خانهاخبار
گوگل مپس با شخصی‌سازی بیشتر: نام‌ها را مطابق میل خودتان تغییر دهید

گوگل مپس با شخصی‌سازی بیشتر: نام‌ها را مطابق میل خودتان تغییر دهید

به جدیدترین نسخه اپلیکیشن Google Maps امکانی اضافه شده است که به شما اجازه تغییر نام مکان‌های مختلف را روی نقشه می‌دهد. با این ویژگی دیگر لازم نیست برای جستجو از نام واقعی مکان‌ها استفاده کنید، بلکه می‌توانید برای هر یک از موقعیت‌های موردنظر نامی دلخواه انتخاب کنید تا از این پس با همان نام در نقشه شما نمایش داده شوند.
۱۳۹۴/۵/۱۰

گوگل در آخرین آپدیت اپلیکیشن Maps خود امکانی اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد نام مکان‌های مختلف روی نقشه را مطابق خواست خودشان تغییر دهند تا در استفاده‌های بعدی راحت‌تر بتوانند موقعیت‌های مورد نظرشان را بیابند.

برای اینکه بهتر با این ویژگی جدید آشنا شوید، مثالی برایتان می‌زنم. فرض کنید به رستورانی می‌روید که غذا و فضایی بسیار عالی دارد، ولی هرچه فکر می‌کنید، نام رستوران را به یاد نمی‌آورید. با این امکان جدید ‌می‌توانید نام این رستوران را روی نقشه بگذارید «رستوران معرکه» تا با همین اسم در اکانت شما ذخیره شود! از این پس اگر بخواهید آن رستوران را روی نقشه پیدا کنید، نیازی به جستجوی نام واقعی آن ندارید و فقط باید خیلی ساده «رستوران معرکه» را جستجو کنید.

image

همچنین از این پس اجازه خواهید داشت هر مکانی را روی نقشه علامت‌گذاری کنید و برایش نامی دلخواه انتخاب کنید، بدون آنکه نامش پیش‌تر در گوگل مپس درج شده باشد. این ویژگی حتی از ویژگی قبلی نیز مفیدتر است، چون ممکن است مکان‌های مختلفی وجود داشته باشد که نامشان در گوگل مپس ثبت نشده باشد؛ مثلا می‌توانید خانه دوستان و آشنایانتان را روی نقشه با نام آنها (خانه حسام، خانه عموسعید و...) نامگذاری کنید یا مثلا نام مغازه‌ای کوچک را برای خودتان ثبت کنید که روی نقشه نشانی از آن نیست.


برای استفاده از این ویژگی کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:
1- دانلود و نصب و اجرای آخرین نسخه اپلیکیشن Google Maps
2- جستجوی یک آدرس یا پین کردن یک مکان با لمس کردن و نگهداشتن انگشت روی نقشه
3- لمس نام یا آدرس موقعیت مکانی مربوطه
4- انتخاب Edit Name از منوی سمت راست بالا و سپس تغییر نام آن.

منبع: BGR

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)