خانهاخبار
مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته اول شهریور 94

مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته اول شهریور 94

سامسونگ، اپل و اچ‌تی‌سی از کمپانی‌های خبرساز هفته گذشته بودند. عکس‌های لورفته از محصولات جدید این شرکت‌ها توجهات بسیاری را به خود جلب کردند و نوید یک سپتامبر هیجان‌انگیز را دادند!
۱۳۹۴/۶/۶

پربازدیدترین خبر هفته گذشته را خبر ورود فبلت‌های جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس۶ اج پلاس به خود اختصاص داد. کاملا واضح است که بازار تلفن‌های هوشمند در ایران تشنه ورود محصولات جدید سامسونگ به ویترین فروشگاه‌هاست و کاربران اخبار مربوط را با دقت بالایی دنبال می‌کنند. خوشبختانه جی‌اس‌ام در هفته گذشته به این گوشی‌ها دسترسی پیدا کرد و امید است در آینده نزدیک بررسی تخصصی آنها را همین‌جا با هم بخوانیم.

 

image
  
image

 

اما خبر پربازدید بعدی خبر مربوط به عکس‌های لورفته از آیفون جدید اپل همراه با عکس‌های لاجیک برد این گوشی بود. اپل رسما اعلام کرد که در تاریخ ۹ سپتامبر مراسم معرفی آیفون‌های جدید را برگزار خواهد کرد و آیفون 6s و آیفون 6s Plus را پیش چشم کاربران مشتاق قرار خواهد داد.

در کنار اخبار مربوط به آیفون، اخباری از اچ‌تی‌سی و باز هم از سامسونگ در هفته گذشته مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفتند. عکس‌هایی از ساعت هوشمند جدید سامسونگ یعنی Gear S2 منتشر شد که توجهات را به خود جلب کرد. سامسونگ در مراسم معرفی گلکسی نوت ۵ اشاره مختصری هم به این ساعت کرد و اعلام کرد که به‌طور رسمی در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ از آن رونمایی می‌کند.

اچ‌تی‌سی نیز، که پیش از این در خبرها داشتیم قصد دارد در سال جاری پرچم‌دار جدیدی به بازار عرضه کند، در لیست خبرسازهای هفته حضور پر رنگی داشت. پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی احتمالا با نام HTC Aero یا HTC A9 به بازار معرفی می‌شود و از سخت‌افزار قدرتمندی برخوردار خواهد بود و البته ظاهر آن نیز ذهن‌ها را بسیار به آیفون ۶ اپل هدایت می‌کند. عکس‌هایی در هفته گذشته از این تلفن هوشمند منتشر شد که البته هیچ منبع رسمی آنها را تایید نکرد، اما تقریبا می‌توان اطمینان داشت که از نسخه نهایی این تلفن گرفته شده باشد. اچ‌تی‌سی سعی می‌کند با معرفی یک پرچم‌دار جدید همچنان در سال ۲۰۱۵ به تولید محصولات جدید ادامه دهد تا بلکه بتواند سهم خود را در بازار تلفن‌های هوشمند افزایش دهد. 

در کنار اخبار هفته گذشته اما در هفته پیش رو باید منتظر اخبار هیجان‌انگیز بیشتری باشیم. هفته پیش رو کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده محصولات دیجیتال خود را آماده می‌کنند تا در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ حضور پیدا کنند. سونی اعلام کرده که در این نمایشگاه از اکسپریا Z5 و Z5 Compact رونمایی می‌کند و در تاریخ دوم سپتامبر، مصادف با یازدهم شهریور، مراسم معرفی این محصولات را برگزار خواهد کرد. در کنار سونی باید منتظر معرفی محصولات جدیدی از اچ‌تی‌سی، هوآوی و احتمالا ال‌جی نیز باشیم.

بنابراین این هفته در برنامه روزانه خود جای ویژه‌ای را به دنبال کردن اخبار نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ اختصاص دهید. ما نیز در وب‌سایت جی‌اس‌ام سعی می‌کنیم تمام اخبار موبایلی این نمایشگاه را به‌صورت کامل پوشش دهیم. نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ همانند هر سال در شهر برلین طی روزهای ۴ تا ۹ سپتامبر برگزار خواهد شد. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

 

جدیدترین فبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ اکنون به صورت غیررسمی به بازار ایران رسیده‌اند. انتظار می‌رود در هفته آینده مراسم رسمی معرفی این گوشی‌ها را در تهران شاهد باشیم.

اگر خبرهای مربوط به آیفون 6s را دنبال کرده باشید، شاهد عکس‌های لورفته زیادی از این گوشی بوده‌اید. هرچه به زمان احتمالی معرفی آیفون جدید اپل نزدیک‌تر ‌می‌شویم، عکس‌های جدیدتری از این محصول به بیرون درز می‌کند.

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چرا گوشی شما با وجود داشتن دوربینی با مگاپیکسل بالا عکس‌های خوبی نمی‌گیرد؟ به‌راستی چه عاملی باعث می‌شود دوربین‌ گوشی‌های همراه با داشتن مگاپیکسل برابر کیفیتی متفاوت داشته باشند؟

 

image

تجربه نشان داده است اکثر افرادی که قصد دارند گوشی بخرند ترجیح می‌دهند کمی صبر کنند تا پرچم‌داران برندها کمی با کاهش قیمت مواجه شوند و پس از مدتی که از عرضه آنها گذشت، با قیمت مناسب این گوشی‌ها را خریداری کنند. حتما می‌دانید پرچم‌دار به گوشی‌هایی نسبت داده می‌شود که کمپانی در تولید آنها تمام تجربه و تلاش خود را به کار می‌گیرد و معمولا تا یک سال از آن گوشی به عنوان بهترین و کامل‌ترین نمونه محصولات کمپانی یاد می‌شود.

عمر باتری همواره یکی از مباحث مهم در صنعت موبایل است. کمتر کاربری پیدا می‌شود که به گوشی‌ای با عمر باتری طولانی علاقه‌ای نداشته باشد. هرچه میزان عمر باتری بیشتر باشد، استقبال از آن نیز بیشتر خواهد بود.

در پایان مراسمی که سامسونگ ۲۲ مردادماه برگزار کرد، یک فیلم چند ثانیه‌ای از گلکسی گیر جدید به نمایش گذاشته شد. این غول کره‌ای ترجیح داد معرفی ساعت جدید را به نمایشگاه ایفا موکول کند، اما هم‌اکنون این ساعت روی دست برخی افراد است و عکسی از آن نیز منتشر شده. با جی‌اس‌ام همراه باشید تا عکس جدیدی را ببینیم که از این ساعت جذاب منتشر شده است.

هفته گذشته به تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو محصول از نظر نرم‌افزار و طراحی اشاره کردیم. اما در ادامه خواهیم دید که این دو محصول از نظر دوربین، پردازنده و دیگر مشخصات چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارند.

 

image

طبق روال هر سال، با نزدیک شدن به زمان معرفی آیفون‌های جدید اپل شایعات زیادی در این باره بر سر زبان‌ها می‌افتد. به‌تازگی خبرهایی منتشر شده که از آغاز پیش‌فروش این گوشی‌ها از روز یازدهم سپتامبر حکایت دارد.

چندی است که خبرهایی درباره پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی می‌شنویم. از آنجا که One M9 نتوانست، آن‌طور که باید، برای اچ‌تی‌سی سودآور باشد، این غول تایوانی به دنبال راه چاره است و قصد دارد با عرضه پرچم‌دار جدیدش خاطرات بد One M9 را فراموش کند. با جی‌اس‌ام همراه باشید تا اولین عکسی را ببینیم که از HTC A9، پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی، لو رفته است.

عکس‌ها بهترین وسیله برای بیان احساسات و خاطرات‌اند. عدسی‌ها اولین دوربین‌ها را پدید آوردند و پس از آن بشر همواره در تلاش بود تا برای ثبت لحظاتش این وسیله را تقویت کند.

امکان مطالعه مطالب سایت جی‌اس‌ام مدت‌هاست که روی اپلیکیشن جی‌اس‌ام فراهم شده. این اپلیکیشن حالا، پس از چند ماه فعالیت و دریافت بازخوردهای شما کاربران گرامی، به‌روزرسانی شده و بیش‌ازپیش با سلیقه شما هماهنگ شده است.

 

image

خبرهایی از عرضه نسخه c آیفون 6 به گوش می‌رسد. آیفون‌های c را می‌توان آیفون مقرون‌به‌صرفه نامید. باید دید آیا شایعات مربوط به آیفون 6c به حقیقت بدل می‌شود یا خیر.

گلکسی نوت ۵ سامسونگ نسبت به نسل پیشین خود تفاوت‌های بسیار دارد، اما لازم است اطلاع داشته باشید که، برخلاف گذشته، قرار دادن S Pen در جهت اشتباه باعث آسیب جدی به تلفن هوشمند شما می‌شود.

یکی از سوالات خریداران گوشی‌های پرچمدار این است که: واقعا کدامشان سریع‌تر از بقیه پرچم‌داران است؟ در این پست نمی‌خواهیم کاملا علمی و قابل استناد به شما بگوییم کدام‌یک از این سه گوشی سریع‌تر است، اما می‌خواهیم دیدی کلی از عملکرد این گوشی‌ها به شما بدهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ویدئوی مقایسه این سه گوشی را ببینیم.

تا امروز تلفن‌های هوشمند بسیار زیادی از شرکت‌های مختلف معرفی شده‌اند. در کنار امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، مصرف انرژی نیز یکی از فاکتورهای مهمی بوده که کمپانی‌ها به آن توجه داشته‌اند. اما سرعت شارژ دستگاه هم کم‌اهمیت نیست و باید به آن توجه داشت. در این مطلب قصد داریم پرسرعت‌ترین تلفن همراه هوشمند در شارژ مجدد را به شما معرفی کنیم.

 

image

در حالی که همه ما منتظر شنیدن خبرهای بیشتری از پرچم‌داران جدید سونی هستیم، این شرکت در اکانت توییتر خود رسما تاریخ معرفی این گوشی‌ها را اعلام کرد؛ گوشی‌هایی که به احتمال زیاد اکسپریا Z5 و اکسپریا Z5 کامپکت نام دارند.

مارشمالو نام نسخه جدید اندروید گوگل است. هرچه به زمان عرضه اندروید 6 نزدیک‌تر می‌شویم، این سوال بیشتر مطرح می‌شود: گوشی‌ها چه زمانی به‌روزرسانی مارشمالو را دریافت می‌کنند؟

دوربین بدون شک یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خریداران گوشی‌های هوشمند است. در مطلب قصد داریم دو تا از بهترین دوربین‌های استفاده‌شده در تلفن‌های هوشمند را با یکدیگر مقایسه کنیم. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ببینیم کدام گوشی عکس‌های بهتری ثبت می‌کند.

شرکت سامسونگ در یک طرح تبلیغاتی به کاربران آیفون این امکان را داده است که بتوانند تنها در قبال پرداخت 1 دلار هر کدام از گوشی‌های گلکسی نوت 5، اس6 اج یا اس6 اج پلاس را به مدت 1 ماه در اختیار داشته باشند.

image

سونی در تدارک معرفی گوشی‌های سری Z5 خود در نمایشگاه IFA برلین آلمان است. یک ماه مانده به برگزاری این نمایشگاه، تصویری از گوشی اکسپریا Z5 کامپکت این شرکت به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد طراحی آن مشابه گوشی‌های اکسپریای قبلی است.

کم‌کم به زمان معرفی اندروید مارشمالو نزدیک می‌شویم و انتظار داریم گوگل در مراسمی اندروید مارشمالو را روی نکسوس جدید اجرا کند. اخبار مربوط به نکسوس را می‌توان از داغ‌ترین خبرهای صنعت موبایل دانست.

روزبه‌روز به معرفی رسمی نسل بعدی نکسوس 5 نزدیک می‌شویم و همزمان بازار شایعات داغ و داغ‌تر می‌شود. وب‌سایت چینی Weibo اطلاعات نسبتا کاملی از مشخصات فنی نکسوس 5 (2015) لو داده که نشان می‌دهد این محصول یک تلفن هوشمند قدرتمند و تحسین‌برانگیز است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)