خانهاخبار
تماشا کنید: کدام‌یک سریع‌تر است؛ گلکسی نوت ۵، وان‌پلاس ۲ یا جی۴؟

تماشا کنید: کدام‌یک سریع‌تر است؛ گلکسی نوت ۵، وان‌پلاس ۲ یا جی۴؟

یکی از سوالات خریداران گوشی‌های پرچمدار این است که: واقعا کدامشان سریع‌تر از بقیه پرچم‌داران است؟ در این پست نمی‌خواهیم کاملا علمی و قابل استناد به شما بگوییم کدام‌یک از این سه گوشی سریع‌تر است، اما می‌خواهیم دیدی کلی از عملکرد این گوشی‌ها به شما بدهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ویدئوی مقایسه این سه گوشی را ببینیم.
۱۳۹۴/۶/۲
image

 

اگر در یک سال گذشته جی‌اس‌ام را دنبال کرده باشید، حتما ویدئوهای تست سرعت مختلفی را مشاهده کرده‌اید که معمولا وب‌سایت PhoneBuff آنها را تهیه کرده بود. اکنون این وب‌سایت سراغ سه گوشی Note 5 ،OnePlus 2 و LG G4 رفته و آنها را با یکدیگر مقایسه کرده است.

این تست البته چندان علمی نیست، اما حداقل نشان می‌دهد در استفاده عادی کدام گوشی می‌تواند سریع‌تر باشد. در نظر داشته باشید که گلکسی نوت ۵ و وان‌پلاس ۲ از پردازنده هشت‌هسته‌ای همراه با ۴ گیگابایت رم استفاده می‌کنند، در صورتی که جی۴ پردازنده شش‌هسته‌ای همراه با ۳ گیگابایت حافظه رم دارد.

از نظر رزولوشن نمایشگر نیز گوشی‌های نوت ۵ و جی۴ نمایشگری با رزولوشن QHD دارند، اما در طرف دیگر وان‌پلاس ۲ نمایشگری با رزولوشن تمام اچ‌دی دارد. با این تفاسیر جی۴ باید بازنده این تست باشد، اما آیا واقعا چنین است؟ پیشنهاد می‌کنیم ابتدا ویدئوی مربوطه را مشاهده کنید.

 

 

همان‌طور که دیدید، در این آزمایش قدرت پردازشی پردازنده اگزینوس به‌خوبی قابل مشاهده است. در طرف مقابل می‌بینیم که گلکسی نوت ۵، اگرچه نسبت به اس۶ در زمینه مولتی تسکینگ پیشرفت کرده، همچنان در برابر جی۴ و وان‌پلاس ۲، که پردازنده اسنپدراگون دارند، ضعیف‌تر عمل می‌کند.

در این ویدئو البته برای مثال شاهد آزمایش یک بازی با گرافیک سنگین نیستیم. اگر قرار بود بازی سنگینی روی گوشی‌ها آزمایش شود، آن‌گاه قدرت بالای پردازش گرافیکی پردازنده وان‌پلاس ۲ به‌خوبی قابل مشاهده بود.

نظر شما درباره این آزمایش چیست؟ آیا این آزمایش ملاک خوبی برای خرید گوشی بعدی‌تان خواهد بود؟

منبع: GSMArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

هامون

۱۳۹۴/۶/۳
در مرحله اول (Lap 1) ، نوت 5 با پردازشگر و رم قوی تر در مقایسه با G4 بهتر عمل کرد ،
زمان نوت5 : 1:02:25
زمان جی 4 : 1:21:20
میبینید که اختلاف زیاده ،
ولی در آخر ، G4 از لحاظ مولتی تسکینگ عملکرد بهتری از Note 5 داشت و اختلاف ناچیزی در پایان تست به نمایش گذاشت ...
:)

A.z

۱۳۹۴/۶/۳
من گوشی های پرچم دار باهاشون کامل کار کردم _نوت4-اس6-ایفون6-اچ تی سی ام 9-الجی جی 4
هیچ کدوم به ایفون نمیرسن . بعد ایفون هیچ کدوم ب الجی جی 4 بهترینه .از بقیه روون تره لگ نمیزنه اصلا ...

مهمان

۱۳۹۴/۶/۳
من خودم طرفدار سامسونگم اما سامسونگ همیشه در مورد کنترل رم ضعف داشته ولی ال جی در این مورد بهتر عمل کرده

حسين

۱۳۹۴/۶/۲
سلام ميخواستم بدونم استفاده كردن از عكس ها و خبر هاىسايت شما و بقيه ى سايت هاى مشابه و پخش كردنش در گروه هايى مثل اينستاگرام و تلگرام و غيره مجازه يانه؟

وحید

۱۳۹۴/۶/۲
نه به هیچ عنوان هر کدوم یه بدی داره یه خوبی که این کاملا سلیقه ای هست که کدوم رو انتخواب کنی