خانهاخبار
فورس تاچ آیفون 6s سه نوع لمس را تشخیص می‌دهد

فورس تاچ آیفون 6s سه نوع لمس را تشخیص می‌دهد

این‌طور که از خبرها به گوش می‌رسد، استفاده از فورس تاچ در آیفون‌های جدید حتمی است، اما ظاهرا کاربردهای جدیدی هم برای این تکنولوژی در نسل جدید آیفون‌های اپل در نظر گرفته شده.
۱۳۹۴/۶/۱۵

تقریبا دیگر با اطمینان می‌توان گفت که اپل قصد دارد در آیفون‌های جدید خود از تکنولوژی فورس تاچ بهره بگیرد، اما به نظر می‌رسد چیزهای دیگری هم به فورس تاچ متداول اضافه کرده است. این ویژگی در آیفون‌های جدید با نام 3D Touch Display خوانده می‌شود و البته بی‌دلیل هم نیست که چنین نامی برایش انتخاب شده است.

طبق گفته‌های سایت 9 to 5 Mac، آیفون 6اس تنها به تشخیص ضربه‌های کوتاه و لمس طولانی‌تر نمایشگر نمی‌پردازد، بلکه می‌تواند ضربه‌های (لمس‌های) محکم‌تر را نیز تشخیص دهد. درواقع تشخیص سه نوع متفاوت از لمس نمایشگر در این آیفون‌ها ایجاد شده است.

 

image

 

درحالی‌که هیچ اسمارت‌فونی حتی از دو نوع متفاوت لمس نمایشگر پشتیبانی نمی‌کند، اپل راه متفاوتی پیش گرفته و می‌خواهد به کاربران آموزش دهد چطور و چه موقع از فورس تاچ استفاده کنند. استفاده از فورس تاچ روی مک‌بوک با مشکلاتی همراه بوده است و احتمالا روی نمایشگر کوچک‌تر گوشی‌ها نیز بدون مشکل نخواهد بود.

البته همه این حدس‌وگمان‌ها در صورتی درست است که شایعات در مورد استفاده از فورس تاچ در آیفون‌های جدید به حقیقت بپیوندد. سایت 9 to 5 mac همچنین از استفاده از فورس تاچ و تکنولوژی لمس 3D در نسل جدید آیپد خبر داده است.

خوب است بدانید اکنون هوآوی نیز در گوشی جدید خود، میت اس، از تکنولوژی فورس تاچ استفاده می‌کند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمدجواد

۱۳۹۴/۶/۱۶
خخخخ
فک کنم شما هنوز نمیدونی معماری یعنی چی؟
اصل موضوع همین معماریه که سامسونگ از عهده ان عاجزه
سامسونگ فقط تولید کننده هست نه چیز دیگه ای و اصل موضوع که همون معماریه توسط خود اپل انجام میشه
در ضمن فک نکن فقط سامسونگ تولید میکنه هر ساله اپل شرکتای زیادی رو نظیر tsmc و lg و سامسونگ و ... دعوت به تولید میکنه و هر کدوم از شرکتا کیفیت مد نظر اپل و قابل قبول اپل رو داشته باشن مسئولیت تولید اون قطعه به اون واگذار میشه
اینم بدون که تولید کننده نظیر سامسونگ و غیره روحشون هم خبر نداره دارن چی میسازن و چه قابلتی داره چون دسترسی به آیفون ندارن که امتحانش کنن

mohammad

۱۳۹۴/۶/۱۶
همین که نمیدونی معماری و مهندسی یک پردازنده مهم تره یا تولید محض اون آب سردی بر سر طرفداران سام که مشخص میشه چقدر از فناوری اطلاعات بالایی دارند سام میتونست مثل اپل پردازنده طراحی کنه خودش از کوالکام پردازنده نمیگرفت سام مثل یک کارگر که کارش ساختنه که زیر دست مهندسان اپل کار میکنه :)))

فری

۱۳۹۴/۶/۱۶
امکانات فورس تاچ خوراک نوشتن برنامه ترازو برای این گوشیه

amir1975

۱۳۹۴/۶/۱۶
پردازنده مرکزی ساخت سامسونگ!!
(یعنی این کامنت اول و آخر جواب تمام بحث های مربوط به آیفون هست وقتی اینو میگی آب یخ میریزی رو سر اپلی ها!!)