خانهاخبار
گوگل مشغول کار روی مدل جدید نکسوس 5 است

گوگل مشغول کار روی مدل جدید نکسوس 5 است

سال گذشته در حالی که همه منتظر معرفی گوشی جدید نکسوس سوی گوگل بودند، این شرکت فبلتی 6 اینچی با قیمتی بالا به حضار معرفی کرد؛ چیزی که خیلی از کاربران انتظارش را نداشتند. اکنون خبرهای جدیدی به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد گوگل قصد دارد مدل جدیدی از گوشی موفق نکسوس 5 را همزمان با انتشار اندروید M به کاربران عرضه کند.
۱۳۹۴/۴/۱۰

در اکتبر سال گذشته گوگل از آخرین نمونه گوشی‌ و تبلت‌های نکسوس خود رونمایی کرد. گوشی نکسوس 6 را، که اکنون لقب پرچمدار این شرکت را با خود یدک می‌کشد، شرکت موتورولا زمانی تولید کرد که در مالکیت گوگل بود و ساخت تبلت نکسوس 9 را شرکت تایوانی HTC بر عهده گرفت.

نکسوس 6 گوشی باکیفیتی با نمایشگر 6 اینچی است و از این لحاظ بیشتر در دسته فبلت‌ها جای می‌گیرد، اما بسیاری از مردم انتظار داشتند گوگل سال گذشته جانشینی برای گوشی محبوب نکسوس 5 (2013) معرفی کند؛ اتفاقی که البته رخ نداد. خبرهایی که تا کنون در مورد گوشی یا گوشی‌های نکسوس بعدی گوگل منتشر شده حاکی است این شرکت در حال همکاری با دو شرکت ال‌جی و هواوی برای ساخت پرچمداران بعدی خود است.

گوگل همچنین در کنفرانس Google I/O امسالش از نسخه جدید سیستم عامل اندروید پرده برداشت. انتظار می‌رود این نسخه جدید، که فعلا اندروید M نامیده می‌شود، در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی منتشر شود. اما در شایعات جدید گفته می‌شود گوگل قصد دارد نسخه جدید اندروید را همراه با مدل جدیدی از نکسوس 5 (2015) عرضه کند؛ کاری که پیش از این هم انجام داده است.

 

image

 

کدام‌یک از دو شرکت هواوی یا ال‌جی مسئول ساخت نکسوس 5 جدید خواهد بود؟ می‌توان حدس زد شرکت ال‌جی، همانند نکسوس قبلی، این وظیفه را بر عهده خواهد داشت، درحالی‌که هواوی روی نکسوس 5.7 اینچی کار خواهد کرد.

تا کنون اطلاعات چندانی در مورد مشخصات فنی این دستگاه منتشر نشده، ولی گمانه‌زنی‌ها به نمایشگری با حداقل کیفیت Full HD و استفاده از 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم اشاره کرده‌اند. قابل توجه‌ترین موضوع در رابطه با این دستگاه قیمت آن است. همان‌طور که می‌دانید، نکسوس 6، برخلاف نکسوس 5 و نکسوس 4، دستگاهی گران‌قیمت به شمار می‌آید، رویه جدیدی که تا کنون برای دستگاه‌های نکسوس سابقه نداشته، ولی مطمئنا اگر نکسوس 5 جدید دوباره با قیمتی مقرون‌به‌صرفه وارد بازار شود، کاربران از آن بسیار استقبال می‌کنند.

منبع:‌ androidheadlines

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)