خانهاخبار
نگاهی کوتاه به تاریخچه خانواده Galaxy Note

نگاهی کوتاه به تاریخچه خانواده Galaxy Note

دیگر زمان زیادی تا معرفی گلکسی نوت جدید باقی نمانده است. در این پست می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به گوشی‌های خانواده گلکسی نوت سامسونگ که، در کنار گلکسی اس ها، مهم‌ترین گوشی‌های این شرکت هستند. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۴/۵/۲۲

کمتر از دو ساعت به معرفی نسل جدید گلکسی نوت باقی مانده و ما فکر کردیم اکنون وقت مناسبی است تا نگاهی کوتاه بیندازیم به تاریخچه گوشی‌های سری نوت سامسونگ. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه اصطلاح فبلت به وجود آمد.

شاید باورتان نشود، اما بودند کسانی که در سال ۲۰۰۷ وقتی آیفون با نمایشگر ۳.۵ اینچی معرفی شد، این نمایشگر را برای تلفن همراه بزرگ می‌خواندند. از همین رو تا دو-سه سال بعد که کم‌کم گوشی‌های اندرویدی و حتی ویندوز موبایلی وارد بازار می‌شدند، دستگاه‌ها صفحه نمایشی نهایتا تا حدود ۴ اینچ داشتند.

در سال ۲۰۰۹ اچ‌تی‌سی پا را فراتر گذاشت و HTC HD2 فراموش‌نشدنی را معرفی کرد. این گوشی را شاید بتوان سرآغازی برای تلفن‌های هوشمند بزرگ دانست، چراکه فروش بسیار خوب این گوشی بود که دیگر شرکت‌ها را به فکر بزرگ‌تر کردن نمایشگرها انداخت.

 

تولد اولین نوت

image

 

اما از این گوشی که بگذریم، سامسونگ در سال ۲۰۱۱ و در نمایشگاه IFA شهر برلین یک گوشی واقعا بزرگ معرفی کرد. این گوشی، با صفحه نمایش ۵.۳ اینچی، آن‌قدر بزرگ بود که بسیاری از تحلیلگران شکست این محصول را قطعی دانستند. شاید خود سامسونگ نیز بر این باور بود که این محصول شکست خواهد خورد، اما طی چند ماه شاید بتوان گفت این سری برای خیلی‌ها به بهترین سری گوشی‌های سامسونگ تبدیل شد. دلیل این امر را هم می‌توان به صفحه نمایش بزرگ و البته داشتن قلم لمسی با امکانات مختلف نسبت داد.

از مشخصات سخت‌افزاری گلکسی نوت می‌توان به نمایشگر ۵.۳ اینچی با رزولوشن اچ‌دی، پردازنده دوهسته‌ای و ۱.۴ گیگاهرتزی، 1 گیگابایت حافظه رم و دوربین ۸ مگاپیکسلی اشاره کرد. همچنین باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپری دستگاه نیز در آن زمان بسیار حجیم شمرده می‌شد و باعث شده بود عمر باتری این محصول نیز بسیار خوب باشد. بعدها، به‌دلیل اندازه بزرگ این گوشی که بین تبلت‌های ۷ اینچی و گوشی‌های 4 اینچی قرار داشت، برخی به گلکسی نوت‌ها لقب فبلت دادند.

 

نسلی جدید برای تکرار موفقیت

image

 

نسخه دوم گلکسی نوت با ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید قلم لمسی‌اش توانست توجه بسیاری به خود جلب کند. علاوه بر این، در بخش طراحی نیز نسبت به اولین نوت پخته‌تر شده بود و بسیاری ظاهر آن را به اولین نوت سامسونگ ترجیح می‌دادند. در کنار ویژگی های نرم‌افزاری جدیدی که این نوت داشت، سخت‌افزار بسیار خوب و البته عمر باتری فوق‌العاده آن را نباید فراموش کنیم که در موفقیت این دستگاه بسیار چشمگیر بود.

از مشخصات سخت‌افزاری نوت ۲ می‌توان به پردازنده ۴ هسته‌ای و ۱.۶ گیگاهرتزی اگزینوس، نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی، ۲ گیگابایت حافظه رم و دوربین ۸ مگاپیکسلی اشاره کرد. باتری دستگاه نیز حجیم‌تر شده بود و این گوشی با باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپری عرضه شد.

 

سومین نسل

image

 

نسخه سوم گلکسی نو‌ت‌ها در زمینه طراحی و ظاهر بسیار مدرن‌تر از گوشی‌های قبلی به نظر می‌رسید. پشت دستگاه با پوشش پلاستیکی، که البته طرح جذاب چرمی داشت، پوشیده شده بود. همچنین برای اولین بار شاهد افزایش رزولوشن صفحه نمایش بودیم. ویژگی‌های نرم‌افزاری بهتر و البته صفحه نمایش بزرگ‌تر نسبت به نوت‌‌های قبلی، در کنار طراحی مدرن‌تر، گلکسی نوت ۳ را خواستنی‌تر از هر گلکسی نوت دیگری کرد.

این گوشی نیز مشخصات سخت‌افزاری بسیار خوبی داشت. جلو دستگاه نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن تمام‌اچ‌دی قرار داشت. قلب تپنده این گلکسی نوت هشت‌هسته‌ای است و 3 گیگابایت حافظه رم نیز در این گوشی یافت می‌شود. همچنین دوربین اصلی این گوشی ۱۳ مگاپیکسلی است و به‌لطف آن برای اولین بار فیلم‌برداری 4K نیز به گلکسی نوت‌ها راه پیدا کرد. باتری دستگاه نیز نسبت به نسل قبل کمی حجیم‌تر شد و باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپری در گلکسی نوت ۳ قرار گرفت.

 

اولین میان‌رده

image

 

چهار ماه پس از معرفی گلکسی نوت ۳، سامسونگ گوشی Galaxy Note 3 Neo را معرفی کرد که از مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری نسبت به نوت ۳ برخوردار بود. البته ویژگی‌های نرم‌افزاری سری نوت و همچنین قلم بسیار خوب آنها در این گوشی نیز یافت می‌شود. علاوه بر اینها طراحی نوت ۳ نئو بسیار شبیه گلکسی نوت ۳ است.

از مشخصات سخت‌افزاری این گوشی می‌توان به نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی، پردازنده ۶ هسته‌ای اگزینوس، دو گیگابایت حافظه رم و دوربین ۸ مگاپیکسلی اشاره کرد. باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپری دستگاه نیز عمر باتری بسیار خوبی برای این گوشی به همراه داشت.

 

اولین نوت فلزی

image

 

یکی از ضعف‌هایی که به خانواده نوت و به‌طور کلی گوشی‌های سامسونگ نسبت داده می‌شد جنس پلاستیکی بدنه آنها بود. سال گذشته سامسونگ برای اولین بار گلکسی نوتی معرفی کرد که فریم فلزی تراش‌خورده و زیبایی داشت. البته پشت دستگاه همچنان پلاستیکی و طرح چرم است. این دستگاه، که محبوبیتی فراوان در خانواده نوت دارد، برای اولین بار رزولوشن QHD را وارد این خانواده کرد. همچنین این گوشی به سنسور اثر انگشت هم مجهز است که البته شاید به‌خوبی گلکسی اس۶ و آیفون نباشد، اما همین سنسور هم در خانواده نوت تازگی داشت.

از مشخصات سخت‌افزاری Galaxy Note 4 می‌توان به نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD، پردازنده ۸ هسته‌ای اگزینوس و ۳ گیگابایت رم اشاره کرد. دوربین اصلی دستگاه نیز ۱۶ مگاپیکسلی است. زیر این دوربین ۱۶ مگاپیکسلی شاهد سنسور ضربان قلب هم هستیم.

 

گلکسی نوتی عجیب و جذاب

image

 

گلکسی نوت اج دستگاهی بود که نه‌تنها در خانواده گلکسی نوت، بلکه بین تمام گوشی‌های معرفی‌شده تازگی داشت، چراکه نمایشگر این تلفن هوشمند در یک سمت خمیده است. این خمیدگی، علاوه بر زیبایی‌ای که به گوشی بخشیده، برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید هم در این گوشی قرار داده است.

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی نوت اج دقیقا همانند گلکسی نوت ۴ است، با این تفاوت که با پردازنده اسنپدراگون  ۸۰۵ عرضه می‌شود و از پردازنده سامسونگ در این گوشی خبری نیست.

 

در این مطلب تنها جای یک گوشی خالی است و آن گلکسی نوت ۵ است. تا ساعتی دیگر این گوشی نیز معرفی می‌شود.

نظر شما درباره خانواده نوت‌ها چیست؟ شما طرفدار این سری از محصولات سامسونگ هستید یا خانواده گلکسی اس‌ها را ترجیح می‌دهید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ام

۱۳۹۴/۵/۲۳
من نوت 1 نوت 2 و نوت 3 رو داشتم،ولی متاسفانه موفق نشدم نوت اج رو بخرم.نوت 3 از نظر من فوق العاده بود،با نوت 4 و اج هم کار کردم هر دو بی نظیر.لحظه شماری میکنم برای خرید سری جدید نوت،فکر میکنم بهترین تجربه زندگیم خواهد بود در دنیای تکنولوژی کار کردن با نوت 5

کیارش امیدی

۱۳۹۴/۵/۲۲
این سامسونگ گندشو دراورده همشون شبیه همه

mohamad

۱۳۹۴/۵/۲۲
only galaxy note