خانهاخبار
مشاور خرید: معرفی لوازم جانبی

مشاور خرید: معرفی لوازم جانبی

بیشتر اوقات همراه با گوشی‌های هوشمند لوازم دیگری هم به فروش می‌رسند که بعضی‌شان برای ما ضروری‌اند و بعضی دیگر اهمیت کمتری دارند. در این نوشته می‌خواهیم انواع لوازم جانبی گوشی‌های همراه را معرفی و بررسی کنیم.
۱۳۹۴/۶/۳

امروزه کسانی که با قصد خرید تلفن هوشمند به بازار می‌روند معمولا وسایل جذاب دیگری نیز مرتبط با تلفن‌های هوشمند پیش روی خود می‌بینند. بعضی از این وسایل را می‌توان تا حدی ضروری دانست و بعضی دیگر را نه. برای مثال، وقتی هزینه نسبتا زیادی برای خرید گوشی همراه می‌پردازید، منطقا ترجیح می‌دهید کمی دیگر نیز هزینه کنید و با خرید محافظ صفحه نمایش خیالتان راحت باشد که نمایشگر گوشی‌تان خش برنمی‌دارد. اما همه این لوازم جانبی نیز ضروری نیستند و بعضی قابلیت‌های اضافی برایمان فراهم می‌کنند که همین جذابیت باعث می‌شود ما راضی شویم هزینه‌ای اضافی برای آنها بپردازیم. در این نوشته می‌خواهیم سراغ لوازم جانبی تلفن‌های هوشمند برویم و آنها را با هم بررسی کنیم.


لوازم جانبی معمولا براساس نوع کارآیی خود به 3 دسته اصلی تقسیم می‌شوند. دسته اول و پرفروش‌تر لوازم محافظ هستند که برای حفاظت از بدنه، صفحه نمایش یا حتی لنز دوربین خریداری می‌شوند. دسته دوم ابزاری‌اند که کاربری را راحت‌تر می‌کنند و در نهایت دسته سوم لوازمی‌اند که بیشتر جنبه تفریحی دارند و برای سرگرمی خریداری می‌شوند. دسته دوم و سوم، همچون گوشی‌ها و تبلت‌ها، در زمره گجت‌ها قرار می‌گیرند.

 

لوازم جانبی محافظ

همان‌طور که گفتیم، برخی لوازم محافظ از جمله محافظ نمایشگر یا قاب‌ها را تقریبا می‌توان جزو لوازم ضروری دانست، چون هیچ‌کدام از ما دوست نداریم گوشی‌ای که برایش هزینه زیادی پرداخت کرده‌ایم آسیب ببیند!

بامپر و قاب ژله‌ای
بامپر به محافظی گفته می‌شود که از گوشی محافظت می‌کند، یعنی دور شاسی گوشی را می‌پوشاند و در اکثر موارد از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود. قیمت بامپر‌ها در ارزان‌ترین حالت از 15 هزار تومان شروع می‌شود. قاب‌های ژله‌ای نیز وسایلی‌اند که معمولا از پلاستیک سخت یا پلاستیک نرم (ژلاتینی) ساخته می‌شوند. این قاب‌ها جزو ارزان‌ترین و درواقع کاربردی‌ترین محافظ‌ها به شمار می‌روند. قیمت این قاب‌ها معمولا از 10 هزار تومان آغاز می‌شود و به 40 هزار تومان در مدل‌های رنگی و طرح‌دار می‌رسد.

image

 

محافظ صفحه نمایش
محافظ‌های صفحه نمایش به دو دسته ساده و ضدضربه تقسیم می‌شوند. محافظ‌های ساده معمولا قیمتی زیر 5 هزار تومان دارند و در دو نوع شفاف و مات تولید می‌شوند. نوع مات آنها معمولا به حرکت انگشت روی صفحه نمایش کمک بیشتری می‌کند، اما در کل توانایی مقاومت در مقابل ضربه و خراشیدگی را ندارد. اما در مورد برچسب‌های ضدضربه، که خود در دو نوع ژلاتینی (همانند پرس نرم) و طلقی (پلاستیک فشرده یا گلس) تولید می‌شوند، می‌توان گفت محافظت بهتری از صفحه نمایش به عمل می‌آورند. تفاوت عملکرد این دو در این است که مدل ژلاتینی، به‌کمک لایه‌های محافظتی، از نفوذ ضربه و اشیای نوک‌تیز به صفحه نمایش جلوگیری می‌کند، اما حرکت انگشت روی آن، به‌دلیل جنس نرم آن، با مشکل مواجه است. در گلس این مشکل کاملا برطرف شده است. همچنین گاهی این گلس‌ها در اطراف خود رنگ‌هایی دارند که، علاوه بر محافظت صفحه نمایش، به گوشی زیبایی خاصی هم می‌دهند. قیمت این برچسب‌ها نیز از 10هزار تومان برای ژله‌ای‌ها و 15 هزار تومان برای طلقی‌ها شروع می‌شود.

 

image

 

لوازم جانبی کاربردی 

لوازم جانبی‌ای که در این دسته قرار می‌گیرند اصلا ضروری نیستند و تنها قابلیت‌هایی اضافه در اختیار ما قرار می‌دهند.


ساعت هوشمند و گام‌شمار
مچ‌بندهای هوشمند، بسته به نوع امکاناتی که دارند و در اختیارتان می‌گذارند، قیمت‌های مختلفی دارند. گام‌شمارها معمولا برای ارتباط با گوشی ساخته شده‌اند و قابلیت خاصی جز سنسورها و انتقال شرایط جسمانی شما به گوشی ندارند. این اطلاعات شامل تعداد قدم‌های شما، مقدار کالری مصرف‌شده شما، تعداد ضربان قلبتان و... است که در گوشی‌تان نمایش داده می‌شود و البته قابلیت دخیره شدن نیز دارد. قیمت گام‌شمارها معمولا از 150 هزار تومان شروع می‌شود و تا 550 هزار تومان می‌رسد. اما ساعت‌های هوشمند، علاوه بر این امکانات، توانایی ارتباط با گوشی و نمایش تماس‌ها و پاسخ دادن به آنها و همچنین نمایش اعلان‌های گوشی و در بعضی موارد قدرت کنترل گوشی از راه دور و... هم دارند. قیمت این ساعت‌ها هم از 200 هزار تومان شروع می‌شود و تا 1 میلیون و 700 هزار تومان نیز دیده می‌شود.

 

image

 

پاور بانک
پاور بانک درحقیقت یک شارژر همراه است که یک باتری با ظرفیت‌های متفاوت در خود جای داده و شما هنگامی که در منزل هستید یا هرجا دسترسی به برق دارید انرژی برق را در این دستگاه ذخیره می‌کنید. سپس در مواقعی که گوشی‌تان شارژش رو به اتمام باشد یا دسترسی به برق نداشته باشید، می‌توانید به‌راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای برای شارژ کردن گوشی خود از این پاور بانک استفاده کنید. قیمت این پاور بانک‌ها معمولا از 30 هزار تومان آغاز می‌شود و تا 200 هزار تومان هم می‌رسد. این تفاوت قیمت به‌دلیل تفاوت حجم باتری داخلی آنهاست.

 

image

 

شارژر بی‌سیم
این شارژرها گوشی‌ها را از طریق میدان مغناطیسی شارژ می‌کنند. البته این تکنولوژی هنوز فراگیر نشده است، اما به‌زودی تمام تلفن‌های هوشمند به این تکنولوژی دسترسی پیدا خواهند کرد و شما دیگر از حمل همیشگی شارژر خود آسوده خواهید شد.

image

 

مونوپاد
مونوپاد ابزاری برای عکاسی است که بیشتر برای عکس‌های سلفی استفاده می‌شود. برای کار با این ابزار ابتدا باید بلوتوث گوشی خود و بلوتوث مونوپاد را روشن کنید و آنها را به هم متصل کنید. سپس گوشی‌تان را در قسمت نگهدارنده گوشی مونوپاد قرار دهید تا به‌راحتی بتوانید عکس‌هایی که می‌خواهید، از خودتان بگیرید. قیمت مونوپاد در بازار تهران برای مدل‌های مختلف از 25 هزار تومان آغاز و به 60 هزار تومان ختم می‌شود.

 

image

 

کابلOTG 
نام این کابل مخفف عبارت USB ON THE GO است .این ابزار برای وصل کردن فلش مموری به گوشی و تبلت است. البته موارد استفاده دیگری نیز دارد، مثل وصل کردن موس یا حتی دوربین عکاسی. به‌تازگی کابل‌هایی به بازار آمده‌اند که علاوه بر اینکه به‌عنوان کابلی معمولی قابل استفاده‌اند، حافظه هم جانبی دارند و به‌محض اتصال به گوشی، به اندازه حجم خود، فضای حافظه در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

image

 

ابزار سلامتی
این دسته از لوازم جانبی به کنترل سلامتی افراد و معیارهای مختلف آن مربوط می‌شود. این ابزار اخیرا وارد دنیای تکنولوژی شده‌اند و از طریق ارتباط با گوشی موبایل قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات جسمانی افراد را در حافظه گوشی دارند. این اطلاعات جسمانی شامل موارد مختلفی می‌شود، از قبیل فشار‌ خون، قند خون، وزن و...

image

 

لوازم جانبی برای سرگرمی


این لوازم از تنوع بسیار زیادی برخوردارند. ازجمله این ابزارها می‌توان به پهپاد‌ها، توپ‌ها، اتومبیل‌ها و درنهایت روبات‌هایی اشاره کرد که به‌وسیله تلفن‌های همراه یا تبلت‌ها کنترل می‌شوند. لنزهای مختلف دوربین برای گرفتن عکس‌های خاص نیز در این دسته قرار می‌گیرند. معمولا این دستگاه‌ها قیمت بالایی دارند و گاهی برای بعضی مدل‌ها مجبورید چند میلیون تومان بپردازید!

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

حسین عباسی

۱۳۹۴/۷/۳
بسیار ممنون از ادمین/های محترم بابت اطلاعات خوبی که در اختیار ما قرار میدن.....

Bardia shoon 你多久

۱۳۹۴/۷/۲
با سلام
ميخواستم بدونم كه قيمت ايناروع مخصوصا سرگرميه
روع از كجاع بايد بفهمم...؟!
و از كجا ميشه تعيشون كرد...!؟!

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۶/۳
جالب و خوب بود لیکن اگه همیشه همه اینارو بخایم حمل کنیم باید یک کوله پشتی هم با موبایل داشته باشیم، بعضی از موارد بسیار غیر ضروری ان. مثلا اون ماشین کنترلی هه تو جیب جا نمیشه^_^

Arian

۱۳۹۴/۶/۳
سلام منs6 edgeدارم ولی به خاطر لبه های خمش نتونستم گلس بندازم چون که هوا میگرفت و مجبور شدم ضد خش بخرم که دو تا لبه های خمشم بگیره یه کیفم براش خریدم اون رو صفحه رو میپوشونه ولی اگه اهن ربا داشت بهتر بود ولی در صورتی که گوشی بیفته همیشه امتحان کردم درش بسته میمونه

محمد رضا کوشکی

۱۳۹۴/۶/۳
با سلام
اطلاعات مفيد و جالبی تهيه شده است . ممنون بابت زحمات