خانهاخبار
اکسپریا Z5 معرفی شد: اسمارت‌فونی با بهترین دوربین برای گوشی‌های هوشمند!

اکسپریا Z5 معرفی شد: اسمارت‌فونی با بهترین دوربین برای گوشی‌های هوشمند!

همان‌طور که انتظار می‌رفت، سونی در کنفرانس خبری خود در ایفا 2015 اکسپریا Z5 را در سه مدل با نمایشگرهایی با اندازه متفاوت معرفی کرد.
۱۳۹۴/۶/۱۱

بالاخره امروز، 11 شهریور، سونی در کنفرانس خبری خود در نمایشگاه ایفا از پرچم‌دار جدیدش، اکسپریا Z5، رونمایی کرد. در مورد این گوشی شایعات بسیاری بر سر زبان‌ها بود و عکس‌ها و فیلم‌های زیادی نیز از آن فاش شده بود و حالا می‌بینیم بخشی از همان شایعات به حقیقت پیوسته است.

سونی در معرفی این گوشی مدعی شده است که اکسپریا Z5 بهترین دوربین در میان گوشی‌های هوشمند را دارد و در فیلم‌برداری با این دوربین خیالتان از ویدئوهای بی‌کیفیت و پر از لرزش آسوده خواهد بود.

 

image

 

همان‌طور که انتظار می‌رفت، این گوشی در سه نسخه با نمایشگرهایی با اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود: اکسپریا Z5، نسخه کوچک‌تر یعنی اکسپریا Z5 Compact و نسخه بزرگ‌تر یعنی اکسپریا Z5 Premium.

این گوشی‌ها، همچون نمونه‌های قبلی سری اکسپریا Z، ضدآب و گردوغبار هستند و سنسور اثر انگشت نیز دارند.

مشخصات این گوشی‌ها به طور خلاصه به شرح زیر است:

 

اکسپریا Z5

صفحه نمایش: 5.2 اینچی با رزولوشن QHD

پردازنده: اسنپدراگون 810

حافظه رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32

دوربین اصلی: 23 مگاپیکسل

دوربین جلو: 8 مگاپیکسل

باتری: 2900 میلی‌آمپر

وزن: 154 گرم

 

اکسپریا Z5 Compact

صفحه نمایش: 4.6 اینچی با رزولوشن 1280 در 720

پردازنده: اسنپدراگون 810

حافظه رم: 2 گیگابایت

دوربین اصلی: 23 مگاپیکسل

دوربین جلو: 8 مگاپیکسل

باتری: 2700 میلی‌آمپر

وزن: 138 گرم

 

اکسپریا Z5 Premium

صفحه نمایش: 5.5 اینچی با رزولوشن 4K

پردازنده: اسنپدراگون 810

حافظه رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

دوربین اصلی: 23 مگاپیکسل

دوربین جلو: 8 مگاپیکسل

باتری: 3400 میلی‌آمپر

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (41 نظر)

آرش

۱۳۹۴/۶/۲۵
کار رو باید به کاردان سپرد
کسی که تیم سخت افزاری قوی داره لزومی نداره تیم نرم افزاری قوی داشته باشه و بالعکس و این لازمه تولید تکنولوژی و پیشرفت آی تی در دنیای امروزه است.
کمپانی گوگل با آن عظمت گوشی خود رو هر سال به یک برند سفارش می ده و غول های سخت افزاری گوشی از پردازنده اسنپدراگون با آن همه مشکلات استفاده می کنند و از پنل IPS سامسونگ و ال جی بی سرو صدا در گوشی خودشون استفاده می کنند مثلا اپل تا 2012 از پنل IPS سامسونگ استفاده می کردو این موضوع هم چیزی از قدرتمندی اپل کم نمی کنه. شما بنز هم بخرید زیرش لاستیک میشلن و ترمز برمبو هست. لازم نیست همه دوباره چرخ رو اختراع کنند.

آرش

۱۳۹۴/۶/۲۵
با احترام به نظر شما کمپانی سونی هنوز هم بزرگترین تامین کننده پکیج دوربین موبایل است و تا سال 2012 اپل تمام پکیج های دوربین خود را از این برند تهیه می کرد مثل اسنپ دراگون یا پردازنده های دیگر. دوربین اصلی 25 مگاپیکسل هست که شما می توانید عکس معمولی یا واید بگیرید که در هر صورت پیکسل های ماثرو واقعی( و نه شبیه سازی شده) دوربین 23.5 مگا پیکسل می باشد (بدلیل گرد بودن سنسور و مربع بودن عکس) و سونی با فروتنی تمام عدد کم رو اعلام کرده (برعکس سایرین).
بعد از ثبت تصویر بصورت خام RAW که 90 درصد کیفیت را تعیین می کند پارامتر پردازش تصویر و رنگ و لعاب آن در کیفیت تصویر نهایی تاثیر گذار است و مثل فیلترهای فوتوشاپ عکس خام را روتوش می کند که تمام شرکت ها به این موضوع اهمیت داده اند و لی سونی اعتقادی به این موضوع نداشت که اعلام کرده در این گوشی سیاست خود را عوض کرده و بخاطر همین در این نسل روی دوربین هم تبلیغ کرده. (در نسل های قبلی اکثر دوربین های پرچمدارها مال سونی بود و سونی روی گوشی خودش ادعای دوربین نداشت چون تقریبا همشون مال خودش بود!)
اگر قصد مقایسه تصاویر دوربین ها را دارید از این لینک استفاده کنید
http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=1&idPhone1=6665&idPhone2=6901&idPhone3=6878
البته در هنگام ثبت این پست، گوشی z5 در لیست قرار نگرفته است

alireza4

۱۳۹۴/۶/۱۳
طرفداران واقعی دنیای تکنولوژی سن براشون مهم نیست.وقتی اپل بهترین کمپانی دنیا باشه بایدازش تعریف کرد حالا چیز گیرهوادارانش بیاد یا نه . به خودشون مربوطه.پسر پنج ساله کسی هست که بجای طرفداری از کمپانی خودش نه بیاد حرف زور وبی معنی برای مردم بزنه.
همون پسرپنج ساله بیشتراز کسانی باهوش زرنگ هست که هنوز نمیدونن چطوری حرف بزنن.باهوشی و زیرکی ادمها به سن انهانیست به عقل انها ست.
قبل از نظر گذاشتن و صحبت کردن یکم ازعقل کسانی که کامل هست واطلاعات کافی از دنیای تکنولوژِی(موبایل)دارند. کمک بگیرین اگر عقل کامل باشد .

n.r

۱۳۹۴/۶/۱۲
بعضی از افراد طوری نظر میزارن ک آدمو میخندونه و وادر ب عکس العمل میکنه.توضیح دادن ب امسال اینجور از آدما کاری بیهوده اس.طوری ازتیم کوک حرف میزنه ک آدم واقعا فکر میکنه پسرخالشه.ی جوری از کمپانی اپل طرفداری میکنه ک ی لحظه فک کردم سهام دارشه.تعصب بیجا ی جور مریضی.حالااپل بهترین گوشی با دوربین هزار مگا بزنه آیا درصدی از سهام اپل تو جیب تو میره.لطفا اگه اطلاعاتت درحد یک نوزاد پنج ساله اس نظر نده اینجوری سنگینترم هستی

ا

۱۳۹۴/۶/۱۲
دیگه عکساشم اومد تو نور کم از جی 4 هم ضعیفتر بود تو نور معمولی هم مساو اون بود قابل قیاس با 930 اصلن دومن خوب دلم میخواد گوشی که دستم میگیرم باتریش. قوی باشه توهینی به سونی نکردم که اینجوری واکنش نشون میدید تازه خود سونی هم تایید کرد که باتریش از زد3 ضعیفتره لاپوشونی نکنید