خانهاخبار
تغییر حالت راه رفتن کاربران به‌واسطه استفاده از تلفن همراه

تغییر حالت راه رفتن کاربران به‌واسطه استفاده از تلفن همراه

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که کاربران، به‌دلیل استفاده از تلفن همراه هنگام راه رفتن، در حال تغییر رفتار و حالت راه رفتن خود هستند. این تغییر حالت موجب می‌شود کاربران از برخورد با موانع و سایر افراد در امان بمانند.
۱۳۹۴/۵/۱۷

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که کار کردن با گوشی تلفن همراه هنگام راه رفتن موجب تغییر حالت راه رفتن کاربران برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی شده است. محققان می‌گویند آن دسته از افراد که هنگام راه رفتن به گوشی‌شان نگاه می‌کنند ناخوداگاه طول قدم‌هایشان را کوتاه‌تر می‌کنند، آهنگ گام‌هایشان را پایین می‌آورند، پایشان را روی زمین می‌کشند و آن را برای عبور از موانع بیشتر بالا می‌برند. به‌گفته آنها، این تغییر رفتار  موجب می‌شود حواس‌پرتی کاربران هنگام راه رفتن جبران شود و به مردم و موانع برخورد نکنند.

 

image

 

این تحقیق در دانشگاه بث ایالت تگزاس روی 30 مشارکت‌کننده 18 تا 50 ساله صورت گرفت. در این تحقیق از آنها خواسته شد حین ارسال پیام با گوشی‌شان از مسیری طراحی‌شده عبور کنند تا محققان بتوانند رفتار و نحوه راه رفتن آنها و عوامل موثر در کاهش تمرکز و دید کاربران را شناسایی نمایند.
سال گذشته نیز یک تیم تحقیقاتی دیگر از دانشگاه کویزلند استرالیا اعلام کرد که استفاده از تلفن همراه هنگام راه رفتن موجب قوز کردن می‌شود که احتمال از دست دادن تعادل و ایجاد خطر را بیشتر می‌کند.

 

image

 

ابتدای تابستان امسال دانشگاه یوتا مسیری جداگانه در پله‌های ساختمان‌هایش ایجاد کرد تا افرادی که عادت دارند هنگام راه رفتن پیام ارسال کنند از آن مسیر ویژه عبورومرور کنند. چنین کاری پیش از این در یکی از شهرهای کشورهای بلژیک و چین نیز صورت گرفته بود.

استفاده زیاد و طولانی‌مدت از دستگاه‌های هوشمند چیزی است که کارشناسان بارها در مورد زیان‌هایش صحبت کرده‌اند، اما اینکه اکنون انسان‌ها دارند بدن و رفتار خودشان را با این دستگاه‌ها وفق می‌دهند بسیار شگفت‌آور است و ممکن است در سال‌های آینده شیوه زندگی و حرکات ما به‌کل دچار تغییر شود.

منبع: Business Insider

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)