خانهاخبار
​هفت سامورایی: معرفی اپلیکیشن‌هایی که کارهای شما را مدیریت می‌کنند

​هفت سامورایی: معرفی اپلیکیشن‌هایی که کارهای شما را مدیریت می‌کنند

کمرنگ‌ترین قلم‌ها از پر رنگ‌ترین حافظه‌ها بهترند. این جمله را انسان قرن 21 بهتر درک می‌کند. با رشد تجارت، انسان با معضل جدیدی روبرو شد: چگونه تمام فعالیت‌هایش را سازماندهی کند؟ نوشتن روی کاغذ یکی از بهترین روش‌هایی است که بشر از دیرباز برای سازماندهی فعالیت‌های روزانه‌اش از آن استفاده کرده. این روش البته مشکلات و معایب خود را دارد.
۱۳۹۴/۵/۱۷

با ترویج تکنولوژی، به‌خصوص دستگاه‌های هوشمند، کاغذ و قلم به دست فراموشی سپرده شده‌اند. بشر امروزی علاقه کمتری به کاغذ دارد و ارتباطات نوشتاری جایشان را به ایمیل و شبکه‌های اجتماعی داده‌اند. امروزه استفاده از اپلیکیشن به‌جای کاغذ بسیار رایج شده‌ است. در این مطلب سعی کرده‌ایم به معرفی اپلیکیشن‌های اندرویدی بپردازیم که مدیریت و سازماندهی کارها و فعالیت‌ها را برای کاربران راحت‌تر می‌کند.

 

image

 

سامورایی شماره یک: Google Keep

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان فهرستی از کارهای روزمره ثبت کرد. ظاهر رنگارنگ این اپلیکیشن اجازه دسته‌بندی متفاوتی به کاربر می‌دهد و به‌راحتی می‌توان از یادآور برای نوشته‌ها استفاده کرد. به‌لطف سرورهای ابری، نوشته‌ها و کارها به‌راحتی در هرجایی در دسترس‌اند. در این اپلیکیشن این امکان وجود دارد که به‌راحتی یک نوشته معمولی را به چک لیست تبدیل کنید. با استفاده از این قابلیت به‌سادگی می‌توان کارهای انجام‌شده را از انجام‌نشده تمیز داد.
با گوگل کیپ می‌توان نوشته‌های صوتی ایجاد کرد یا عکس‌ها را به نوشته ضمیمه کرد. در بین اپلیکیشن‌هایی که در این مطلب معرفی می‌شوند گوگل کیپ یکی از بهترین‌هاست، چراکه ساخته‌وپرداخته غول بزرگ تکنولوژی، یعنی گوگل، است.

 

image

دانلود از گوگل پلی استور

سامورایی شماره دو: Evernote 

بدون شک Evernote را می‌توان یکی از بهترین نوشت‌افزارها دانست. بسیاری از کاربران این نوشت‌افزار را به‌عنوان گزینه اول انتخاب می‌کنند. این اپلیکیشن پایش را از یک سرویس نوشت‌افزاری بر پایه ابر فراتر گذاشته و نه‌تنها اجازه آپلود متن، نوشته، عکس و سایر چیزها را می‌دهد بلکه در استخوان‌بندی بسیاری از اپلیکیشن‌ها هم حضور دارد. از ویژگی‌های برجسته این اپلیکیشن می‌توان به جستجوی داخل متن، برچسب‌زنی و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. این اپلیکیشن برای افرادی که خیلی سفر‌ می‌کنند امکان شناسایی بلیت‌ها و رسیدها را نیز فراهم کرده‌ است. امکان پیدا کردن فایل‌ها و پرونده‌ها براساس موقعیت مکانی از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن است. Evernote می‌تواند با تکیه بر افزونه مرورگر خود صفحات وب، عکس‌ها و پرونده‌ها را برای کاربر ذخیره کند.

 

image

دانلود از گوگل پلی استور

سامورایی شماره سه: Any.do

زیبا، ساده و واضح سه کلمه‌ای است که می‌توان برای توصیف این اپلیکیشن به کار برد. تم‌های هولو پیش از به‌کارگیری در گوگل در این اپلیکیشن استفاده شده است و شاید همین اپلیکیشن سبب معروفیت این تم و درنهایت به کار رفتن در اندروید گوگل شد.
این اپلیکیشن امکان نمایش نوشته‌ها براساس دسته‌بندی پرونده‌ای و دسته‌بندی زمانی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و امکان برقراری تماس، ارسال پیام و زمان‌بندی قرارها نیز در آن وجود دارد. یکی از بهترین ویژگی‌های این اپلیکیشن امکان تبدیل تماس‌های ازدست‌رفته به یادآور یا نوشته است. اگر می‌خواهید سه‌شنبه هفته آینده برای دوستتان ایمیلی ارسال کنید، Any.do به‌راحتی این کار را برایتان انجام می‌دهد، حتی اگر خودتان فراموشش کرده باشید.

 

image

 

دانلود از گوگل پلی استور

سامورایی شماره چهار: Wunderlist

یک سرویس ساده و کارآمد با قابلیت پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف بهترین تعریف این اپلیکیشن است. Wunderlist برای اندروید، آی‌اواس، ویندوز و مک اپلیکیشن‌هایی طراحی کرده است تا کاربران به‌راحتی بتوانند همه‌جا به برنامه‌ها و نوشته‌های خودشان دسترسی داشته باشند. تعامل این اپلیکیشن با صفحه قفل اندروید این امکان را می‌دهد تا کاربر به‌هیچ‌وجه تولدهای دوستان و وظایف خود را فراموش نکند. رابط کاربری اپلیکیشن بسیار ساده است، طوری که کاربر در کمترین زمان می‌تواند وظایف، نوشته‌ها و یادآورهای خود را ذخیره کند. کاربران به‌راحتی می‌توانند از طریق حساب گوگل یا فیس‌بوک خود وارد این اپلیکیشن شوند و از امکاناتش استفاده‌ کنند.

 

image

 

دانلود از گوگل پلی استور

سامورایی شماره پنج: Todoist

تکامل Todoist در طول زمان کاربران فراوانی را به استفاده از این اپلیکیشن ترغیب کرد. اپلیکیشن اندرویدی این محصول بسیار جذاب و کاربردی است. این اپلیکیشن، در عین سادگی، بسیاری از نیازهای پیچیده کاربران را برطرف می‌کند.
این اپلیکیشن نیز پایه‌ای ابری دارد؛ به این ترتیب کاربر هیچ نگرانی‌ای در مورد از دست دادن اطلاعاتش نخواهد داشت. اولویت‌بندی و اعمال محدودیت زمانی برای وظایف و نوشته‌ها از ویژگی‌های این اپلیکیشن است. کاربر می‌تواند فعالیت‌هایش را به قسمت‌های کوچک تقسیم کند و هرکدام را با رنگ یا برچسبی خاص دسته‌بندی کند.

 

image

 

دانلود از گوگل پلی استور

سامورایی شماره شش: Task List

Task List جزو آن دسته اپلیکیشن‌هایی است که فضای خالی را به‌خوبی پوشش داده‌اند و گوگل را مجبور به تاییدشان کرده‌اند. نوشته‌های کاربر در این اپلیکیشن با حساب گوگل وی همگام می‌شود. این اپلیکیشن اجازه ایجاد نوشته و وظایف براساس دسته‌بندی‌های مختلف، زمان و اولویت انجام دادن آنها را می‌دهد. امکان اشتراک‌گذاری از طریق پیام کوتاه و ایمیل از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن است.
تعامل با مخاطبان جی‌میل، فیس‌بوک، لینکدین و... Task List را اپلیکیشنی دوست‌داشتنی می‌کند.

 

image

 

دانلود از گوگل پلی استور

سامورایی شماره هفت: GTasks

قدیمی، اما کارآمد بهترین توصیف برای GTasks است. مانند اپلیکیشن‌های دیگر فهرست ما، GTasks امکان ایجاد یادآور، اولویت‌بندی، زمان انجام دادن و مرتب‌سازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما وجه تمایز آن با سایرین امکان همگام‌سازی چندین حساب گوگل به‌طور همزمان است. اگر ظاهر اپ، تا زمانی که کارتان را راه می‌اندازد، اهمیت چندانی برایتان ندارد، این اپلیکیشن می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های روی میز باشد.

 

image

دانلود از گوگل پلی استور


امیدواریم با کمک سامورایی‌ها بتوانید کارهای روزانه‌تان را بهتر مدیریت کنید. نظر شما در مورد این سامورایی‌ها چیست؟ آیا شما هم از یک سامورایی برای مدیریت کارهای روزانه خودتان استفاده می‌کنید؟

منبع: Cnet

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

reza vaziry

۱۳۹۴/۵/۲۰
با سلام
من حدود یک سال و نیم هست note3 دارم جالب اینه که برنامه evernote از روز اول روی گوشی من نصب بوده اما من هیچوقت باهاش کار نکرده بودم امروز با این مقاله شما با این برنامه فوق العاده کار کردم و تازه دیدم چقدر برنامه عالی و کارآمدیه به بقیه دوستان هم این برنامه رو پیشنهاد میکنم
با تشکر از مطالب مفیدتون موفق باشید

a.soleimani

۱۳۹۴/۵/۱۸
تعداد این اپلیکیشن‌ها هفت است. فیلم هفت سامورایی را اگر دیده باشید می‌تواند دلیلی برای این تیتر باشد.در بعضی از افسانه‌های ژاپنی سامورایی‌ها وظیفه مدیریت و برقراری نظم میان سایر گروه‌ها را بر عهده داشته‌اند

samurai

۱۳۹۴/۵/۱۷
حالا چرا سامورایی؟ چه ربطی داشت ؟

reza.mllt

۱۳۹۴/۵/۱۷
من مدتی هست که از کیپ استفاده میکنم و بارها پیش امده که مجبور شدم گوشی را ریست فکتوری کنم و با نصب دوباره برنامه ،تمام اطالاعات درست سر جای خودش بود ،عالیه