خانهاخبار
پتنت‌های مورد بحث در شکایت‌ اپل از سامسونگ معتبر نیستند

پتنت‌های مورد بحث در شکایت‌ اپل از سامسونگ معتبر نیستند

همه ما کم‌وبیش از دعوای بزرگ اپل و سامسونگ بر سر نقض پتنت‌های ثبت‌شده اطلاع داریم. اکنون اداره ثبت اختراع امریکا اعلام کرده است که یکی از مهم‌ترین پتنت‌های مورد بحث، که موجب محکوم شدن سامسونگ در دادگاه شده، از نظر این اداره معتبر نیست.
۱۳۹۴/۵/۲۷

براساس گزارش وبلاگ Foss Patent، بخش مرکزی اداره علائم تجاری و ثبت اختراع امریکا (USPTO) در تاریخ 5 اوت 2015 دستور بازنگری در پتنت نهایی‌نشده شماره 618677 را، که یکی از پتنت‌های مورد بحث در شکایت اپل از سامسونگ است، صادر کرد. این وبلاگ اعلام کرده است که USPTO در نظر دارد پتنت D’677 را، که به طراحی آیفون 3G مربوط می‌شود، از جوانب مختلف غیرمعتبر اعلام کند.

 

image

 

دلیل اصلی رد این پتنت از جانب USPTO به مسائل فنی مربوط نمی‌شود، بلکه بیشتر بحثی حقوقی است. درواقع پتنت مورد بحث برمبنای دو پتنت دیگری قبول واقع شده که اوایل سال 2007 به ثبت رسیده‌اند، اما خود این پتنت (D’677) دو سال بعد از این تاریخ (یعنی اواخر 2008) رسما به ثبت رسیده است. با این حال تاریخ ثبت اختراع آن، بر مبنای دو پتنت پیشین، از سال 2007 حساب می‌شده است. اکنون USPTO به این نتیجه رسیده که دو پتنت قبلی اپل به‌خوبی D’677 را توصیف نکرده‌اند، بر همین اساس نمی‌توان تاریخ ثبت D’677 را از 2007 حساب کرد. اگر چنین باشد، شکایت‌هایی که از سامسونگ بین 2007 تا 2009 صورت گرفته بود ملغی می‌شود.
در سال 2012 دادگاهی در امریکا سامسونگ را به اتهام نقض پتنت‌های اپل در 23 محصول به پرداخت 1.09 میلیارد دلار خسارت محکوم کرده بود که سپس این جریمه به 900 میلیون دلار کاهش داده شد. در اوایل سال میلادی جاری دادگاه تجدیدنظر این جریمه را به 548 میلیون دلار تقلیل دارد. حالا باید دید با این شرایط جدید سرنوشت دادگاه و شکایت اپل از سامسونگ چه خواهد شد.

منبع: iPhonehacks

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امیر تبارکی

۱۳۹۴/۵/۲۷
باز این سیب ننر تو مدرسه کتک خورد رفت ولی شو آورد!