خانهاخبار
​جشن تولد پدربزرگ گوشی‌های هوشمند

​جشن تولد پدربزرگ گوشی‌های هوشمند

آی‌بی‌ام (IBM) را می‌توان اولین سازنده گوشی همراه قلمداد کرد. با مشخصات این گوشی در روز تولدش بیشتر آشنا شویم.
۱۳۹۴/۵/۲۷

آی‌بی‌ام نام گوشی همراه ساخت خود را سیمون گذاشت. این گوشی در سال 1992 در کومودکس معرفی و در 16 اوت 1994 به‌طور رسمی عرضه شد.

 

image

 

اکنون سیمون 21 سال دارد و به‌خوبی می‌توان پیشرفت تکنولوژی را در این 21 سال مشاهده کرد و دید که چگونه سیمون جای خود را به گوشی‌های هوشمند با کارآیی بسیار بالا داده است. شاید آی‌بی‌ام هرگز فکر نمی‌کرد زمانی گوشی‌های هوشمند تا این حد پیشرفت کنند.
در آن زمان اصطلاح تلفن هوشمند رایج نبود و به‌ندرت از آن استفاده می‌شد. سیمون تحت عنوان ارتباط‌‌دهنده شخصی معرفی و عرضه شد، اما در کمتر از یک سال اصطلاح تلفن هوشمند رواج پیدا کرد و نهادینه شد.
گوشی هوشمند در آن زمان مودمی همیشه در حال اتصال تلقی می‌شد و تعدادی برنامه پیش‌فرض مانند تقویم و سازمان‌دهنده در آن وجود داشت. در کنار این ویژگی‌ها پیام‌رسانی استاندارد و برقراری تماس نیز وجود داشت.
این گوشی با قیمت 899 دلار عرضه شد؛ قیمتی که ممکن است دلیلی برای عدم محبوبیت سیمون باشد. آی‌بی‌آم موفق شد 50 هزار دستگاه سیمون بفروشد.

در ادامه به مشخصات سیمون نگاهی گذرا می‌اندازیم:
ابعاد: 64 در 38 میلی‌متر
وزن: 510 گرم
پردازنده: وادم تک‌هسته‌ای 16 بیتی با سرعت پردازش 16 مگاهرتز
صفحه نمایش: 4.7 اینچ با رزولوشن 60 در 293 پیکسل
اتصالات: 0.002 مگابیت در ثانیه (2400 بیت در ثانیه)

 

 

منبع: Phone Arena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

a.soleimani

۱۳۹۴/۵/۲۸
دوست عزیز این گوشی در سال 1992 معرفی شده و در سال 1994 عرضه شده است. عمر این گوشی از زمان عرضه آن محاسبه شده است. اگر دقت کرده باشید در تیتر و متن، این گوشی هوشمند نامیده شده و گوشی معمولی نبوده است. در دهه هفتاد شمسی گوشی هایی که در ایران موجود بودند هیچکدام قابلیت اتصال به اینترنت نداشتند. با تشکر از توجه شما

mohammad

۱۳۹۴/۵/۲۷
زدید ۱۹۹۲ اونوقت میگید ۲۱ سالشه؟بعدشم تو ۲۱ سال پیش تو ایران شروع کردن به سیم کارت فروختن و ایجاد شبکه ی همراه