خانهاخبار
ال‌جی هر ماه برای دستگاه‌هایش آپدیت امنیتی منتشر خواهد کرد

ال‌جی هر ماه برای دستگاه‌هایش آپدیت امنیتی منتشر خواهد کرد

پس از شرکت‌های گوگل و سامسونگ، حالا شرکت ال‌جی نیز اعلام کرده است که قصد دارد برای بالا بردن امنیت کاربران خود هر ماه یک آپدیت امنیتی برای دستگاه‌های اندرویدی‌اش منتشر کند.
۱۳۹۴/۵/۱۸

دیروز در خبری اعلام کردیم که گوگل و سامسونگ قصد دارند از این پس دستگاه‌های خود را هر ماه از نظر امنیتی آپدیت کنند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که باگ خطرناکی به نام Stagefright امنیت بسیاری از کاربران اندروید را به خطر انداخت، طوری که هکرها می‌توانستند از طریق فرستادن یک پیام MMS کنترل گوشی و اطلاعات کاربران را به دست بگیرند.

درجه اهمیت این باگ آن‌قدر زیاد بود که شرکت گوگل فورا وصله امنیتی آن را برای دستگاه‌های نکسوس منتشر کرد. سامسونگ نیز در پی آن گفت که قصد دارد برای بالا بردن امنیت کاربرانش هر ماه یک آپدیت امنیتی برای محصولات خود منتشر کند.

 

image

 

حالا یک شرکت بزرگ دیگر نیز به این قطار پیوسته است. شرکت ال‌جی اعلام کرده که متعهد می‌شود مشکلات و باگ‌های امنیتی دستگاه‌هایش را هر ماه برطرف کند؛ خبری بسیار خوب برای کاربران ال‌جی که می‌توانند به دستگاه‌های اندرویدی خود اطمینان بیشتری پیدا کنند.

علاوه بر این سه شرکت، شرکت‌های سونی و اچ‌تی‌سی و اپراتورهای AT&T و ورایزون نیز این باگ را در گوشی‌های خود رفع کرده‌اند. اتخاذ چنین تصمیم دسته‌جمعی‌ای می‌تواند تاثیر بسیاری در هم‌بستگی و افزایش امنیت دستگاه‌های اندرویدی داشته باشد. همان‌طور که اطلاع دارید، روند به‌روزرسانی اندروید به‌آسانی iOS نیست، چون در اندروید با طیف وسیعی از دستگاه‌ها با نسخه‌های اندروید گوناگون مواجهیم که کار به‌روزرسانی همزمان آنها را بسیار سخت می‌کند.

گوگل تایید کرده است که نخست گوشی‌های پرچم‌دار این آپدیت را دریافت خواهند کرد و تا آخر ماه میلادی جاری مدل‌های HTC One M7 ،HTC One M8 ،HTC One M9 ،LG G2 ،LG G3 ،LG G4 ،Sony Xperia Z2 ،Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z4 و Sony Xperia Z3 کامپکت رفع عیب خواهند شد.

منبع: WIRED

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۵/۱۸
اااا چه جالب میخاد اپدیت امنیتی بده؟ خوب بده تا جونش در اد یکم جنس با کیفیت تولید کنه. اسباب بازی بچه میفروشه. با اون بغل دستی خوشحالش . سامی.