خانهاخبار
حقه‌های تهیه آب‌نبات‌چوبی خوشمزه

حقه‌های تهیه آب‌نبات‌چوبی خوشمزه

سیستم عامل Lollipop یا همان اندروید 5 قوی‌ترین نسخه سیستم عامل محبوب اندورید است که تا کنون پا به دنیای تلفن‌های همراه گذاشته است. آب‌نبات‌چوبی خود را بهتر بشناسید!
۱۳۹۴/۴/۲۵

در گذشته نه‌چندان دور گوگل در کنفرانس 2015 I/O اندروید M را معرفی کرد.اما چندین ماه طول می‌کشد تا نسخه پایدار این سیستم عامل برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه شود. در حال حاضر آخرین نسخه قابل استفاده این سیستم عامل آب‌نبات‌چوبی نام دارد.

 

image


در این مطلب سعی می‌کنیم به کارآمدترین و قوی‌ترین ویژگی‌های این سیستم عامل خوشمزه اشاره کنیم.

 

منو می‌شناسی؟ من صاحبتم!
از زمان ارائه Lollipop توسط گوگل، بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی از ویژگی جدیدی به‌نام on-body detection در تنظیمات برخوردار شدند. در تنظیمات و در بخش قفل هوشمند (Smart Lock) می‌توان بررسی نمود آیا دستگاه از این ویژگی پشتیبانی می‌کند یا خیر. تا زمانی که کاربر دستگاه اندرویدی را حمل می‌کند (بر اساس کنترل حرکت)، دستگاه قفل نمی‌شود و قفل امنیتی زمانی فعال می‌شود که دستگاه بی‌حرکت باشد، مثلا وقتی روی میز قرار بگیرد.

 

image


اطلاع‌رسانی اولویت‌دار  
با ضربه زدن روی دکمه‌های صدا در Lollipop، میان‌بری به‌نام حالت اولویت‌دار (Priority Mode) ظاهر می‌شود. با فعال کردن این حالت اطلاع‌رسان تمام برنامه‌ها به صورت نرمال نمایش داده می‌شود، اما تنها برنامه‌هایی اطلاع‌رسانی همراه با صدا خواهند داشت که به‌عنوان اولویت انتخاب شده باشند. می‌توان برای این نوع اطلاع‌رسانی زمان‌بندی خاص نیز طراحی کرد.

 

image


زمان اوج مصرف و شارژ باتری
ویژگی‌های جدید مدیریت باتری این امکان را فراهم می‌کند که از حداکثر زمان برای استفاده از دستگاه اندرویدی بهره جست.
با انتخاب بخش باتری از قسمت تنظیمات می‌توان بررسی کرد چه زمان به پریز برق نیاز خواهد بود. برنامه‌هایی که بیشتر از همه باتری مصرف می‌کنند نمایش داده می‌شوند و می‌توان از ابزار ذخیره باتری استفاده کرد. هنگام شارژ، صفحه قفل نیز زمان تقریبی شارژ کامل را نمایش می‌دهد.


بررسی و کنترل مصرف داده
به‌علت عدم دسترسی به وای‌فای در همه‌جا، استفاده از اینترنت سیم‌کارت بسیار رواج یافته است. برای کنترل حجم مصرفی، Lollipop ویژگی جدیدی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از طریق آن به‌راحتی می‌توان به میزان حجم مصرفی و کنترل آن دسترسی پیدا کرد. در قاب اطلاع‌رسانی می‌توان تنظیمات سریع را مشاهده کرد و با انتخاب علامت داده Cellular می‌توان به میزان حجم مصرفی در ماه دسترسی یافت.

 

image


همه‌جا و همه‌وقت Ok Google در دسترس است   
میان‌بر Ok Google هنگام جستجو یا انجام دادن سریع کارها بسیار کارآمد است. Lollipop اجازه دسترسی به آن را در هرجایی در صورت درخواست کاربر می‌دهد. با اجرای Google app، انتخاب تنظیمات و در بخش صداها می‌توان Ok Google Detection را همیشه در اختیار داشت.

 

image


مهمان‌نوازی بدون درز اطلاعات شخصی
در بخش حساب کاربر، اندروید Lollipop پا را فراتر از دستگاه‌های هوشمند گذاشته و بیشتر به سمت لپتاپ و دسکتاپ‌ها حرکت کرده است. اگر فردی غیر از کاربر بخواهد از دستگاهش استفاده کند، با انتخاب آواتار در قاب اطلاع‌رسانی می‌توان حساب کاربری را به مهمان تغییر داد تا برنامه‌ها و تنظیمات از دسترس فرد سوم خارج شود.

 

image


اطلاعات حساس از معرض دید خارج می‌شود
نمایش اطلاع‌رسانی در قفل صفحه امکان درز اطلاعات را بدون باز کردن قفل دستگاه موجب می‌شود. با تجدید نظر در این نوع اطلاع‌رسانی، می‌توان محتوای داده‌های حساس را از لیست خارج کرد. در قسمت صدا و اطلاع‌رسانی تنظیمات (Sound & notification) با انتخاب گزینه حساس (Sensitive) می‌توان هنگامی که دستگاه قفل است محتوای برنامه‌ها را از دید خارج نمود.

 

image


جستجوی تنظیمات
Lollipop با تعداد زیادی از تنظیمات مفید پا به عرصه ظهور گذاشت، اما همیشه پیدا کردن این تنظیمات خاص آسان نیست.
گوگل این موضوع را با اضافه کردن امکان جستجو در تنظیمات برطرف نموده است. همچنین، علاوه بر جستجوی ویژگی خاص در تنظیمات، می‌توان شبکه‌های وای‌فای و بلوتوث را بر اساس نام جستجو کرد.

 

image


سنجاق برنامه‌ها
 در صورتی که شخص دیگری قصد داشته باشد از دستگاه کاربر استفاده کند، کاربر می‌تواند، با استفاده از پین کردن صفحه، سطح دسترسی وی را به یک برنامه یا بازی محدود سازد. برای این امر کافی است وارد منوی امنیت در تنظیمات شوید و دکمه پین را روشن کنید تا اگر شخص دیگری از دستگاه استفاده کرد، تنها در صورتی بتواند از برنامه خارج شود که رمز دستگاه وارد شود.

 

image


چراغ‌قوه و خودکفایی
خبری بد برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های چراغ‌قوه! این ویژگی در Lollipop به‌طور پیش‌فرض قرار گرفته تا به نصب برنامه‌های سوم نیازی نباشد. در قاب اطلاع‌رسانی با ورود به بخش تنظیمات سریع می‌توان این گزینه را مشاهد کرد، البته، بسته به موقعیت جغرافیایی، ممکن است نام این ویژگی متفاوت باشد: Flashlight یا Torch.

 

image


تغییر صداهای متفاوت
در به‌روزرسانی اندروید 5.1 گوگل ویژگی منحصربه‌فردی به Lollipop اضافه کرد. با استفاده از این ویژگی کاربر قادر است صدای دستگاه و اطلاع‌رسانی را جداگانه تغییر دهد. به‌طور مثال، کاربر می‌تواند در حال گوش دادن به موسیقی، بدون تغییر صدای آن، صدای اطلاع‌رسانی برنامه‌ها را کم یا زیاد کند. این کار با انتخاب علامت اطلاع‌رسانی امکان‌پذیر است.

 

image

 

نسخه فلپی برد گوگل
شاید نام فلپی برد، بازی محبوب و پرسروصدا، را شنیده باشید. گوگل نسخه‌ای از آن را در Lollipop پنهان کرده است. با ورود به تنظیمات، انتخاب قسمت درباره دستگاه (About) و چهار بار ضربه زدن بر نسخه اندروید می‌توان به نسخه فلپی برد گوگل دسترسی پیدا کرد.

 

image

 

آیا Lollipop ممکن است باعث تاخیر عرضه اندروید M شود؟

آیا شما هم سیستم عامل دستگاهتان را به‌روزرسانی کرده‌اید و از Lollipop استفاده می‌کنید؟

تجربیات استفاده از Lollipop را در صفحات اجتماعی‌مان با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مرتضی

۱۳۹۴/۴/۲۶
میشه بگید موضوع تایپک چه ربطی به مطالب داشت
اینا همون ویژگی های Lollopop بود که قبلا هم چندین بار براش پست گذاشته بودین

reza.mllt

۱۳۹۴/۴/۲۶
عالی بود

siavash

۱۳۹۴/۴/۲۵
salam chetori mitonam goshi LG G2 khodam ro beroz konam android ono be 5 eretegha bedam.? tuye tanzimate khodesh noskheye androide 5 ro neshon nemide vase beroz resani