خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: +S6 Edge شیک و مجلسی

بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: +S6 Edge شیک و مجلسی

+S6 Edge فبلتی شیک برای مشکل‌پسندان است؛ برای کاربرانی که دوست دارند گوشی، علاوه بر زیبایی، صفحه نمایش بزرگ نیز داشته باشد. کارایی این فبلت نیز بسیار بالاست و بدون شک از عهده تمام کارهای سنگین برمی‌آید. تنها نکته منفی در مورد این گوشی قیمت آن است که در حال حاضر از اکثر گوشی های موجود بازار بالاتر است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۶/۱۶

image

 

معرفی

بالاخره سامسونگ به فرمول استفاده از فلز در گوشی‌های خود ایمان آورد و با معرفی S6 به طرفداران خود ثابت کرد که می‌تواند، علاوه بر ساختن گوشی‌هایی با امکانات بالا، گوشی‌هایی با جنس بدنه مقاوم و البته طراحی زیبا نیز تولید کند. استفاده از جنس پلاستیک رنگ‌شده و پلاستیک طرح چرم به خاطره تبدیل شد و جای خود را به فلز مقاوم و گوریلاگلس 4 داد. ایده استفاده از صفحه نمایش خمیده از دو طرف هم، که اولین بار در S6 Edge استفاده شد، به‌دلیل زیبایی خاصی که به گوشی می‌دهد مورد توجه طرفداران این برند قرار گرفت. پس حالا وقت مانور دادن و تکمیل این ایده‌هاست. شاید هدف سامسونگ از تولید S6 Edge+ آن دسته از طرفداران گوشی‌های بزرگ باشد که در اروپا زندگی می‌کنند و فعلا دستشان به نوت 5 نمی‌رسد.

ویژگی‌های کلیدی

  • صفحه نمایش: 5.7 اینچی QHD دو طرف خمیده از نوع Super AMOLED
  • چیپست: 64 بیتی Exynos 7420 با معماری 14 نانومتری
  • پردازنده: 8 هسته‌ای (4 هسته 2.1 گیگاهرتز و 4 هسته 1.5 گیگاهرتز) به همراه چیپست گرافیکی Mali-T760MP8
  • رم: 4 گیگابایت حافظه RAM از نوع LPDDR4
  • دوربین: 16 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم 1.9 و لرزش‌گیر اپتیکال لنز به همراه قابلیت فیلم‌برداری اولترا اچ‌دی
  • دوربین دوم: 5 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم 1.9
  • ارتباطات: امکانات کامل ارتباطی نظیر پشتیبانی از Wi-fi با استانداردهای a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه 4، Cat. 9 و NFC ،GPS ،OTG
  • سیستم عامل: اندروید 5.1.1
  • باتری: 3000 میلی‌آمپری با قابلیت شارژ وایرلس
  • سایر ویژگی‌ها: 
    • سیستم شارژ سریع
    • حسگر شناسایی اثر انگشت
    • حسگر اندازه‌گیری ضربان قلب
    • بدنه فلزی
    • استفاده از پوشش گوریلاگلس 4 برای محافظت از صفحه نمایش و قاب پشت

 

طراحی

طراحی S6 Edge+ کاملا شبیه نسخه کوچک‌تر خود یعنی S6 Edge است. شاسی گوشی از آلیاژ محکم آلومینیوم ساخته شده و پوشش محافظ گوریلاگلس 4 صفحه نمایش و پشت گوشی را فراگرفته است. پوشش شیشه‌ای، پشت گوشی را بسیار زیباتر کرده و تنها ایرادی که می‌توان به قاب پشتی گرفت نمایان شدن اثر انگشت و لکه روی آن است. این مشکل در گوشی‌های S6 و S6 Edge نیز وجود دارد. این لکه‌ها در رنگ تیره (Sapphire Black) این گوشی بیشتر نمایان می‌شود و اگر وسواس زیادی دارید، بهتر است رنگ نقره‌ای را انتخاب کنید.

 

image

 

در سمت راست گوشی کلید پاور قرار دارد و در کناره سمت چپ کلیدهای تنظیم صدا دیده می‌شوند. جایگیری کلید پاور بسیار مناسب است، اما کلیدهای تنظیم صدا بهتر بود کمی پایین‌تر تعبیه می‌شدند تا کاربران راست دست هم بتوانند به‌راحتی با آنها کار کنند. برخلاف ،S6 Edge در کناره بالایی تنها شاهد درگاه سیم‌کارت و میکروفون هستیم و دیگر از اینفرارد خبری نیست. میکروفون دوم، پورت Micro USB و جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم در کناره پایینی قرار دارند. بالای صفحه نمایش خروجی صدای مخاطب، سنسور تنظیم نور و دوربین 5 مگاپیکسلی مشاهده می‌شود و پایین آن کلید Home و کلیدهای مولتی تسکینگ و Back قرار دارند. حسگر اثر انگشت، مانند دیگر گوشی‌های سامسونگ، زیر کلید Home است.

 

image


image


image


image

 

image


image


image


image

 

S6 Edge+ کمی از S6 Edge نازک‌تر شده و انحنای صفحه نمایش در آن به لبه‌های گوشی متمایل‌تر شده، به همین دلیل کار کردن با آن لذت‌بخش‌تر است، اما اگر دستان کوچکی دارید، بهتر است کلا قید این گوشی را بزنید!

 

image

 

صفحه نمایش

گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ همیشه با بهترین صفحه نمایش‌ها عرضه شده‌اند. S6 Edge+ نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ مانند نوت 5 حالا Galaxy S6 Edge+ نیز به صفحه نمایش 5.7 اینچی Super AMOLED با رزولوشن QHD و پیکسل 1440×2560 و تراکم پیکسلی 518 پیکسل در اینچ مجهز است. نسبت به S6 Edge، حدود 25 درصد فضای بیشتری برای کار با صفحه نمایش در اختیار دارید.

 

image

 

همه‌چیز در این صفحه نمایش عالی به نظر می‌رسد، از کنتراست تصویر گرفته تا اشباع رنگ‌ها و زاویه دید. این مزایا در صفحه نمایش باعث می‌شود تماشای فیلم روی این گوشی بسیار لذت‌بخش‌تر از دیگر گوشی‌ها باشد. تنها مورد آزاردهنده انعکاس نور در قسمت انحنادار صفحه نمایش است که البته بیشتر در بالا و پایین آن دیده می‌شود.

 

image

 

image

 

در تنظیمات صفحه نمایش 4 حالت مختلف Adaptive Displayو AMOLED Photo ،AMOLED Cinema ،Basic  وجود دارد و می‌توانید میزان اشباع رنگ، گرمای رنگ‌ها و کنتراست را به‌دلخواه تنظیم کنید. از نظر ما حالت Basic رنگ‌ها را واقعی‌تر نمایش می‌دهد. مانند S6 Edge می‌توانید با کشیدن دستتان روی لبه کناری، ساعت، تقویم و نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید، ضمن اینکه فیدهای خبری را نیز می‌توانید اضافه کنید تا در صورت اتصال گوشی به اینترنت مهم‌ترین اخبار را در لبه کناری صفحه نمایش ببینید. امکاناتی که می‌توانید برای لبه خمیده صفحه نمایش تعریف کنید در منوی تنظیمات قسمت Edge Screen وجود دارد.

 

image


image


image
   
image

 

به نظر می‌رسد لبه‌های منحنی صفحه نمایش بسیار آسیب‌پذیرتر از صفحه نمایش گوشی‌های دیگر باشد، اما در تست‌های سقوط که کاربران انجام داده‌اند این نظریه رد شده است. با وجود این، به‌دلیل اینکه گوشی بزرگ است و احتمال سر خوردن آن زیاد است، بهتر است هنگام استفاده از آن بیشتر مراقب باشید.

 

صدا

سامسونگ برای S6 Edge+ از اسپیکر استریو استفاده نکرده است، اما این موضوع دلیلی بر پایین بودن صدای این گوشی نیست. صدای پخش‌شده از اسپیکر هم بلند است و هم کیفیت بالایی دارد. اگرچه به بلندی صدای HTC One M9 نمی‌رسد، هنگام پخش فیلم و موزیک از این گوشی صدا به‌وضوح شنیده می‌شود. با اتصال هدفون به جک 3.5 میلی‌متری کیفیت صدا بیشتر هم می‌شود و اگر دوست دارید صدای بهتری بشنوید، بهتر است از هدفون استفاده کنید.

 

پردازنده

سامسونگ برای S6 Edge+ نیز از پردازنده 64 بیتی دست‌ساز خود یعنی اگزینوس استفاده کرده است، برخلاف برخی رقبا که از پردازنده‌های کوالکام برای پرچم‌دارانشان استفاده می‌کنند. شاید گرم شدن پردازنده کواکام باعث شده سامسونگ تصمیم بگیرد از پردازنده اگزینوس در گوشی‌های پرچم‌دارش استفاده کند. پردازنده Exynos 7420 دارای 4 هسته 2.1 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی است. 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی انرژی کمتری استفاده می‌کنند و کارهای سبک مانند وب‌گردی و پخش موزیک و نظیر اینها را انجام می‌دهند و 4 هسته قدرتمندتر هنگام اجرای بازی‌های سه‌بعدی و انجام دادن کارهای سنگین وارد عمل می‌شوند. نتیجه این است که گرمای دستگاه همیشه پایین است. این پردازنده مانند پردازنده استفاده‌شده در گوشی‌های S6 و S6 Edge است و تنها تفاوت آن با این دو گوشی میزان حافظه RAM است. 4 گیگابایت حافظه RAM از نوع DDR4 برای S6 Edge+ در نظر گرفته شده است و این میزان RAM برای یک گوشی بسیار عالی است. از 4 گیگابایت حافظه RAM حدود 1.8 گیگابایت خالی است و این به‌دلیل رابط کاربری سامسونگ است.


image

     

اگر اهل بازی کردن روی گوشی هستید، S6 Edge+ می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. عملکرد دستگاه در انجام بازی‌های سنگین بسیار رضایت‌بخش است و کاری نیست که S6 Edge+ از عهده‌اش برنیاید. این گوشی در تمام تست‌های انجام‌شده روی دستگاه نیز امتیاز بالایی کسب کرد.

رابط کاربری معروف سامسونگ (TouchWiz) این بار روی اندروید 5.1.1 قرار گرفته است. از نظر ما رابط کاربری سامسونگ حافظه RAM را کمی زیاد اشغال می‌کند و بهتر است سامسونگ این رابط کاربری را سبک‌تر کند. با این حال نسبت به رابط کاربری استفاده‌شده در S6 Edge این رابط دچار تغییرات اندکی شده است. نرم‌افزارهای پیش‌فرض سامسونگ نظیر S Health ،Smart Manager ،Microsoft apps ،SideSync 4 نیز روی گوشی نصب شده‌اند.

  

 

image
 
image


 

امکانات

در مقایسه با نوت 5، تنها امکانی که در S6 Edge+ ندارید قلم S است. ویژگی‌های S Pen برای برخی کاربران کاربردی است، اما بیشتر مواقع به استفاده از قلم نیازی ندارید. مانند S6 و S6 Edge این گوشی هم فاقد درگاه کارت حافظه microSD برای افزایش حافظه دستگاه است. همچنین سامسونگ اینفرارد را از دستگاه حذف کرده است. نداشتن درگاه کارت حافظه شاید نگران‌کننده‌تر از نداشتن اینفرارد باشد، به‌دلیل اینکه نسخه 128 گیگابایتی برای S6 Edge+ ارائه نشده و حدود 12 گیگابایت از 32 گیگابایت حافظه داخلی دستگاه را نیز سیستم عامل و برنامه‌ها اشغال کرده‌اند. البته می‌توانید با استفاده از OTG فلش و حافظه‌های خارجی به گوشی متصل کنید.

 

image

 

مانند دیگر گوشی‌های سامسونگ که به حسگر اثر انگشت مجهزند، S6 Edge+ نیز زیر کلید Home این حسگر را دارد و به‌راحتی می‌توانید از منوی تنظیمات اثر انگشتتان را برای گوشی تعریف کنید. از اثر انگشت در امنیت پرداخت‌هایتان نیز می‌توانید استفاده کنید که البته هنوز در ایران سازوکاری برایش در نظر گرفته نشده است. S6 Edge+ از استاندارد انتقال امن مغناطیسی (MSG) نیز پشتیبانی می‌کند. تفاوت این استاندارد با NFC این است که NFC تنها از کارت‌خوان‌های جدید پشتیبانی می‌کند، اما MSG از کارت‌خوان‌های دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

 

image

 

S6 Edge+ از استاندارد جدید Cat 9 بهره می‌برد که در برخی مناطق به‌صورت محدود راه‌اندازی شده است، ضمن این که استاندارد Cat 6 هم پشتیانی می‌شود. از دیگر امکانات ارتباطی می‌توان به وای‌فای دوبانده، بلوتوث نسخه 4.2 و سنسورهای فراوان تنظیم نور، سنسور حرکت و ضربان قلب اشاره کرد.

 

دوربین

سنسور دوربین استفاده‌شده در S6 Edge+ مشابه همانی است که در S6 ،S6 Edge و Note 5 قرار دارد: یک سنسور 16 مگاپیکسلی از سونی با دیافراگم 1.9 . این دوربین بهترین دوربینی است که در اسمارت‌فون‌های امروزی موجود است و فقط دوربین LG G4 می‌تواند شانه‌به‌شانه با این دوربین رقابت کند.

 

image

 

سرعت آماده به کار این دوربین بسیار بالاست و می‌توانید بدون کمترین اتلاف وقت عکاسی را شروع کنید: با سه بار فشردن کلید Home منوی دوربین برایتان باز می‌شود. سرعت فوکوس روی سوژه نیز حتی در حالت HDR سرعت خوبی دارد. اگر می‌خواهید گزینه‌های بیشتری داشته باشید، می‌توانید حالت Pro را انتخاب کنید. در این حالت می‌توانید فوکوس روی سوژه را به‌صورت دستی انجام دهید، تنظیمات ایزو و سفیدی نور را دست‌کاری کنید و تون‌های رنگی را انتخاب کنید.

 

image
  
image

 

image

 

منوی دوربین پر از امکانات جالب و خاص است که البته پیش از این در دوربین S6 و S6 Edge نیز وجود داشت؛ از فیلترهای متعدد گرفته تا Selective Focus و Virtual Shot. جزئیات در عکس‌ها به‌خوبی دیده می‌شود و تصاویر نویز کمی دارد.

 

image

 

image
  
image

 

Galaxy S6 Edge+ می‌تواند عکس‌های شما را با فرمت خام ذخیره کند و این گزینه برای عکاسان حرفه‌ای امکان خوبی است. Live Broadcast گزینه جالب دیگری است که در Note 5 و S6 Edge+ موجود است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید فیلم‌های گرفته‌شده با دوربین گوشی را مستقیما در یوتیوب آپلود کنید. برای این کار تنها نیاز است اکانت گوگل داشته باشید. این دوربین به قابلیت فیلم‌برداری اولترا اچ‌دی هم مجهز است، اما محدودیت 5 دقیقه‌ای هنوز وجود دارد و بیشتر از 5 دقیقه نمی‌توانید با این کیفیت فیلم‌برداری کنید. علاوه بر این، می‌توانید با کیفیت‌های 1080p در دو حالت 30 فریم و 60 فریم در ثانیه و 720p تا 120 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنید. حالت HDR برای فیلم‌برداری نیز موجود است، اما اگر رزولوشن فیلم‌برداری را UHD انتخاب کنید، به گزینه‌های HDR، افکت‌ها، لرزش‌گیر ویدئو، عکس گرفتن در حین فیلم‌برداری و فوکوس در حال حرکت دسترسی نخواهید داشت.

 

image
  
image

 

دوربین دوم نیز 5 مگاپیکسلی است و مانند دوربین اصلی دیافراگم1.9  دارد. با نگهداشتن انگشت دستتان روی سنسور ضربان قلب می‌توانید سلفی بگیرد. گزینه Wide Selfie نیز موجود است و می‌توانید سلفی‌های 120 درجه‌ای بگیرید. درمجموع کیفیت تصاویر گرفته‌شده با دوربین این دستگاه هم در نور کم و هم در نور طبیعی رضایت‌بخش است.

 

باتری

دستگاه S6 Edge+، مانند Note 5، از باتری 3000 میلی‌آمپری استفاده می‌کند. درواقع باتری 2600 میلی‌آمپری برای صفحه نمایش QHD کم است و ارتقای ظرفیت باتری لازم به نظر می‌رسید. در پخش مداوم ویدئو در حالت Flight Mode حدود 13 ساعت گوشی روشن ماند. در استفاده روزمره از امکانات گوشی نظیر وب‌گردی، تماس، عکاسی و فیلم‌برداری کم حدود یک روز و نیم می‌توانید گوشی را روشن نگه دارید. اگر حالت Power Saver را انتخاب کنید، این مدت به دو روز نیز می‌رسد.

قابلیت Fast Charging نیز برای S6 Edge+ در نظر گرفته شده است. با استفاده از این قابلیت شارژ کامل دستگاه حدود یک ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد. امکان شارژ بدون سیم هم بهینه‌سازی شده است و این گوشی جدید حدود 27 درصد سریع‌تر از S6 و S6 Edge شارژ می‌شود. با استفاده از شارژ بی‌سیم نیز شارژ دستگاه حدود 120 دقیقه طول می‌کشد.

 

نظر نهایی

S6 Edge+ گوشی چشم‌نوازی است، صفحه نمایش بزرگ باکیفیت دارد و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری‌اش بالاست. همه این موارد کافی است تا S6 Edge+ را به لیست خرید گوشی بعدی‌تان اضافه کنید. تنها موردی که باقی می‌ماند قیمت آن است که کمی بالاست. این قیمت تقریبا از قیمت تمام اسمارت‌فون‌های موجود بازار بیشتر است. قیمت این گوشی در حال حاضر با قیمت نسخه 16 گیگابایتی آیفون 6 پلاس برابری می‌کند، البته شاید اگر کمی صبر کنید، قیمت پایین بیاید. نسخه دوسیم‌کارته این دستگاه نیز وارد بازار شده و اگر دوسیم‌کارته بودن برایتان مهم است، می‌توانید این نسخه را خریداری کنید. درمجموع باید گفت اگر از امکانات و ظاهر S6 Edge خوشتان می‌آید و فقط صفحه نمایش بزرگ‌تر و باتری بهتر می‌خواهید، S6 Edge+ بهترین گزینه برای شماست.

 

image

 

رقبا

شاید تنها رقیبی که از نظر امکانات سخت‌افزاری می‌توانیم در کنار S6 Edge+ قرار دهیم Note 5 است. این دو گوشی از نظر سخت‌افزاری کاملا شبیه یکدیگرند و تنها اختلاف این دو در S Pen و ظاهر است.

رقیب دیگری که برای این گوشی می‌توانیم معرفی کنیم S6 Edge است. این گوشی از نظر ظاهری شبیه S6 Edge+ است، فقط صفحه نمایشش کوچک‌تر است وکمی تفاوت در امکانات سخت‌افزاری دارد و البته قیمتش هم پایین‌تر است.

در سایر برندها ال‌جی جی4 ممکن است رقیبی برای این گوشی محسوب شود. ال‌جی جی4 با قاب چرمی و امکانات سخت‌افزاری به‌روز گوشی لوکسی به حساب می‌آید و اگر دنبال گوشی ارزان‌قیمت‌تر هستید، جی4 گزینه خوبی است.

اگر بدنه فلزی برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد و البته امکانات سخت‌افزاری به‌روز و حسگر اثر انگشت معیارهای شما برای خرید گوشی آینده‌تان است، +M9 اچ‌تی‌سی نیز شایستگی قرار گرفتن در فهرست خرید شما را دارد.

 

image


 

  • طراحی زیبا
  • صفحه نمایش عالی
  • باتری بادوام
  • دوربین باکیفیت
     
  • قیمت بالا
  • احتمال سر خوردن از دست
  • حمل‌ونقل آن آسان نیست
  • نداشتن درگاه کارت حافظه
  • نداشتن اسپیکر استریو
  • از 4 گیگابایت حافظه RAM تنها حدود 1.8 گیگابایت آزاد است.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (166 نظر)

mohammadreza

۱۳۹۶/۱/۱۲
samsung galaxy note 5

امیرdj

۱۳۹۵/۱۱/۶
اپل هیچی بلد نیست اوج خلاقیتش تو باریک کردنه گوشیه.من با اینکه lg v20 دارم از این گوشی و s7بیشتر خوشم میاد.
به نظرم سامسونگ سره.
موافقا لایکککککک

امین

۱۳۹۵/۱۰/۱۷
سلام میخواستم بدونم هنوز این گوشی موجود هست بعد به نظرتون راجب این گوشی چیه میخواستم بدونم رقیب گوشی چه گوشیه

پوریا

۱۳۹۵/۱۰/۶
از نظر صفحه نمایش واقعا تکه از نظر دوربین عالیه تا سه چهار متری یعنی اگه بخوای از منظره دور عکس بگیری زیاد جالب نیست فک کنم همه موبایلها برای شوژه دور نامناسب هستن باتریش زیاد جالب نیست در مقایسه با z3 یا a5/a7 2016 میشه گفت در حالت وبگردی هر ۳الی۴ دقیقه یک درصد کم میکنه از نظر طراحی عالیه از نظر راحتی میشه گفت افتضاح یعنی دستت بگیری بدون گارد یا کاور هی دلت شور میزنه که افتاد از دستم قسمت خمیده صفحه یکم روان نیست یه توصیه میکنم فقط اگه خریدین این گوشی را هیچوقت از ضد خش ژله ای استفاده نکنید چون از سی سانتی هم از دستون بیوفته یا جیبتون اچار باشه فشار داده بشه صفحش زود ترک برمیداره ضدخش نشکن بندازین روش ّّّّقسمتهای منحنی را چسب نواری بزنید که خوب بچسبه بعد دو روز چسابا را دربیارین که ضد خشتون خوب بچسبه نقاط قوت این گوشی را من در صفحه نمایش با کیفیتش دیدم دوربینش از سوژه نزدیک طراحی زیباش و نصب برنامه که خیلی سریع نصب میکنه و سیستم شارژر سریعش که فک کنم ۱۵ دقیقه ۵۰ درصد در حالت خاموش شارژ میکنه معایبش هم باتری نسبتا ضعیف طراحی زیبا در عین حال شکننده و لیز

پاتریس *****

۱۳۹۵/۹/۲۳
آقا رضا سلام
پلاس بگیر.من هر دو رو داشتم.
صفحه اش از نظر خط و خش خیلی مقاومتره با وجودی که هردوشون گوریلاگلس ۴ هستند.
اندروید پلاس خیلی روانتره،
صفحه اش که بزرگتره?