خانهاخبار
مایکروسافت، به‌جای سری 940، سراغ گوشی‌های لومیا 950 و 950XL می‌رود

مایکروسافت، به‌جای سری 940، سراغ گوشی‌های لومیا 950 و 950XL می‌رود

پیش از این ویژگی‌های احتمالی پرچمداران مایکروسافت به گوشی‌های لومیا 940 و 940XL نسبت داده می‌شد، اما اکنون شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این که مایکروسافت قصد دارد از سری 930 مستقیما سراغ سری 950 برود.
۱۳۹۴/۴/۲۸

ساتیا نادلا به‌تازگی در مصاحبه‌اش گفته است اگر هیچ‌کدام از شرکت‌ها تمایلی به ساخت گوشی‌های ویندوزفونی از خود نشان ندهد، خود مایکروسافت به‌تنهایی گوشی‌هایی با سیستم عامل خودش تولید می‌کند.

همه می‌دانند مایکروسافت به‌خوبی از عهده این کار برمی‌آید، حتی اگر نتواند به موفقیت کامل در بازار دست یابد. اکنون یک وبلاگ چینی، که به اخبار ویندوزفون اختصاص دارد و پیش از این نیز خبرهایی در این مورد افشا کرده بود، ادعا کرده مایکروسافت در نسل بعدی پرچمدارش شاهد یک پرش خواهد بود و مستقیما از 930 به 950 و 950 XL خواهد رفت.

اگر این تغییر نام ناگهانی درست باشد، لومیا 950 از صفحه نمایشی 5.2 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 بهره می‌برد؛ رزولوشنی که برای این نمایشگر تراکم پیکسلی 424 پیکسل در هر اینچ را به همراه می‌آورد. تراشه این گوشی اسنپدراگون 808 است که از پردازنده اصلی 6 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو 418 بهره می‌برد. حافظه رم این گوشی 3 گیگابایت و حافظه داخلی آن نیز 32 گیگابایت است و قابلیت ارتقا نیز دارد. دوربین 20 مگاپیکسلی PureView در پشت و دوربین 5 مگاپیکسلی نیز در جلو گوشی جای گرفته است. همچنین این‌طور گفته شده که فلش LED سه‌گانه این گوشی نیز عکس گرفتن در شب را ساده‌تر و بهتر می‌کند.

image

دیگر پرچمدار مایکروسافت، لومیا 950 XL، از صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 و تراکم پیکسلی 515 پیکسل در هر اینچ برخوردار است. تراشه 64 بیتی اسنپدراگون 810 با پردازنده 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو 430 در این گوشی جای گرفته است. همچون لومیا 950، این گوشی نیز 3 گیگابایت حافظه رم دارد و از حافظه داخلی 32 گیگابایت با قابلیت ارتقا بهره می‌برد. دوربین این گوشی 20 مگاپیکسلی و از نوع PureView و دوربین جلو آن نیز 5 مگاپیکسلی است.

انتظار می‌رود هر دو این گوشی‌ها در فصل پاییز روانه بازار شوند و ویندوز 10 موبایل نیز، که مایکروسافت در موردش وعده‌های بسیار داده، رویشان نصب باشد.

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

عیسی

۱۳۹۴/۹/۱۰
سلام واقعا شکل خوبی نداره انگار گوشی 300تومنیه هونور من باز طراحیه 1520 ترجیح میدم

lumia930

۱۳۹۴/۶/۱۶
من 2مدل از لومیا دارم 1520 و930 خدایش حرفی واسه ناراضی بودن ندارم عالییییییییییییییی

arman

۱۳۹۴/۴/۲۹
قطعا ویژگی کانتینیوم باعث فروش فوق العاده اش میشه احتمال استفاده از سیپی یو اسنپ ۸۱۰خیلی کمه چون ماله گوشی های سال پیشه
یا از اینتل استفاده میکنه یا اسنپ ۸۲۰ بعدشم دوستان به این نکته توجه کنید که اینا شایعه هستند و تا وقتی که خودش رسما معرفی نکنه نمیشه قضاوت کرد شاید اصلا اینا جزو میان رده باشن کسی چه میدونه

محمدجواد

۱۳۹۴/۴/۲۸
سری های لومیایی که خود نوکیا میزد واقعا یه چیز دیگس ...

اميد

۱۳۹۴/۴/۲۸
فك كردم از اسنپدراگون ٨١٠ روي لوميا٩٤٠ايكس ال ، ميخاد از اسنپدراگون٨٢٠ روي ٩٥٠ايكس ال استفاده كنه ولي ديدم فقط فقط اسم عوض ميشه ! همچنين استفاده از اسنپدراگون ٨١٠ بزرگترين اشتباه مايكروسافت ميشه و همين فروش بسيار كمش رو هم كمتر ميكنه و بايد سريع كنسل كنه استفاده از اونو و اميدوار باشه اسنپدراگون ٨٢٠ داغ نكنه كه البته احتمالش كم نيس