خانهاخبار
امکان نصب اپلیکیشن‌های تحت وب روی هوم اسکرین به جدیدترین نسخه اپرا اضافه شده است

امکان نصب اپلیکیشن‌های تحت وب روی هوم اسکرین به جدیدترین نسخه اپرا اضافه شده است

شرکت اپرا با تلاش‌های اخیرش قصد دارد یکی از مرورگرهای مطرح در پلتفرم اندروید شود. در همین راستا آخرین نسخه این مرورگر امکاناتی به ارمغان آورده است که شاید آنها را هیچ‌جای دیگری نتوانید پیدا کنید. در آخرین نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان مرورگر اپرا قابلیتی پا به میدان گذاشته که کاربران بسیاری از مدت‌ها پیش نیاز به آن را احساس می‌کردند: امکان نصب اپلیکیشن‌های تحت وب روی هوم اسکرین.
۱۳۹۴/۴/۶

برخلاف کاربران سیستم عامل آی‌اواس، کاربران اندروید می‌توانند اپلیکیشن پیش‌فرض برای امور مختلف سیستم عامل را به اختیار خودشان عوض کنند. این امکان در سطح وسیعی در اختیار کاربران اندرویدی قرار داده شده است، به‌طوری که می‌توان مرورگر وب، پخش‌کننده موسیقی و حتی اپلیکیشن کاوش گالری را به‌دلخواه عوض کرد. بازار مرورگرهای وب نیز در پلتفرم اندروید گرم است. کاربران انتخاب‌های مختلفی دارند و می‌توانند به‌دلخواه سراغ فایرفاکس، اپرا، گوگل کروم یا انبوهی از عناوین دیگر بروند. در بین این عناوین شرکت اپرا با تلاش‌های اخیرش قصد دارد یکی از مرورگرهای مطرح در پلتفرم اندروید شود. در همین راستا آخرین نسخه این مرورگر امکاناتی به ارمغان آورده است که شاید آنها را هیچ‌جای دیگری نتوانید پیدا کنید. در آخرین نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان مرورگر اپرا قابلیتی پا به میدان گذاشته که کاربران بسیاری از مدت‌ها پیش نیاز به آن را احساس می‌کردند: امکان نصب اپلیکیشن‌های تحت وب روی هوم اسکرین.

 

image

 

این رویکرد و قابلیت جدید با سیاست توجه به بازارهای نوظهور شرکت اپرا کاملا سازگاری دارد. مرورگر اپرا مینی از دیرباز با متدهای خاص خود صفحات وب را فشرده می‌کرد تا حجم اطلاعات کاهش یابد و سرعت بارگذاری صفحات بالا برود. این ویژگی کمک‌حال کاربرانی است که از اتصال اینترنتی چندان سریعی بهره‌مند نیستند. اپلیکیشن‌های وب نیز امکانی فراهم می‌کنند که کاربران بتوانند به سرویس‌ها و وب‌سایت‌های محبوبشان دسترسی پیدا کنند، بدون آن که نیاز باشد فضای ذخیره‌سازی دستگاه را با اپلیکیشن محلی آن سرویس اشغال کنند. اپرا در پنل توسعه‌دهندگان نشان داده افزودن یک اپلیکیشن وب به هوم اسکرین با طی چه مراحل ساده‌ای امکان‌پذیر است. کل کاری که باید انجام دهید انتخاب New Menu Entry پس از لودشدن وب‌سایت موردنظر است. این قابلیت بدون اشکال کار می‌کند و دسترسی به وب را بیش‌ازپیش ساده می‌کند.

قابلیت‌های این‌چنینی یادآور تغییری است که گوگل با ادغام اپلیکیشن‌ها و تب‌های کروم در منوی مالتی تسکینگ به وجود آورد. اما مشخص است که رویکر اپرا با گوگل متفاوت است و، به‌جای اشغال منوی مالتی تسکینگ، دستیابی به صفحات وب از هوم اسکرین انجام می‌گیرد. برای سازگاری کامل با قابلیت جدید اپرا شاید برخی توسعه‌دهندگان وب مجبور شوند تغییراتی در وب‌سایتشان اعمال کنند. روند این کار چندان پیچیده نیست و اپرا نیز جزئیات کار را در مستندات پنل توسعه‌دهندگان آورده است. در صورتی که به این قابلیت جدید علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید از این لینک کمک بگیرید تا هم به نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان، ویرایش جدید اپرا، دست پیدا کنید و هم به مستندات و توضیحاتی که شما را برای سازگار کردن وب‌سایتتان با قابلیت جدید راهنمایی می‌کنند.

 

منبع: androidheadlines

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)