خانهاخبار
اختراع جدید مایکروسافت امنیت گوشی را تضمین می‌کند

اختراع جدید مایکروسافت امنیت گوشی را تضمین می‌کند

راه‌های مختلفی برای قفل کردن گوشی هوشمند وجود دارد: وارد کردن PIN، کشیدن الگو، تشخیص چهره و... اما آیا این روش‌ها امنیت کافی دارند؟
۱۳۹۴/۵/۱۱

image

 

آخرین نسل تکنولوژی امنیتی برای باز کردن گوشی هوشمند از اثر انگشت استفاده می‌کرد، اما کارشناسان امنیت مایکروسافت به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ‌کدام از روش‌های امنیتی موجود واقعا امنیت را ضمانت نمی‌کند: PIN عددی به‌راحتی کشف می‌شود، شخص سوم به‌راحتی می‌تواند الگوی امنیتی را به خاطر بسپارد و تکنولوژی‌های دیگر هم معایب خاص خود را دارند. به همین دلیل مایکروسافت تکنولوژی جدیدی ارائه کرده است که براساس موقعیت انگشتان، طول آنها، زاویه عددی بین آنها و... کار می‌کند.


امنیت بیشتر
با استفاده از این تکنولوژی کاربر قادر است رمز عبور را براساس لمس صفحه در زمان‌های خاص و حرکت‌های انگشت در جهت‌های خاص تنظیم کند.

image

 


در صورت استفاده از این تکنولوژی، اگر شخص سومی سعی کند رمز عبور کاربر را بفهمد، فقط حرکت عجیب انگشتان وی را می‌بیند و خوشبختانه به‌سختی می‌تواند حرکت انگشتان وی را تکرار کند!
با رسیدن به این تکنولوژی به نظر می‌آید مایکروسافت یکی از مخالفان اصلی سنسورهای اثر انگشت باشد، چرا که این سنسورها به اثرانگشت‌خوان مخصوص در هر دستگاه نیاز دارند و این امر سبب افزایش هزینه تولید و درنتیجه قیمت تمام‌شده گوشی همراه می‌شود.

 

image


ایده امنیتی مایکروسافت فقط مخصوص گوشی‌‌ها و تبلت‌ها نیست و می‌توان از این تکنولوژی در محصولات دیگر نیز استفاده کرد، هرچند در پتنت (حق ثبت اختراع) این تکنولوژی از کینکت Xbox One به‌عنوان محصولی نام برده شده که می‌تواند از آن استفاده کند.

 

image

 


نظر شما در مورد اختراع جدید مایکروسافت چیست؟ آیا پس از ورود این تکنولوژی باید با سنسور اثر انگشت خداحافظی کنیم؟ آیا این اختراع مایکروسافت سبب ارزان‌تر شدن گوشی‌های نسل بعدی می‌شود؟

منبع: Tech Radar

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

arman

۱۳۹۴/۶/۲۲
karaye microsoft va nokia hamishe foqolade va doos dashtani boode

امیر

۱۳۹۴/۵/۱۲
ماکروسافت کارش درسته حرف نداره قطعا در آینده ای ن چندان دور شاهد موفقییت های زیادش خواهیم بود

فرشید

۱۳۹۴/۵/۱۲
اگه فاکتورتون دوربین نباشه من 640ایکس ال رو پیشنهاد میکنم در غیر اینصورت 830.

sina

۱۳۹۴/۵/۱۲
Perfect

mh6586

۱۳۹۴/۵/۱۲
باید دید نحوه کار و عملش چطوریه؟!