خانهاخبار
برندهای ناآشنای بازار تلفن همراه در ایران

برندهای ناآشنای بازار تلفن همراه در ایران

در دنیای تکنولوژی همیشه برندهایی هستند که قصد دارند با محصولات ارزان‌قیمت اما امکانات بیشتر به رقابت با کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده بپردازند. اگر شما به قصد خرید تلفن همراه به بازارهای تلفن همراه رفته باشید، احتمالا با برندهایی برخورد کرده‌اید که شاید حتی اسمشان را هم نشنیده باشید. در این مطلب قصد داریم به دو نمونه از این برندها بپردازیم و پرچمداران آنها را معرفی کنیم.
۱۳۹۴/۵/۲۶

در بازار تلفن همراه رقابت بسیار مرسوم است. اوایل تنها شرکت‌های چینی بودند که گوشی‌هایی با امکانات جالب اما کیفیت پایین روانه بازار می‌کردند، اما این شرکت‌ها نتوانستند جایگزین مناسبی برای برندهای معروف بشوند تا زمانی که شرکت هوآوی توانست انقلابی در دنیای موبایل ایجاد کند. گوشی‌های این شرکت با کیفیت و امکانات به‌روز در کنار قیمت رقابتی باعث شد هوآوی بتواند خودش را در این میان به‌خوبی معرفی کند و مهم‌تر اینکه جایگاهش را حفظ کند، تاجایی که گوگل قرار است نسخه بعدی نکسوس خود را با همکاری این برند معرفی نماید. حالا پس از گذشت چند سال بار دیگر کمپانی‌های جدید قصد دارند وارد این بازار رقابتی شوند. SMART و FLY از جمله این برندها هستند؛ برندهایی که به‌تازگی وارد بازار ایران شده‌اند.

 

SMART

این برند، به‌گفته مسئولانش، طراحی فرانسوی دارد و مونتاژ کشور چین است. اسمارت با 8 گوشی اندرویدی در محدوده قیمت 200 الی 800 هزار تومان به بازار معرفی شده است. پرچم‌دار این شرکت Tesla نام دارد و باید اعتراف کرد که از امکانات بسیار بالایی در مقایسه با رقیبان خود برخوردار است. این گوشی صفحه نمایش 5 اینچی از نوع IPS با رزولوشن Full HD دارد و بدنه‌اش از آلومینیوم، پلاستیک و شیشه ضدخش ساخته شده است. این گوشی هوشمند از پردازنده‌ای متعلق به شرکت مدیاتک استفاده می‌کند؛ پردازنده‌ای که از 8 هسته 2 گیگاهرتزی بهره می‌برد. تسلا همچنین از دوربین 16 مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در جلو و حافظه جانبی 32 گیگابایتی بهره می‌برد و از دو سیم‌کارت نیز پشتیبانی می‌کند. درنهایت قیمت این گوشی باعث می‌شود این تلفن هوشمند برای هر خریداری جذاب شود. البته سایر محصولات این کمپانی از قبیل پرایم، اولترا، دایدو و... نیز در مقایسه با هم‌رده‌هایشان از امکانات خوبی برخوردارند. این برند همچنین به‌تازگی دو گوشی با امکانات بسیار معمولی با قیمت پایین و زیر 100 هزار تومان تولید و روانه بازار کرده است؛ گوشی‌هایی که کاربرد اصلی‌شان برقراری تماس و ارسال پیام است و رقیبی برای گوشی‌های ساده نوکیا مانند 105 و 108 و همچنین B312 سامسونگ محسوب می‌شوند.

 

image

 

FLY

این شرکت از سال 2003 درعرصه تحقیق، توسعه و تولید محصولات ارتباطی و مخابراتی فعالیت می‌کند و در چندین کشور از جمله روسیه، هند، اوکراین و... و جنوب اروپا جزو برندهای پرفروش بوده است. این کمپانی انگلیسی مانند کمپانی اسمارت و البته با کمی تاخیر به بازار موبایل ایران نیز راه پیدا کرده و با بهترین مدل‌های خود که Blade و Tornado نام دارند در حال رقابت با سایر برندهای نام‌آشنای دنیای موبایل است. شرکت فلای در سایت رسمی خود اعلام کرده که گوشی بلید، با 5.1 میلی‌متر قطر، لقب باریک‌ترین گوشی دنیا را در اختیار دارد، البته این ادعا با حضور گوشی‌ای مانند OPPO R5 با قطر 4.85 میلی‌متر کمی بحث‌برانگیز است. با این حال حتی اگر این گوشی باریک‌ترین تلفن همراه تولیدشده هم نباشد، باز هم می‌تواند با طراحی زیبا و ظریفش شما را به خرید ترغیب کند. گوشی بلید با دوربین 8 مگاپیکسلی که از پشتیبانی شرکت سونی برخوردار است و همچنین پردازنده هشت‌هسته‌ای 1.7 گیگاهرتزی و صفحه نمایش AMOLED که بیش از همه خودنمایی می‌کند و همچنین با قیمت کمی بالاتر از یک میلیون تومان می‌تواند موقعیت خود را بین گوشی‌های هم‌رده و هم‌قیمتش به‌خوبی حفظ کند.

 

image

 

دو شرکتی که معرفی‌شان کردیم فقط نمونه‌هایی از کمپانی‌های تولیدکننده تلفن همراه‌اند که در ابتدای راه قرار دارند. قطعا ورود به بازار و جذب مشتری تنها قدم اول در عرضه محصولات است و هدف اصلی کمپانی‌ها حفظ ارتباط با بازار و مصرف‌کنندگان و همچنین جلب رضایت آنها در طولانی‌مدت است. در غیر این صورت بی‌شک همانند بسیاری از شرکت‌هایی که مدتی فعالیت کردند و سپس به خاطرات پیوستند (از جمله شرکت NEC) آنها نیز نمی‌توانند در این بازار رقابتی باقی بمانند.

 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Abbas

۱۳۹۴/۹/۲
گوشی ایرانی معرفی نمیخاد که...
سر آمدش همونglxهستش که راحت از جیب در میاد!!
در حد صد تومن خوبه

فرنام

۱۳۹۴/۵/۲۸
جی اس ام، شما که به ناشناخته ترین برندا میپردازین، بهتره یکی دوبار هم به گوشیای ایرانی یه نظر نگاه کنید
یعنی بی انصافترین سایتی هستین که دیدم