خانهاخبار
به‌روزرسانی لالیپاپ برای گوشی من چه زمانی اعلام می‌شود؟ (قسمت دوم)

به‌روزرسانی لالیپاپ برای گوشی من چه زمانی اعلام می‌شود؟ (قسمت دوم)

چندی است در رسانه‌های اجتماعی و همچنین سایت جی‌اس‌ام کاربران کامنت‌ها و سوال‌هایی درباره زمان ارائه رسمی لالیپاپ برای گوشی‌شان طرح می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم و مدل‌های اعلام‌شده برای تمام برندهای معتبر بازار را بازگو کنیم.
۱۳۹۴/۴/۲۶

زمان زیادی از عرضه اندروید لالیپاپ می‌گذرد، ولی بسیاری از کاربران هنوز پیامی برای دریافت این نسخه اندروید روی گوشی‌شان دریافت نکرده‌اند. البته کمی طول می‌کشد تا گوشی بتواند با سیستم عامل‌های جدیدتر همگام شود و به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت کند، اما بعضی کمپانی‌ها در این زمینه نسبت به بقیه پیشگام بوده‌اند. حال بیایید نگاهی بیندازیم به گوشی‌های آماده به‌روزرسانی.

 

LG

اگر شما هم از دارندگان LG G3 هستید، احتمالا تا حالا به‌روزرسانی لالیپاپ را دریافت کرده‌اید. البته بعضی از G3های بازار هنوز این به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اند، که آن هم به‌دلیل تفاوت شبکه و اپراتور این محصولات است. ال‌جی در 23 ژانویه اعلام کرد به‌زودی برای تمام دستگاه‌های G3 آپدیت لالیپاپ ارائه می‌شود، ولی تاریخ دقیقی برای ارائه این به‌روزرسانی مشخص نشده است. با این حساب، حداقل می‌توان گفت اگر تا به حال G3 شما لالیپاپ را دریافت نکرده، نیازی به نگرانی نیست.

image


پرچمدار بعدی ال‌جی LG G Pro2 است. هم‌اکنون ارائه به‌روزرسانی برای این گوشی در کره جنوبی آغاز شده و به‌زودی برای بقیه کشورها هم آماده می‌شود. پس اگر از دارندگان این مدل گوشی ال‌جی هستید، چشمتان را از گوشی برندارید که به‌زودی این آپدیت را دریافت می‌کنید! ال‌جی هم‌اکنون در حال آماده‌سازی ارائه لالیپاپ برای G2 است و اگر تا به حال پیغام این به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اید، دیر یا زود به شما نیز ارسال می‌شود. در حال حاضر این به‌روزرسانی در کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و هند ارائه شده و در آینده نزدیک برای سایر کشورها عرضه می‌شود. ال‌جی هم چنین اعلام کرد این آپدیت برای G2 mini هم ارائه می‌شود.
اگر قرار باشد G2 mini لالیپاپ دریافت کند، مسلما G3 Beat یا G3 S هم لالیپاپ خواهند داشت، اگرچه هنوز ال‌جی درباره زمان ارائه این به‌روزرسانی صحبتی نکرده است.
ال‌جی پرچمدار جدیدش را، یعنی G4، با اندروید 5.1.0 به بازار عرضه کرد. اما آیا امکان دارد به نسخه‌های جدید تر لالی‌پاپ آپدیت شود؟ بعضی منابع این موضوع را تکذیب می‌کنند و می‌گویند ال‌جی برای این پرچمدارش تا زمان رونمایی از اندروید M صبر می‌کند تا یک‌باره به آن نسخه به‌روزرسانی کند.

 

Motorola

موتورولا طی بیانیه‌ای اعلام کرد اندروید 5.0 لالیپاپ را برای تعدادی از گوشی‌هایش ارائه می‌دهد. طبق این بیانیه، لالیپاپ برای گوشی‌های نسل اول و دوم Moto X ،Moto G و Moto G 4G و همچنین Moto E عرضه می‌شود. در تاریخ یازدهم ماه مه بود که مدیر ارشد مدیریت نرم‌افزار موتورولا اعلام کرد تا چند هفته بعد، پس از انجام دادن تست‌های لازم برای اطمینان از نبود باگ در لالیپاپ، این به‌روزرسانی برای Moto X اعلام می‌شود. در چهاردهم همان ماه بود که موتورولا اعلام کرد نسل دوم Moto E هم آماده دریافت لالیپاپ 5.1 می‌شود. البته به این زودی‌ها نمی‌توان منتظر این به‌روزرسانی بود و به نظر می‌رسد باید قدری شکیبا باشید.

 

image


در حال حاضر مدل‌های MotoG ،Moto X و Moto E آماده آپدیت به نسخه 5.1 از نسخه 5.0 هستند که برای حل کردن مشکلات، باگ‌ها و همچنین افزایش امکانات این گوشی‌ها لازم است. اگر Moto G دارید، حتما حداکثر تا چند هفته آینده پیغام به‌روزرسانی به 5.0 را دریافت می‌کنید، البته برای Moto G های نسل اول.
نسل دوم Moto G و Moto X هم در حال حاضر اندروید 5.0 را در ایالات متحده دریافت کرده است. این به‌روزرسانی برای کشورهای دیگر با تاخیر ارائه می‌شود.
دارندگان دیگر اسمارت‌فون‌های موتورولا هم نگران نباشند! موتورولا به‌زودی همه اسمارت‌فون‌هایش را با این آپدیت پوشش می‌دهد. می‌دانیم این نوع جواب‌ها کمی خسته‌کننده است، چون تکلیف را درست روشن نمی‌کند! اما موتورولا سایتی برای از بین بردن این شک‌وشبهه‌ها ایجاد کرده که به شما می‌گوید دستگاهتان چه زمانی آماده دریافت لالیپاپ می‌شود.
اگر پیغامی مبنی بر دریافت به‌روزرسانی از موتورولا گرفتید، اول دکمه More info را بزنید. با این کار شما به سرور اصلی موتورولا وصل می‌شوید و در صورتی که آخرین به‌روزرسانی را دریافت نکرده باشید، برایتان نصب می‌شود.

 

One Plus

درست است که گرفتن پیغام دریافت به‌روزرسانی از وان‌پلاس هنوز خیلی دور از انتظار و عجیب است، اما کسانی که این گوشی را در دست دارند بدانند که این شرکت برای OnePlus one می‌خواهد لالیپاپ ارائه دهد. می‌خواهید بدانید که این به‌روزرسانی را چه زمانی دریافت می‌کنید؟ یک منبع چینی می‌گوید که لالیپاپ نسخه سیانوژن مود Lollipop-fuelled CM 12S تا 30 ماه مارس برای این گوشی در دسترس قرار می‌گیرد.

 

image

 

اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود! اگر دوست دارید کمی خاص باشید، می‌توانید سیستم عامل جدید وان‌پلاس را، که Oxygen OS نام دارد، دانلود و روی گوشی‌تان نصب کنید. این سیستم عامل نیز تا قبل از 27 مارس آماده دریافت می‌شود.

 

Huawei

هوآوی معمولا به‌روزرسانی‌های سیستم عامل را دیرتر از دیگر برندهای مطرح بازار ارائه می‌دهد، اما این بار در بلاگ رسمی خود اعلام کرد که Ascend Mate 2 در شش‌ماهه اول سال و بعد از Honor 6 آپدیت لالیپاپ را دریافت می‌کند. احتمالا پرچمدار بعدی هوآوی که به لالیپاپ مهاجرت می‌کند Ascend P7 است.

 

image

 

Asus 

ایسوس اعلام کرد که Zenfone 5 هم، مانند دیگر زن‌فون‌ها، در ماه آوریل به لالیپاپ آپدیت می‌شود. همزمان با این محصول، Padfone S هم به این سیستم عامل به‌روز می‌شود. همچنین ایسوس هوای دیگر پرچمدار خود را نیز دارد و اعلام کرده که در ماه ژوئن Padfone infinity را به لالیپاپ آپدیت می‌کند، اما فعلا از آپدیت دیگر اسمارت‌فون‌های ایسوس از جمله Padfone mini و زمان این به‌روزرسانی‌ها خبری نیست.
ایسوس هدیه دیگری هم برای کاربرانش دارد: Zenfone 2 همین ماه به نسخه 5.1 آپدیت می‌شود.

 

image

 

ZTE 

اگر از دارندگان گوشی‌های ZTE هستید، باید بگوییم خبر بدی برایتان داریم. متاسفانه تا به حال برای هیچ‌کدام از محصولات این برند به‌روزرسانی لالیپاپ اعلام نشده است. از همه بدتر این است که این برند هنوز قولی هم برای ارائه این آپدیت در هیچ‌یک از محصولاتش نداده. با توجه به سابقه این کمپانی، به نظر می‌رسد ZTE نمی‌خواهد محصولات قبلی‌اش را به سیستم عامل جدید اندروید آپدیت کند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Mohammad hkh

۱۳۹۴/۵/۳۱
برای گوشی هواوی جی 610 ذاپدیت اندروید قابل دریافت هست؟

جی اس ام

۱۳۹۴/۴/۳۰
این بروزرسانی تو اروپا شروع شده اما در ایران هنوز برای تمام گوشی های این مدل پیغام بروزرسانی دریافت نشده. اگر این پیغام را دریافت کردید، بدون شک گوشی شما هم آماده ی دریافت لالی پاپ شده است.

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۴/۲۸
SONY بزرگ هم اکثر گوشی هارو به 5 آپدیت کرد،
SONY make.believe

امید

۱۳۹۴/۴/۲۷
ال جی جی۳ بیت اندروید ۵ رو دریافت کرده

ehsan002

۱۳۹۴/۴/۲۶
اندروید M هم اومد اما لالیپاپ هنوز برای همه گوشی های اندرویدی ارائه نشده !!!!
واقعا جای تعجب داره !!