خانهاخبار
یکپارچگی ویندوز: وعده‌ای که به واقعیت نزدیک می‌شود!

یکپارچگی ویندوز: وعده‌ای که به واقعیت نزدیک می‌شود!

مایکروسافت با وعده یکپارچه‌سازی دیوایس‌های خود تصمیم دارد گامی بزرگ در جهت تغییر و ارتقای سیستم‌عامل ویندوز روی پلتفرم‌های مختلف بردارد تا بتواند از این طریق به بهترین نحو از محبوبیت این سیستم عامل در کامپیوترهای شخصی برای همراه کردن کاربران با نسخه‌های موبایل، ایکس باکس و دیگر بخش‌ها استفاده کند.
۱۳۹۴/۵/۴

مایکروسافت با وعده استور یکپارچه و اپلیکیشن‌هایی که قرار است روی همه دیوایس‌های ویندوزی نصب شود توجه بسیاری به خود جلب کرده. این رویکرد بیشتر از همه مطلوب توسعه‌دهندگان است، زیرا آنها تنها یک اپلیکیشن تولید می‌کنند و اپلیکیشن آنها برای همه دیوایس‌های ویندوزی، از کامپیوتر‌های شخصی گرفته تا تبلت، موبایل، ایکس‌باکس و هر سیستم ویندوزی دیگر قابل اجرا خواهد بود. وعده مایکروسافت در صورتی که محقق شود، ممکن است پلتفرم موبایل این شرکت را نیز نجات دهد؛ پلتفرمی که بزرگ‌ترین مشکلش کم بودن اپلیکیشن‌هایش است.

اما به نظر می‌رسد تغییرات استور مایکروسافت به یکپارچگی محدود نمی‌شود و این شرکت برنامه‌های دیگری نیز در سر دارد. داکیومنت‌های مربوط به استور ویندوز نشان می‌دهد محدودیت نصب اپلیکیشن روی دیوایس‌های مختلف به 10 دیوایس کاهش پیدا کرده است. پیش از این در ویندوز 8 این محدودیت 81 دیوایس بود. البته کاهش قابل توجه تعداد دیوایس‌ها برای بسیاری افراد مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا به‌ندرت پیش می‌آید که فردی بیش از 10 دیوایس ویندوزی داشته باشد، اما مایکروسافت از این طریق از نصب اپلیکیشن‌های پولی خریداری‌شده توسط افراد روی دیوایس‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

 

image

 

بگذارید شفاف‌تر بگوییم: در برنامه استور یکپارچه مایکروسافت قرار است وقتی شما اپلیکیشن پولی خریداری می‌کنید (یا درمورد اپلکیشن‌های رایگان، وقتی آنها را دانلود می‌کنید) بتوانید آن را روی دیوایس‌های مختلف خودتان، از جمله کامپیوترهای شخصی، موبایل‌ها، تبلت‌ها و هر دیوایس ویندوزی دیگری که دارید، نصب کنید، اما تعداد دیوایس‌های شما نباید بیشتر از 10 عدد بشود.

در حال حاضر خریداری اپلیکیشن‌ها به‌صورت جدا انجام می گیرد؛ یعنی اگر یک بار اپلیکیشنی برای کامپیوتر شخصی خودتان بخرید و بخواهید از آن روی موبایلتان نیز استفاده کنید، باید مجددا آن را خریداری کنید. البته در مورد سازگاری تبلت و کامپیوترهای شخصی اوضاع بهتر است و نیازی ندارید اپلیکیشن را مجددا خریداری کنید، بلکه می توانید با یک بار خرید و با در نظر گرفتن محدودیت نصب مشخص‌شده از سوی مایکروسافت آن را روی تبلت و کامپیوتر شخصی خودتان داشته باشید.

 

image

 

به‌هرحال با نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر به انتشار ویندوز 10 و احتمالا یکپارچگی وعده‌داده‌شده توسط مایکروسافت، این شرکت تمهیدات بیشتری برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان می‌اندیشد. این محدودیت بیشتر برای اپلیکیشن‌های پولی کاربرد دارد، با این حال ممکن است مایکروسافت در تعداد دیوایس‌ها تجدیدنظر کند یا برای اپلیکیشن‌های رایگان محدودیت متفاوتی اعمال کند.

یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌ها با تغییراتی ممکن می‌شود که در ساختار اپلیکیشن‌های ویندوزی ایجاد شده است. البته علی‌رغم اینکه مایکروسافت از نرم‌افزارهای Outlook و Powerpoint در موبایل‌ها و کامپیوترهایی که ویندوز 10 را اجرا می‌کردند رونمایی کرد، فعلا از اپلیکیشن‌های توسعه‌دهندگان که چنین قابلیتی داشته باشد خبری نیست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)