خانهاخبار
معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: Onavo Count

معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: Onavo Count

از آنجا که استفاده از اینترنت روی گوشی‌های موبایل برای کاربران هزینه زیادی به همراه دارد، کنترل و مدیریت مصرف یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای کاهش هزینه‌ اینترنت باید انجام داد. اپلیکیشن Onavo Count یکی از بهترین برنامه‌هایی است که برای این کار می‌تواند بسیار مفید واقع شود.
۱۳۹۴/۶/۱۱

با فراهم شدن امکان استفاده از اینترنت پرسرعت روی گوشی‌های تلفن همراه روزبه‌روز کاربران بیشتری به استفاده از این خدمات تمایل پیدا کردند. در دسترس بودن گوشی‌های تلفن همراه و راحتی استفاده از این دستگاه‌ها که با مجهز شدن به صفحات بزرگ و باکیفیت راحتی بیشتری در مطالعه به کاربران می‌دهند و امکان اتصال به اینترنت در همه‌جا از جمله عواملی است که موجب شده درخواست‌ها برای استفاده از اینترنت 3G و 4G بیشتر شود. اما هنوز یک مشکل باقی مانده است: استفاده از این خدمات هزینه زیادی برای کاربر در پی دارد؛ درنتیجه کاربران گوشی‌های همراه مجبورند میزان استفاده و ترافیک مصرفی خود را کنترل کنند.

 

image

 

سیستم عامل اندروید از نسخه 4 به بعد امکان مشاهده و اعمال محدودیت بر میزان مصرف ترافیک را به گوشی‌های هوشمند آورد. از طریق قسمت تنظیمات و Data Usage می‌توانید مشاهده کنید طی یک دوره زمانی هر یک از اپلیکیشن‌های شما چه مقدار ترافیک مصرف کرده‌اند و در کل مصرف اینترنت شما چقدر بوده است. با اینکه این ویژگی ممکن است برای کاربر مفید باشد، امکانات چندانی در اختیارش قرار نمی‌دهد. طبیعی است که در چنین حالتی به دنبال اپلیکیشن بهتری برای کنترل مصرف اینترنت خود باشیم. در این مطلب قصد داریم اپلیکیشن Onavo Count را به شما معرفی کنیم که یکی از بهترین‌ها در نوع خود است.

 

image

 

پس از نصب Onavo Count وارد محیط ساده و زیبای این اپلیکیشن می‌شوید که از هر شلوغی‌ای دور است. اول از شما خواسته می‌شود طرح اینترنتی را که از آن استفاده می‌کنید در برنامه وارد کنید تا برنامه براساس آن کار خودش را آغاز کند.

 

image

 

با زدن دکمه Edit plan info وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید جزئیات طرح اینترنت خودتان را وارد کنید. شما ممکن است هیچ طرح یا بسته ویژه‌ای از اپراتور خود نخریده باشید (Recurring Plan) یا پیشاپیش هزینه بسته اینترنتی را پرداخت کرده باشید (Pre-Paid). اگر هم از وضعیت طرح خود اطلاع ندارید، می‌توانید Unknow را انتخاب کنید.

 

image

 

با انتخاب دو گزینه اول، از شما مدت زمان طرح و میزان ترافیک آن خواسته می‌شود. همچنین باید مشخص کنید که طرح شما از کی آغاز شده و اگر تا حالا از آن استفاده کرده‌اید، چه مقدار از ترافیک آن مصرف شده است. در مرحله آخر هم ایمیلی از شما گرفته می‌شود تا هشدارهای مربوط به اتمام و مصرف زیاد ترافیک برایتان ارسال شود.
از حالا به بعد برنامه کار خودش را انجام می‌دهد و شما فقط برای چک کردن میزان مصرف ترافیک گوشی‌تان باید به آن مراجعه کنید.

 

image

 

در بخش Overview آماری از ترافیک مصرف‌شده و روزهای باقیمانده از طرح یا بسته اینترنتی به شما نشان داده می‌شود و به‌تفکیک مشخص می‌شود که ترافیک اینترنت گوشی‌تان در چه حوزه‌هایی مصرف شده است.

 

image

 

در بخش Details قادرید نمودار مصرف خود را طی بازه‌های زمانی مختلف مشاهده کنید و ببیند که هر یک از اپلیکیشن‌های شما چه مقدار از ترافیک را مصرف کرده‌اند.
با لمس نام هر یک از این اپ‌ها برایتان مشخص می‌شود چه مقدار از ترافیک در پس‌زمینه مصرف شده است و مصرف شما نسبت به میزان متوسط سایرین چه وضعی دارد.

 

image

 

شما می‌توانید هر زمان که بخواهید، طرح یا بسته اینترنتی واردشده در برنامه را از قسمت تنظیمات تغییر دهید یا نوتیفیکیشن‌های هشدار آن را غیرفعال کنید.
اپلیکیشن Onavo Count علاوه بر اندروید، برای سیستم عامل iOS نیز در دسترس است و می‌توانید آن را از لینک‌های زیر دریافت کنید.


دانلود اپلیکیشن Onavo Count برای اندروید از بازار
دانلود اپلیکیشن Onavo Count برای اندروید از گوگل پلی
دانلود اپلیکیشن Onavo Count برای iOS از اپ استور

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)