خانهاخبار
تحول بزرگ در شارژرهای بی‌ سیم با فناوری WiPower کوالکام

تحول بزرگ در شارژرهای بی‌ سیم با فناوری WiPower کوالکام

شارژرهای بی‌سیم در حال حاضر بیشتر به وسیله جانبی تزئینی شبیهند و آن‌طور که باید، کارایی لازم را ندارند. اما شرکت کوالکام به فناوری‌ای دست یافته است که ممکن است دستگاه‌های شارژر بی‌سیم را متحول کند.
۱۳۹۴/۵/۷

کوالکام، شرکت معروف تولیدکننده پردازنده‌های اسنپدراگون، به تکنولوژی جدیدی دست یافته است که می‌تواند به گوشی‏‌هایی با بدنه تمام‌فلزی امکان شارژ شدن به‌صورت بی‌سیم را بدهد. در حال حاضر گوشی‌های فلزی، به‌دلیل جنس بدنه‌شان، قادر نیستند امواج ارسالی از شارژرهای بی‌سیم را به‌راحتی دریافت کنند، اما با این فناوری جدید، که WiPower نام دارد، این گوشی‌ها نیز می‌توانند با سرعتی برابر یا حتی بیشتر از گوشی‌های غیرفلزی از فناوری شارژ بی‌سیم استفاده کنند.

 

image

 

شارژرهای بی‌سیمی که امروزه برای گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند بر اساس دو استاندارد Qi و PMA کار می‌کنند، اما WiPower بر مبنای استاندارد جدیدی به نام Rezence شکل گرفته است. استاندارد Rezence را گروهی متشکل از اعضای سامسونگ، اینتل، مایکروسافت، ال‌جی، ایسوس، لنوو، موتورولا و البته کوالکام توسعه می‌دهد و مطمئنا حضور چنین نام‌های بزرگی تضمین‌کننده پیشرفت سریع WiPower است.
یکی از قابلیت‌های بسیار خوبی که WiPower با خود خواهد داشت این است که برای شارژ شدن گوشی نیازی نیست دستگاه حتما در تماس با شارژر قرار بگیرد. همچنین می‌توان همزمان چند دستگاه را به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد. با این ویژگی‌ها، شارژرهای بی‌سیم واقعا می‌توانند مفید بودن خودشان را نشان دهند و استفاده گسترده‌تری پیدا کنند.
هنوز مشخص نیست که شارژرهای بی‌سیم با فناوری WiPower چه زمانی وارد بازار می‌شوند، اما امیدواریم با ورود زودهنگام آنها شاهد تحول بزرگی در این بخش صنعت موبایل باشیم.

منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

kianiha

۱۳۹۴/۵/۸
شارژ بی سیم حسنش به اینه که بشه گوشی رو بدون سیم حرکت داد من اول فک کردم میشه گوشی رو در حالت شارژ شدن در دست گرفت ولی اگه قراره ثابت باشه نفعی برای کاربر نداره
در واقع فستر شارژ که نت اج داره بیشتر به کار میاد نت اج با فستر شارژ در مدت ۲۰ دقیقه فول میشه که حسن بزرگیه ولی وایرلس اس ۶ اج بالای ۳ ساعت زمان میبره

a.m

۱۳۹۴/۵/۷
سلام.دوست عزیز شما میگید برای گوشی هایی ک بدنه ی فلزی دارند.اما ددراین عکس گوشی اس 3 گذاشته واس تبلیغ.مگه بدنه ی اس 3 فلزی هست؟