اندروید بهره می‌برد که برای موبایلی در کلاس متوسط بازار بسیار خوب به نظر می‌رسد. با این حال هنوز مشخص نیست این دستگاه چه زمانی وارد بازار می‌شود؛ هرچند با توجه به قرارداد بین فنلاندی‌ها و مایکروسافت به نظر نمی‌رسد تا پایان سال جاری میلادی شاهد ورود Nokia N1 به بازار اسمارت‌فون‌های اندرویدی باشیم. طرفداران برند قدیمی و مشهور نوکیا همچنان باید منتظر بمانند!

منبع: Engadget

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

کلاسیک

۱۳۹۴/۱۰/۲۹
نوکیا اگر همون سیمبین رو ادامه می داد بهتر بود چون به راحتی فایل ها توش مدریت میشدکپی و جابجا کردن و فولدر ساختن تغییر نام دادن جابجای بین حافظه داخلی و مموری .نرم افزار و بازی هم فراوان داشت.امیدوارم با یک سیستم با این ویژگیها به اوج برگردد.

پژمان

۱۳۹۴/۷/۲۹
از نظر من درسته ویندوز پیشرفت کرده ولی باید اینو در نظر گرفت برنامه نویسان جهانی تقریبا بیشترین برنامه ها رو برای اندروید و ای او اس می نویسن و ساپورت خوبی روی ویندوز ندارند.به نظر من اونم به خاطر اینه که نوکیا رو بزنند زمین که متاسفانه زدند.نوکیا غول صنعت تلفن های همراه و پرفروش ترین گوشی در 5 قاره بود،صحبتی از اپل و سامسونگ نبود اصلا اون موقع اپل دعوا داشت که اسم آیفون مال منه. اینا نمیخواستند این موفقیت نوکیا رو ببینند.سیمبین خودش شکست خوردزیاد برنامه بازی ندادند بهش، ارتقاش دادند به سیمبین آنا و بل که تا حد زیادی شبیه اینترفیس اندروید اون زمان شد جواب نداد سیستم عامل میگو رو زد اونم جواب ندادالانم که ویندوز داره بازم تو چشم نیست.سیاست درست این بود که اون زمان نوکبا لج بازی نمیکرد و به خواسته بازار جواب میداد و اندروید می زد.از نظر سخت افزار و طراحی غولی بود واسه خودش ولی نرم افزار نه متاسفانه.الانم مطما هستم اگر گوشی اندروید با کانفیگ خوب بزنه بی شک بازار رو دستش میگیره و جایی برای اپل نمی مونه چون معتقدم نو آوری هایی که نوکیا کرد تو گوشی های هوشمند عالی بود و همه برند ها ازش استفاده کردند مانند:اینفرارد،بولوتوث،NFC،رادیو ترنسمیتر،لنز کارل زایس برای دوربین و........................ خیلی چیزای دیگه
نوکیا دوباره اون بالا می بینمت
طرفدار نوکیا+سونی

heshmat

۱۳۹۴/۷/۱۵
س.نوکیا برند خیلی محبوب و نوآوریه اما سیاست های خوبی رو دنبال نمیکنه اگر از همون ابتدا روی سیمبین بیشتر کار میکرد حالا دیگه اندروید و آی او اس به گرد وخابکش نمی رسیدند انشا لله دیگه پشت نوکیا به خاک مالیده نشه،گوشی فقط نوکیا+سونی(اریکسون)و دیگر هیچ.التماس دعا

Alireza

۱۳۹۴/۷/۱۲
اندروید هم خوبه بهتر از ویندوز فون هست ویندوز فون گیج کنندست ولی بهترین برند سونی فقط ایول سونی

Amir

۱۳۹۴/۶/۳۰
برای بازگشت به بازار خوبه حالا با اندروید یا سیمبین یا ویندوز فرقی نداره فقط بتونه دوباره اسمشو بیاره تو بازار تا بعد با پلتفرمی که گفته داره طراحی میکنه بیاد پلتفرمی که نه ویندوزه نه آندروید اما از هسته ویندوز بهره میبره .نوکیا همیشه به دنبال خاص بودنه سال دیگه اگه اتفاق عجیبی نیوفته سال نوکیاست