خانهاخبار
تولید تنها iDevice غیر رتینا متوقف شد

تولید تنها iDevice غیر رتینا متوقف شد

سال ۲۰۱۰ استیو جابز، با معرفی آیفون ۴، در زمینه صفحه نمایش‌ها استانداردی جدید به‌نام رتینا معرفی کرد. از آن زمان محصولات فراوانی از آیفون و آیپاد گرفته تا دستگاه‌های بزرگی همچون MacBook Pro و حتی iMac با این تکنولوژی معرفی شده‌اند. حال فروش تنها گجت iDevice غیر رتینا، یعنی آیپد مینی نسل اول، متوقف شده است.
۱۳۹۴/۳/۲۹

اپل این هفته و در سکوت خبری، نسل اول آیپد مینی را از وب‌سایت فروشگاه خود و همچنین تمام نشانه‌هایش را از وب‌سایت اصلی خود حذف کرد. این آیپد، که تقریبا سه سال از عمرش می‌گذشت، در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و محصولی جدید به خط تولید اپل اضافه کرد.

این دستگاه نسخه کوچک‌شده آیپدهای ۹.۷ اینچی بود که صفحه نمایشی به اندازه ۷.۹ اینچ دارد. از زمان معرفی تا کنون، دو نسل جدید آیپد مینی با نام‌های آیپد مینی ۲ و آیپد مینی ۳ معرفی شدند که بارزترین تفاوتشان با آیپد مینی نسل اول، صفحه نمایش رتینا و پردازنده ۶۴ بیتی Apple A7 بوده است. البته آیپد مینی ۳ رنگ طلایی و همچنین سنسور اثر انگشت Touch ID را هم به این رده محصولات آورد.

آیپد مینی ۲ میان گجت‌های اپل تنها محصولی بود که صفحه نمایش رتینا نداشت. صفحه نمایش این آیپد رزولوشن ۱۰۲۴×۷۶۸ داشت که برابر رزولوشن نسل اول و دوم آیپدهای بزرگ‌تر بود. در حقیقت با توقف تولید این آیپد می‌توان گفت هیچ iDevice غیر رتینایی دیگر تولید نمی‌شود.

 

image

اپل در طول این سه سال چند بار قیمت آیپد مینی را، که پردازنده Apple A5 نیز داشت، کاهش داد. این تبلت در اکتبر ۲۰۱۳ و با معرفی آیپد مینی ۲ با کاهش قیمت پنجاه دلاری مواجه و با قیمت ۳۴۹ دلار عرضه شد. پس از آن نیز با معرفی آیپد مینی ۳ در سال ۲۰۱۴، آیپد مینی ۱ باز هم تخفیف خورد و با قیمت ۲۹۹ دلار عرضه شد. البته این آیپد همچنان در بخش Refurbished سایت اپل با قیمتی حدود ۲۰۹ تا ۴۰۹ دلار، بسته به مدل‌های مختلف، به فروش می‌رسد.

علاوه بر آیپد مینی‌های Refurbished، آیپد مینی‌های نو همچنان به‌صورت محدود از طریق فروشگاه‌هایی همچون آمازون به فروش می‌رسد. البته این فروش تا اتمام موجودی آنهاست و پس از آن دیگر آیپد مینی آکبندی در این فروشگاه‌ها نیز یافت نخواهد شد. به این ترتیب خط تولید آیپدهای اپل به آیپد مینی ۲ و ۳، آیپد ایر و آیپد ایر ۲ محدود شده. همچنین احتمال می‌رود امسال شاهد معرفی آیپد ۱۲.۹ اینچی اپل با نام آیپد پرو باشیم که به این فهرست اضافه می‌شود.

نظر شما درباره آیپدهای اپل چیست؟ آیپد را ترجیح می‌دهید یا تبلت‌های اندرویدی؟

 

منبع: MacRumors

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهرشاد رجبی

۱۳۹۴/۳/۳۰
اپل واچ و مک بوک های اپل هم رتینا هستند، برای مطمئن شدن می توانید وب سایت خود اپل را چک کنید.
موفق باشید :)

مهرشاد رجبی

۱۳۹۴/۳/۳۰
اپل واچ و مک بوک های اپل هم رتینا هستند، برای مطمئن شدن می توانید وب سایت خود اپل را چک کنید.
موفق باشید :)

حبیب

۱۳۹۴/۳/۳۰
دوست عزیز رتینا هم به معنای شبکیه چشم هست!

آرمین

۱۳۹۴/۳/۳۰
I device ?
یعنی چی ؟ آیمک ها رتینا نیستند. لبتاپ ها رتینا نیستند. ساعتش رتینا نیست. همچین می گی همه ی گجت ها انگار الان اپل کلا رتیناست دیگه. خود کلمه رتینا نا مفهوم. دقیق نیست.