خانهاخبار
​آنچه در مورد ستاره‌های جدید کهکشان سامسونگ می‌دانیم

​آنچه در مورد ستاره‌های جدید کهکشان سامسونگ می‌دانیم

روز موعود فرار رسید: 22 مرداد، روزی که سامسونگ برای رونمایی از محصولات جدیدش تعیین کرده بود. زمان اندکی به شروع مراسم باقی مانده است و طرفداران سامسونگ منتظرند تا با محصولات جدید آشنا شوند.
۱۳۹۴/۵/۲۲

سامسونگ روز گذشته عرضه گلکسی اس 6 اج پلاس را تایید کرد. احتمال می‌رود، همان‌طور که در شایعات به‌طور گسترده منتشر شده است، محصول دیگر گلکسی نوت 5 باشد. شایعاتی در مورد عرضه ساعت جدید نیز وجود دارد، اما برای فهمیدن این موضوع باید تا پایان امروز صبر کرد.
در این مطلب سعی می‌کنیم سیر شایعات را تا امروز دنبال کنیم و اطلاعاتی را که تا کنون در مورد محصولات سامسونگ به دست آورده‌ایم با شما به اشتراک بگذاریم.

 

image

 


سامسونگ زمان معرفی محصولاتش را جلو انداخت. این استراتژی باعث می‌شود سامسونگ از رقیب امریکایی خود، یعنی اپل، پیشی بگیرد و محصولات جدیدش سریع‌تر از اپل به بازار بیاید. سامسونگ نوت‌های قبلی را در برلین و شهریورماه معرفی می‌کرد. باید دید این سنت‌شکنی سودی برای سامسونگ به همراه خواهد داشت یا نه.
طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته عکس‌های زیادی در مورد محصولات سامسونگ منتشر شده، اما آنچه در این عکس‌ها نمایان بود تشابه طراحی نوت 5 با گلکسی اس 6 است. به نظر می‌آید نوت 5 از همان فریم فلزی و شیشه پشتی استفاده‌شده در گلکسی اس 6 استفاده خواهد کرد. البته به نظر می‌آید پورتی برای قلم اس نیز در نظر گرفته شده است. از لحاظ طراحی، اس 6 اج پلاس تفاوت چندانی با اس 6 اج نخواهد داشت. در شایعات مطرح است که این محصول به احتمال زیاد باریک است و صفحه نمایش بزرگ‌تر خواهد داشت. احتمال می‌رود اس 6 اج پلاس صفحه نمایش 5.7 اینچی مانند نوت 4 داشته باشد. ابعاد این محصول 154.45 در 75.80 در 6.85 میلی‌متر خواهد بود.
به نظر می‌آید ابعاد نوت 5 نیز 153 در 77 در 8 میلی‌متر خواهد بود. صفحه نمایش 5.7 اینچی با حاشیه بسیار کم از دیگر ویژگی‌های نوت 5 است.

 

image

 


در هفته گذشته عکسی از جعبه بسته‌بندی نوت 5 به بیرون درز کرد. مشخصات روی جعبه نشان می‌داد نوت 5 صفحه نمایشی 5.7 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 دارد و از تکنولوژی آمولد در ساختش استفاده شده است.
پردازنده 64 بیتی هشت‌هسته‌ای و 4 گیگابایت رم سخت‌افزار نوت 5 را تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی است و دوربین دوم، که برای سلفی گرفتن و ویدئوچت استفاده می‌شود، 5 مگاپیکسلی خواهد بود.
البته اگر این عکس‌ها واقعی باشند، باید قابلیت شارژ وایرلس را هم به لیست ویژگی‌های نوت 5 اضافه کنیم. حافظه داخلی 32 گیگابایتی خواهد بود، البته به نظر می‌آید گزینه‌های دیگری نیز موجود باشد. در خبرهای منتشرشده در مورد نوت 5 اشاره زیادی به حذف کارت حافظه میکرو اس‌دی شده بود. روی این جعبه نیز از پشتیبانی میکرو اس‌دی خبری نیست.

 

image
image

 


اس 6 اج پلاس از نظر ابعاد بزرگ‌تر از اس 6 اج خواهد بود. یکی از دلایلش وجود باتری بزرگ‌تر در این محصول است. شایعه شده که اس 6 اج پلاس از باتری 3000 میلی‌آمپری استفاده خواهد کرد و این باعث می‌شود عمر مصرفی آن به نسبت اس 6 اج با باتری 2600 میلی‌آمپری بیشتر شود.
اس 6 اج پلاس از تراشه اسنپدراگون 808 استفاده می‌کند و، مانند نوت 5، حافظه داخلی‌اش 32 گیگابایت و دوربین اصلی‌اش 16 مگاپیکسلی و دوربین دومش 5 مگاپیکسلی است.
سامسونگ تراشه‌های مختلفی روی نوت 5 آزمایش کرده، به همین دلیل نمی‌توان گفت کدام تراشه در نوت 5 به کار رفته است. شایعات اولیه از استفاده از اسنپدراگون 808 خبر می‌دادند، اما همزمان اخباری در مورد استفاده از تراشه‌های اگزینوس سامسونگ نیز به گوش می‌رسید. اگزینوس 7422 اولین گزینه‌ای بود که در کنار اسنپدراگون 808 در آزمایشات نوت 5 سامسونگ برای انتخاب پردازنده شرکت کرده بود. در کنار این دو تراشه صحبت‌هایی از اگزینوس 7430 نیز به میان آمد، اما احتمال استفاده از این تراشه نسبت به دو گزینه دیگر کمتر است، چراکه این تراشه هنوز برای استفاده گسترده آماده نیست.
نوت 5، مانند اس 6 اج پلاس، 4 گیگابایت رم خواهد داشت. باید دید آیا این مقدار رم مشکل مصرف بیش از حد رم توسط اس 6 و اس 6 اج را حل می‌کند یا خیر.
نظر شما در مورد محصولات جدید سامسونگ چیست؟

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محسن

۱۳۹۴/۵/۲۲
دیگه من برای خرید هیچ هیجانی ندارم چون مهم ترین بخش گوشیا رابط کاربری تکراری شده تکراری 4گیگ رم برا چمه همین اس5هم نمیتونم به هنگ کردن بندارم