خانهاخبار
سونی اکسپریا Z5 را در سه مدل معرفی می‌کند

سونی اکسپریا Z5 را در سه مدل معرفی می‌کند

با نزدیک شدن به نمایشگاه ایفا هر روز خبرهای بیشتری از گوشی‌هایی که قرار است در این رویداد معرفی شوند به گوش می‌رسد. این بار هم نوبت اکسپریا Z5 سونی است.
۱۳۹۴/۶/۹

وبسایت فون‌آرنا به‌تازگی خبرهایی از محصولات جدید سونی منتشر کرده است؛ محصولات جدید سونی که قرار است دوم سپتامبر در ایفا معرفی شوند. به نظر می‌رسد سونی تصمیم دارد در ایفا از سه دیوایس جدید یعنی گوشی‌های Xperia Z5 Compact ،Xperia Z5 و Xperia Z5 Premium رونمایی کند. نسل جدید گوشی اکسپریا Z5 سونی نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل دارد. نسخه کوچک‌تر این گوشی نیز، که با نام اکسپریا Z5 کامپکت شناخته می‌شود، نمایشگر 4.6 اینچی با رزولوشن HD و 720 در 1280 پیکسل دارد. درنهایت مدل دیگر این گوشی، که انتظار می‌رود در ایفا رونمایی شود، اکسپریا Z5 Premium نام دارد که نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن QHD و 1440 در 2560 پیکسل دارد.

دوربین اصلی اکسپریا Z5 لنزی شش‌بخشی و سنسوری 23 مگاپیکسلی دارد و قادر است ویدئوهایی با کیفیت 4K ضبط کند. نسل جدید گوشی‌های پرچم‌دار اکسپریا، همچون نمونه‌های قبلی، ضدآب و گردوغبار هستند و طراحی‌ای مشابه نمونه‌های قبلی دارند، البته با این تفاوت که در نسل جدید گوشه‌ها گرد شده‌اند. به احتمال بسیار زیاد هر سه این گوشی‌ها از دوربین یکسان بهره‌مند خواهند بود.

 

image

 

منبع فون‌آرنا همچنین عکسی هم از اکسپریا Z5 برای آنها ارسال کرده است که در بالا مشاهده کردید. همان‌طور که شاهدید، سنسور اثر انگشت این گوشی‌ها در سمت راست Z5 قرار دارد. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 810 اشاره کرد که پردازنده‌ای 8 هسته‌ای با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. با وجود مشکلاتی که اکسپریا Z3 پلاس به‌علت پردازنده اسنپدراگون 810 با آنها دست به گریبان بود، ظاهرا باز هم سونی به استفاده از این پردازنده در گوشی‌های خود روی آورده است. این گوشی از پردازنده گرافیکی آدرنو 430، 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و به احتمال بسیار زیاد پشتیبانی از کارت حافظه جانبی هم در این تلفن هوشمند وجود دارد. دوربین جلو اکسپریا Z5 نیز دوربینی 8 مگاپیکسلی است.

در این خبر اسکرین‌شات‌هایی از اکسپریا Z5 سونی نیز دیده می‌شود که از سه رنگ مختلف این دستگاه خبر می‌دهد. پیش از این نیز اسکرین‌شات‌هایی از نمونه کامپکت این گوشی منتشر شده بود. گوشی‌های جدید سونی قرار است دوم سپتامبر در نمایشگاه ایفا 2015 معرفی شوند. روز دوم سپتامبر روزی پر از خبرهای خوب برای علاقه‌مندان به گوشی‌های موبایل خواهد بود، زیرا هوآوی نیز قرار است در این روز فبلت جدید خود، Mate S، را معرفی کند.

منبع: PhoneArena و Cultofandroid

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

کارشناس IT

۱۳۹۴/۶/۹
سلام دوستان اگه سوالی دارید و مشاوره می خواهید بگیرید خواهشا اگه براشون مقدور تو پیج نوت 5 بیاین چون من کم می رسم به همه پیجا سر بزنم تا راهنماییتون کنیم موفق باشید.

alireza4

۱۳۹۴/۶/۹
خسته نباشی فقط توفهمیدیه.
سامسونگ هم ساعت 12.45
ال جی جی 3ساعت 6.00جی 4ساعت11
اچ تی سی 10.08
ایناهم راز هستن خخخخخخخ

امیر

۱۳۹۴/۶/۹
جانم سونی. عشقمه.

sam

۱۳۹۴/۶/۹
خیلی خوشگله چه جای خوبی اثر انگشت گذاشته .خیلی شیکه
راستی میدونستید ساعت 10:35 رو گوشی سونی یه رازه همیشه رو همه گوشیاش هست!
خود سونی یکی از رازا شو اعلام کرده.......