خانهاخبار
آیا سامسونگ قادر است پتنت جدید خود را عملی کند؟

آیا سامسونگ قادر است پتنت جدید خود را عملی کند؟

سازمان ثبت اختراع و علائم تجاری امریکا محلی برای ثبت ایده‌هاست. هرسال تعداد بسیار زیادی ایده در این سازمان ثبت می‌شود، اما تعداد کمی از آنها قابل پیاده‌سازی است. اخیرا اخباری در مورد یکی از پتنت‌های ثبت‌شده سامسونگ منتشر شده است.
۱۳۹۴/۵/۲۱

هالیوود همواره علاقه خاصی به نمایش هولوگرافی سیستم‌های دیجیتالی دارد. این نکته را می‌توان با لیست فیلم‌هایی ثابت کرد که نمایش هولوگرافی را در سکانس‌های خود جای داده‌اند. شاید این سوال در ذهنتان شکل بگیرد: این موضوع چه ربطی به صنعت موبایل دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوال کافی است اندکی صبر کنید و تا انتهای این متن را مطالعه کنید.

 

image


ایده جدید سامسونگ تولید گوشی هوشمند با قابلیت نمایش آیکون‌های هولوگرافی است. این گوشی بدنه‌ای اصلی به همراه صفحه نمایش دارد. یک راهنمای نوری در قسمت بالایی صفحه نمایش قرار دارد. در کنار این راهنمای نوری، چشمی تعبیه‌شده در صفحه نمایش اجازه نمایش تصویر را روی سطح صفحه نمایش می‌دهد. به بیان دقیق‌تر، هنگامی‌که نور از چشمی به صفحه نمایش برخورد می‌کند، عکس هولوگرافیک ذخیره‌شده در هولوگرام تصویر به نمایش گذاشته می‌شود.

 

image


در شکل شماره 3 این پتنت، سامسونگ دستگاه موبایلی را شبیه‌سازی کرده است که قابلیت نمایش هولوگرام را براساس یک نمونه تجسمی نمایش می‌دهد. در شکل شماره 11 هم سامسونگ به شبیه‌سازی چگونگی انجام این فرآیند پرداخته است. این پتنت را شرکت سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال 2014 ثبت کرده است.

به نظر شما آیا این ایده اجرایی می‌شود؟ آیا در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود؟

منبع: Patently Mobile

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۵/۲۳
همینو اقا بیا کمکم کن به این ملت بفهمونیم. یه پیام به من بده با هم پست بزاریم شاید فرجی شد ایمیلم همین اسممه فقط با حروف کوچیک جیمیلم هست.

yashar htc

۱۳۹۴/۵/۲۲
عقلش به این چیزا قد نمیده.... فیلم هالیوودی زیاد دیدن جوگیر شدن زوود پتنتشو به اسم خودشون ثبت کردن تا فردا یه کمپانیی یا جایی اینو عملیش کرد زوود بردارن کپیش کنند و بعد ادعا کنند ما خیلی وقته این تکنولوژی رو ثبت کردیم و بدبختها نتونند شکایت کنند و حقشونو بگیرند ... سامسونگه دیگه!!!!! هر کاری از دستش بر میاد یعنی تا حالا هر چیزی هم که به اسم خودش داده بیرون مطمئن باشین قبلا یه جایی یه شرکتی ساخته بودتش و این تولید انبوهش کرده و یه پتنت فرمالیته هم به اسم خودش ثبت کرده داده بیرون ..... از نوت سامسونگ بگیر تا صفحه خم و یا صفحه آمولد ... همه اینا رو جستجو کنید قبل این یه کمپانی دیگه بیرون داده بود

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۵/۲۱
i can tell you have a functional brain to say that

hamed

۱۳۹۴/۵/۲۱
Wooow

حسن

۱۳۹۴/۵/۲۱
نفهمیدم چی شد