خانهاخبار
جدال در تاریکخانه عکاسی: VSCO Cam

جدال در تاریکخانه عکاسی: VSCO Cam

بسیاری از افراد این روزها به دنبال اپلیکیشن‌های ویرایش عکس هستند تا عکس‌های خود را هر چه زیباتر با دوستانشان به اشتراک بگذارند. در این نوشته می‌خواهیم سراغ اپلیکیشن VSCO Cam برویم و برخی ویژگی‌های آن را با هم بررسی کنیم.
۱۳۹۴/۶/۵

ویرایش عکس کم‌کم دارد یکی از مهم‌ترین کارهایی می‌شود که هر کس با گوشی خود انجام می‌دهد. این روزها بیشتر افراد به فکر خرید گوشی‌هایی با دوربین بهتر هستند تا بتوانند عکس‌های بهتری ثبت کنند؛ عکس‌هایی که معمولا در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند. اپلیکیشن‌هایی همچون اینستاگرام هم امکان ویرایش عکس را برای کاربران فراهم می‌کنند و بسیاری از کاربران به قابلیت‌های همین اپلیکیشن‌ها اکتفا می‌کنند. اما برخی نیز به دنبال اپلیکیشن‌های حرفه‌ای‌تر برای ویرایش عکس یا حتی فیلم هستند تا عکس‌های زیباتری داشته باشند.

 

image

 

یکی از نرم‌افزارهای حرفه‌ای برای ویرایش عکس VSCO Cam نام دارد که ویژگی‌های جالبی در خود جای داده است. رابط کاربری این اپلیکیشن، در عین حرفه‌ای بودن، بسیار ساده و خلاقانه است. VSCO گالری تحت وب نیز در اختیار شما می‌گذارد و دوستانتان می‌توانند عکس‌های شما را دنبال کنند. برای این کار تنها باید یک حساب کاربری بسازید. در ادامه قصد داریم بخش‌های مختلف این اپلیکیشن و مزایا و معایب آن را با هم مرور کنیم.

 

رابط کاربری

طراحی رابط کاربری این اپلیکیشن در نسخه‌های اندروید و iOS تقریبا مشابه، ساده و جذاب است. اگر به منوی ظاهرشده هنگام باز کردن اپلیکیشن دقت کنید، می‌بینید که گزینه‌ای به نام Library دیده می‌شود؛ در اینجا شما عکس‌هایی را مشاهده می‌کنید که با این اپلیکیشن می‌گیرید. با دو بار ضربه زدن روی عکس نیز وارد منوی ویرایش عکس می‌شوید.

 

عکس گرفتن

با این اپلیکیشن خیلی راحت می‌توانید بین دوربین جلو و عقب گوشی جابه‌جا شوید یا حتی از قابلیت Big Shutter استفاده کنید؛ قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد همه نمایشگر را همچون یک شاتر بزرگ ببینید.

 

image

 

امکانات ویرایشی

اپلیکیشن VSCO Cam بیش از هرچیز بابت امکانات ویرایشی قابل توجه خود و ابزارهایی شهرت یافته است که در اختیار کاربر می‌گذارد. بیشتر اپلیکیشن‌های ویرایش عکس تنها امکانات ابتدایی مثل کنتراست، اشباع و... ارائه می‌دهند، درحالی‌که VSCO علاوه بر اینها امکانات اضافه دیگری نیز دارد. فیلترهایی که روی این عکس‌ها قرار می‌گیرند، برخلاف اینستاگرام، اسم‌هایی همچون Mayfair ،Hefe و... ندارند و تنها با نام‌هایی همچون M1،B5 و... دیده می‌شوند. فیلترهای این اپلیکیشن در حالت رایگان به 10 عدد محدود می‌شود، اما شما می‌توانید با پرداخت مبلغ 99 سنت فیلترهای بیشتری بخرید.

فیلترهای VSCO، برخلاف اینستاگرام، این امکان را به شما می‌دهند تا میزان تاثیر افکت را تنظیم کنید. همچنین شما می‌توانید همه عکس‌های روی گوشی‌تان را برای ویرایش با این اپلیکیشن به آن وارد کنید. این ویژگی وقتی اهمیت می‌یابد که بدانید برخی از اپلیکیشن‌ها تنها اجازه می‌دهند عکس‌های گرفته‌شده با خود آنها را ویرایش کنید.

یکی از قابلیت‌های جالب توجه دیگر در VSCO بازگرداندن عکس به حالت اول است؛ یعنی حتی اگر عکس را ویرایش کرده باشید و پس از آن نیز عکس را ذخیره کنید، باز هم می‌توانید ویرایش‌های انجام‌شده روی آن را پس از آخرین ویرایش حذف کنید.

 

image

 

اشتراک‌گذاری

اپلیکیشن VSCO تنها یک نرم‌افزار ویرایشی نیست، بلکه یک شبکه اجتماعی اشتراک عکس هم هست. در این اپ می‌توانید عکس‌های خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، دوستانتان را فالو کنید و عکس‌های آنها را لایک کنید. البته شما برای استفاده از این اپلیکیشن ویرایش عکس مجبور نیستید حتما عضو شبکه اجتماعی آن شوید. از طرف دیگر، با این اپلیکیشن به‌راحتی می‌توانید عکس‌های خود را در شبکه‌هایی همچون اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر به اشتراک بگذارید، آنها را ایمیل کنید یا در گوشی‌تان ذخیره کنید.

 

جمع‌بندی

همان‌طور که با هم دیدیم، این اپلیکیشن، که نخست برای iOS و سپس برای اندروید عرضه شد، امکانات بسیاری برای ویرایش و اشتراک عکس برای کاربران فراهم می کند؛ امکاناتی که در نرم‌افزارهای مشابه (Afterlight) کمتر دیده می‌شود. اما بد نیست بدانید که این اپلیکیشن تعامل خوبی با اینستاگرام و به‌خصوص فلیکر ندارد و میان شبکه‌های اجتماعی عکس که در این نرم‌افزار پشتیبانی می‌شود جای خالی فلیکر به‌خوبی پیداست. یکی دیگر از مشکلاتی که در این اپلیکیشن دیده می‌شود عدم چرخش نمایشگر هنگام ویرایش عکس‌های لنداسکیپ (افقی) است؛ درواقع رابط کاربری آن قابلیت چرخش ندارد. البته با وجود این ایرادات نسبتا کوچک، نمی‌توان عملکرد این اپلیکیشن را زیر سوال برد و باید اذعان کرد VSCO Cam یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در زمینه ویرایش عکس است.


اپلیکیشن VSCO Cam را برای اندروید دریافت کنید.

اپلیکیشن VSCO Cam را برای iOS دریافت کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)