خانهاخبار
اپل واچ هنوز هیچ سودی برای اپل نیاورده است

اپل واچ هنوز هیچ سودی برای اپل نیاورده است

عدم انتشار آماروارقام فروش ساعت اپل از سوی این شرکت شایعاتی سر زبان‌ها انداخته در مورد ناموفق بودن فروش این دیوایس اپل و حتی زیان حاصل از آن، که به نظر می‌رسد چندان هم بی‌راه نیست.
۱۳۹۴/۵/۱۰

اپل تاکنون آماری از میزان فروش ساعت هوشمندش منتشر نکرده است و به همین دلیل ابهامات بسیاری در این باره وجود دارد. تیم کوک، مدیرعامل اپل، همیشه با غرور از ساعت هوشمند اپل و عملکردش صحبت کرده است، درحالی‌که هیچ‌گاه آماری اعلام نکرده تا به‌واسطه آن استقبال کاربران و حرف‌های خودش را تایید کند؛ طوری که به نظر می‌رسد صحبت‌های تیم کوک از حقیقت فاصله دارد و، طبق آماری که به‌تازگی به دست آمده، گویا شبهه‌ها در مورد فروش ساعت اپل درست است.

image

شرکت مهندسی نیمه‌هادی پیشرفته تایوانی اشاره کرده که اوضاع بر وفق مراد اپل نیست و آن‌طور که این غول بزرگ تکنولوژی می‌خواهد، پیش نمی‌رود. این شرکت تایوانی مسئولیت مونتاژ اجزای داخلی ساعت اپل و قرار دادن همه آنها در یک کیس را برعهده دارد؛ فرآیندی که با نام system-in-package نامیده می‌شود. این شرکت ادعا می‌کند که اپل حتی به تولید سربه‌‌سر (برابری سود و زیان) هم در فروش این دیوایس نرسیده است! طبق ادعای این منبع کمتر از 2 میلیون دیوایس در ماه در سه‌ماه دوم 2015 به فروش رسیده است و انتظار می‌رود در سه‌ماهه سوم نیز اپل نتواند به فروش 2 میلیون دیوایسی در ماه دست یابد.

این شرکت حتی ادعا می‌کند که اپل برنامه فروش 18 میلیون دیوایس تا پایان سال داشته، اما بعید به نظر می‌رسد که اپل بتواند تا پایان 2015 به این رکورد دست یابد. به‌هرحال باید فعلا منتظر بمانیم تا ببینیم اپل چه موقع تصمیم می‌گیرد آماروارقام فروش اپل واچ را منتشر کند!

منبع: pocketnow

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

امير محمد

۱۳۹۴/۵/۱۴
از ٥٥٠ دلار نه،از٣٤٩دلار

totemist

۱۳۹۴/۵/۱۱
من که فکر میکنم حتی اگر به 15 میلیون فروش هم نرسه (که هدف اپل 18 میلیونه) و یا کمتر هم باشه بازهم اپل ضرر نکرده.
این ساعت از اول هم قرار نبود ه ی گجت مجزا باشه ه بخوایم بگیم خودش تونسته سود آوری داشته باشه یا نه.
ماموریت این ساعت تکمیل چرخه ی محصولات اپل بوده.
یعنی اپل میخواد مشتری هاش رو وارد یک اکوسیستم مخصوص به خودش کنه به شلکی که مشتریهاش از این اکوسیستم بیرون نرند و هر کاری دارند رو داخل این سیستم انجام بدند. در نبود ساعت اپل این چرخه دچار ضعف میشد چون مشتریهای اپل به دنبال ساعتی میرفتند که از سیستم عامل اپل بی بهره بود هرچند میتونست با دیوایس های دیگه ی اپل متصل باشه.
مثلن همین سیستم پرداخت الکترونیکی اپل که با وجود این ساعت میتونه رونقی بیشتر بگیره. و ازاین دست مسائل
پس اگر اپل در ساخت و فروش ساعت اپل به طور مستقیم دچار ضرر شده باشه هم میتونیم بگیم در بخش های جانبی این ساعت میتونه سود دهی قسمت های دیگه ی اپل رو افزایش بده.

احسان

۱۳۹۴/۵/۱۰
بنده طرفدار اپل هستم، اما کامنت شما رو کاملا تایید میکنم. اصلا ارزش خرید نداره.

امیر تبارکی

۱۳۹۴/۵/۱۰
علتش اینه که مردم دنیا دانا هستند و مقایسه میکنند و میسنجند و بعد خرید میکنند. برای یک زباله الکترونیکی مثل این که عمر مفیدش نهایتا یک ساله،(چون گجت پوشیدنی است و جزء پوشاک حساب میشه و با اومدن مدل بعدی اش بلافاصله از مد میافته) شروع قیمت از 550 دلار واقعا مضحکه.