خانهاخبار
مقایسه دوربین اکسپریا زد5 با آیفون 6 پلاس، گلکسی اس6، اکسپریا زد3 و جی4

مقایسه دوربین اکسپریا زد5 با آیفون 6 پلاس، گلکسی اس6، اکسپریا زد3 و جی4

احتمالا اولین چیزی که همه می‌خواهند در مورد گوشی جدید اکسپریا Z5 سونی بدانند کیفیت دوربین آن است. در این مطلب مقایسه‌ای تصویری از تصاویر گرفته‌شده با اکسپریا Z5 و چهار پرچم‌دار دیگر انجام داده‌ایم تا از کیفیت و قدرت واقعی دوربین این گوشی مطلع شویم.
۱۳۹۴/۶/۱۴

یکی از ویژگی‌های بارز و خاص اکسپریا Z5 سونی دوربین قدرتمند و سریع آن است؛ چیزی که همیشه در گوشی‌های سری Z این شرکت مشاهده شده. اکسپریا Z5 به دوربین ارتقایافته 23 مگاپیکسلی مجهز شده است که از سنسورهای جدید Exmor RS بهره می‌برد. این گوشی تنها در 0.03 ثانیه می‎تواند روی سوژه فوکس کند؛ کاری خارق‌العاده که حدود 3 برابر سریع‌تر از دوربین گلکسی اس6 سامسونگ انجام می‌شود.

اما این تنها چیزی نیست که دوربین اکسپریا Z5 را از سایرین برتر می‌کند. شما با دوربین این گوشی قادرید بدون افت کیفیت تا 5 برابر تصاویر را بزرگ‌نمایی یا به‌اصطلاح زوم کنید و فیلم‌هایی با کیفیت 4K ضبط نمایید.

دوربین اکسپریا Z5 در حال حاضر بالاترین میزان رزولوشن را در میان پرچم‌داران اندرویدی در اختیار دارد؛ البته حتما می‌دانید که بالا بودن رزولوشن و عدد مگاپیسکل دوربین به‌تنهایی نشانه بالا بودن کیفیت عکس‌های دوربین نیست.

برای اینکه بتوانید قدرت و کیفیت دوربین پرچم‌دار جدید سونی را مشاهده کنید، مقایسه‌ای تصویری میان عکس‌های گرفته‌شده با اکسپریا زد5 و آیفون 6 پلاس، گلکسی اس6، اکسپریا زد3 و ال‌جی جی4 ترتیب داده‌ایم؛ یعنی دستگاه‌هایی که هر کدام از نظر دوربین یکی از مدعیان بازار است.

با کلیک روی هر عکس می‌توانید آن را در اندازه واقعی ببینید؛ سپس به ما بگویید که به نظر شما کیفیت تصویربرداری کدام‌یک از این 5 پرچم‌دار بهتر از سایرین است.

 

اکسپریا زد5

image

 

گلکسی اس6

image

 

آیفون 6 پلاس

image

 

ال‌جی جی4

image

 

اکسپریا زد3

image

 

اکسپریا زد5

image

 

گلکسی اس6

image

 

آیفون 6 پلاس

image

 

ال‌جی جی4

image

 

اکسپریا زد3

image

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (67 نظر)

hamed

۱۳۹۶/۱۰/۲۳
با سلام دوستان من به عنوان یک فرد بسیار وسواس به دوربین میخوام بهتون بگم هیچ کدوم از این عکسا صحت ندارن من خودم شخصا زد5 الجی جی4 اس6 با هم مقایسه کردم و دوربین الجی جی4 از نظر زوم و تنظیمات دستی و در شب واقعا عالی بود و لرزشگیر بسیار خاصی داره سونی زد5 رنگارو بسیار دقیق میگیره و زوم خیلی عالی داره ولی یه خورده از الجی تو این بحث ضعیف تره ولی دوربینش توی شب توی حالت حساس به iso شگفت زدتون میکنه جوری که اس6 وجی4 با فلاش هم نمیتونن به گردشم برسن و توی روز قسمتهای سایه و نورانی رو خوب تفکیک میکه و اس6 با این که لرزشگیر داره اصلا خوب عمل نمیکنه(حداقل مثل جی4)و توی شب بدون فلاش اصلا خوب عمل نمیکنه و با فلاش تا6متر جلوترو همرو دقیق ثبت میکنه و رنگهارو بیشتر از اون چیزی که هست اشباه نشون میده تمام تست هارو در بالای کوه در روز وشب انجام دادم و از نظر من برنده سونی زد5 بود با این که خودم الجی جی4 دارم و اس6 بجز لرزشگیر تفاوت خاصی با اس5 نداره من اصلا به عکس های بالا اعتقاد ندارم و همش یه نوع شبیه سازیه بازم بهتون میگم خودتون تست کنید و به این عکسا توجه نکنید

محمد حسین

۱۳۹۶/۳/۹
سونی بهترینه دوربین زد 5 و زد 3 عالیه

علی

۱۳۹۶/۱/۱۰
سلام به همگی ازنظر شخصی من بدون تعصب من همه عکس هارودانلود کردم وبه جزییات دقت زیادی کردم
اس6 ازنظر جزییات از زد3 وزد 5 بهتر بود رو پلاک بدقت نگاه کنید عملکردش توشب بهتربود
توعکس دومی اس6 بازم دربخش تاریک تصویر رو میز شیشه کنار تابلو نوشته هاش بهتر وروشن تره من طرفدار سرسخت سونی هستم ولی باید اعتراف کرد اس6 درتاریکی (جزییات) بهتر عملکرده تنها برتری که زد5 تو عکس دومی روتابلو نقاشی رنگ گوزن وحیوانات دیگه رو طبیعی تره نشان داده ولی اس6 پررنگ واشباه شده س انگار رنگ شده
بنظر من دلیل اصلی افت کیفیت وکم شدن جزییات درشب نداشتن لرزشگیر اپتیکال روی زد5 هست اگه بود دوربین نهایت جزییات رو ثبت میکرد البتهوناگفته نماند زد5 فضای دینامیکی بیشتری روپوشش داده
امیدوارم به کسی برنخوره من نظرشخصیم رو گفتم

علی

۱۳۹۵/۱۲/۲۱
با سلام خدمت همگی شما دوستان عزیز و تمامی متعصبان گرامی که هیچ وقت نمی خوایین این رفتار زشت و گمراه کننده رو ترک کنید . ( فقط متعصبان ، نه افراد محترم دیگه )
با اولین نگاه به این عکس ها سعی کردم هر یک رو بررسی کنم .
قابل توجه همه شما باشه من طرفدار هیچ برند خاصی نیستم و از روی منطق و عقل این نظر رو نوشتم :
به ترتیب از نظر عملکرد
(s6)
دوربین این گوشی اینبار تقریبا خوب عمل کرده و می توان گفت ایرادی نمی توان بهش گرفت . ولی اگر کمی روی عکس ها زوم کنید از کنتراست بالای عکس های اون با خبر میشوید که معمولا توی دوربین های سامسونگ یک چیز طبیعیه . اما به طور قابل قبولی این گوشی تونسته توی عکس دوم قدرت پردازش تصویر خودشو نشون بده و بی شک می توان اون رو یکی از برترین ها قرار داد .
(z5 )عکس های که زد فایو ثبت کردن از چد لحظ میتونه بررسی بشه . یکی از اونها این هست که آیا رزولوشن (سایز تصویر ) عکس روی 23 مگاپیکسل تنظیم شده یا خیر . چون وقتی وارد اپلیکیشن دوربین سایر پرچمدار ها میرین کیفیت تصویر اون روی اخرین قدرت قرار گرفته اما بر عکس همه سونی وقتی وارد نرم افزار دوربینش میشی حتی اگه دوربین موبایلت 100 مگاپیکسل باشه ولی همیشه روی 8 تنظیم میشه که این جای بحث داره . از نظر ثبت رنگ ها زد فایو می توان گفت که خیلی خوب عــمــل نکرده و خیلی رنگ رو اشباع نشون داده . ولی z5 یکی از بهترین دوربین های موبایل رو به خودش اختصاص داده
(G4)
یکی از بهترین های لیست است . در تنظیم نور و فوکوس خودش را به خوبی نشان داده . و نمی توان به ان ایراد خاصی گرفت و تقریبا عکس های گرفته شده توسط این گوشی با سامسونگ اس 6 برار است . ولی یادتان باشد سامسونگ کمی بهتر عمل کرده است .
( IPHONE 6 )
همانطور که همه ما میدانیم آیفون 6 پلاس از دوربین با کیفیت برخوردار است که زبانزد همه عموم هست . اما حداقل در این تصاویر این دوربین نتوانسته امتیاز خوبی کسب کند . در عکس اول همانطور که مشاهده می کنید یک حالت کدری تصویر را فرا گرفته و رنگ ها را بسیار سرد به نمایش گذاشته است . اما وقتی به تصویر دوم نیز نگاه میکنیم میبینیم که در تنظیم نور و فوکوس عملکرده خوبی نداشته
(Z3)
حال نوبت به این گوشی میرسد . البته باید توجه داشت که از این گوشی چیزی بیشتر از این انتظار نمی رود چون که یکی از افراد مسن خانواده z کمپانی سونی است .

عماد

۱۳۹۵/۶/۳۱
من فرقی بینشون نمیبینم