خانهاخبار
راهنمای ویندوز فون: چطور مکان ذخیره‌سازی فایل‌ها را تغییر دهیم؟

راهنمای ویندوز فون: چطور مکان ذخیره‌سازی فایل‌ها را تغییر دهیم؟

شاید شما هم با پیغام هشدار مبنی بر کم بودن فضای حافظه در گوشی‌تان مواجه شده باشید. راه‌حل این مشکل تنظیم درست قرار گرفتن فایل‌ها در کارت حافظه و حافظه داخلی گوشی است.
۱۳۹۶/۱/۵

اگرچه همیشه گفته‌ایم ویندوز فون رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و همه تنظیمات را به‌راحتی پیش روی کاربر قرار می‌دهد، این بار اوضاع کمی فرق می‌کند. یکی از کارهایی که شما همیشه باید انجام دهید تا گوشی سنگین نباشد و کار کردن با آن راحت باشد تنظیم کردن فایل‌ها برای قرار گرفتن در جای درست یعنی روی کارت حافظه و حافظه داخلی گوشی است. شاید شما هم هشدار گوشی مبنی بر کم بودن فضای حافظه را دیده باشید. اگر تنظیمات قرار گرفتن فایل‌ها روی کارت حافظه و حافظه داخلی گوشی را درست انجام دهید و البته از کارت حافظه متناسب با نیاز خود استفاده کنید، دیگر شاهد چنین هشدارهایی نخواهید بود.


در ادامه سری مطالب راهنمای ویندوز فون، امروز می‌خواهیم سراغ تنظیمات حافظه گوشی برویم. با ما همراه باشید.


برای تنظیم حافظه باید از بخش تنظیمات گوشی به سراغ Storage Senes بروید. حق با شماست! نام آن شاید کمی گمراه‌کننده باشد، اما وقتی وارد این بخش می‌شوید همه تنظیمات به‌سادگی پیش روی شما قرار می‌گیرد. Storage Senes را هم از منوی اپلیکیشن‌ها و هم از بخش تنظیمات گوشی می‌توانید پیدا کنید.

همین‌طور که ملاحظه می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید محل ذخیره فایل‌های موسیقی و ویدئو، عکس‌ها، اپلیکیشن‌ها و دانلودها را مشخص کنید. اگر هم آنها از پیش در حافظه داخلی گوشی شما (phone) قرار گرفته‌اند، می‌توانید محل ذخیره‌سازی آنها را به حافظه جانبی (SD card) تغییر دهید.

 

image

 

اغلب گوشی‌های ویندوز فونی حافظه داخلی 8 گیگابایتی دارند و بهتر است هنگام خرید گوشی کارت حافظه 8 یا 16 گیگابایتی نیز تهیه کنید تا به مشکل برنخورید. البته اگر عادت دارید فایل‌های ویدئویی یا موزیک را در گوشی‌تان ذخیره کنید، بهتر است سراغ کارت حافظه‌ای با ظرفیت بیشتر بروید.

خوب است بدانید گوشی‌های ویندوز فونی با حافظه رم یک گیگابایت معمولا با نصب اپلیکیشن‌ها روی کارت حافظه مشکلی پیدا نمی‌کنند و سرعت اجرای آنها تغییر چندانی نمی‌کند. البته برخی اپلیکیشن‌ها نیز اجازه نصب روی کارت حافظه را به شما نمی‌دهند و ناچارید آنها را روی حافظه داخلی گوشی‌تان نصب کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ویندوزی

۱۳۹۶/۱/۵
با عرض سلام
خانوم فانی مطلبتون اصلا مفید نبود .

امیر حسین

۱۳۹۶/۱/۵
سلام خانم فانی،لطفا میشه راهنمایی کنید برای اندروید چکار کنیم من j3 با حافظه 8 گیگ دارم.
هر یه دو هفته پیغام میده که حافظه پر است و باید خالی کنم حافظه رو..ممنون میشم راهنمایی و کمک کنید
متشکر