خانهاخبار
از کوهپایه زاگرس تا دامنه البرز مجازی می‌شود

از کوهپایه زاگرس تا دامنه البرز مجازی می‌شود

مباحث مربوط به دولت الکترونیک مدت‌هاست که در کشور مطرح شده. در کنار دولت الکترونیک مبحث دیگری نیز به‌نام شهروند الکترونیک تعریف می‌شود. امروزه با گسترش نفوذ تلفن‌های هوشمند و اینترنت پرسرعت 3G و 4G در کشور، به مباحث مربوط به شهروند الکترونیک بیش‌ازپیش توجه می‌شود. در حال حاضر دو استان مازندران و کرمانشاه، در راستای تحقق اهداف شهروند الکترونیک، نخستین استان‌های مجازی کشور لقب گرفته‌اند.
۱۳۹۴/۳/۳۰

استان‌ها و حیطه‌های الکترونیک در حقیقت رابطه بین دولت الکترونیک و شهروند الکترونیک را در دنیا تعریف می‌کنند. در طرح استان مجازی، علاوه بر حوزه دولت الکترونیکی، حوزه‌های شهروندی و صنایع و بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی نیز مشارکت دارند. اگرچه فرایند دولت الکترونیک در ایران با تاخیر زیادی آغاز شد و بخش اعظم آن نیز در تهران اجرایی گردید، کرمانشاه و مازندران اولین استان‌های مجازی بودند که فضای شهروند الکترونیک را نیز وارد مدل خود نموده‌اند و در این حالت موبایل‌ها و اپلیکیشن‌های خدمات دولتی سندیت پیدا می‌کنند.

راستی! فکر می‌کنید چند درصد خدمات شهری خود را می‌توانید با موبایلتان دریافت کنید؟ به‌نظرتان بهترین نرم‌افزار بانکی متعلق به کدام بانک است؟ کدام خدمات دولتی را باید زودتر به ساختار مجازی و علی‌الخصوص موبایل‌ها اضافه نمود؟ برای ارتباط بیشتر می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی ما نیز نظرتان را به اشتراک بگذارید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)